Så var man plutselig alene..

Pikenmedsvovelstikker

Forelsket i forumet
Kjæresten min har fått kalde føtter pga aldersforskjell og fordi han har en 16 år gammel sønn fra før.. Så nå vil han at jeg skal ta abort :(
Jeg, som gleder meg kjempemasse, har selvfølgelig ingen planer om å gjøre det.. Er det feil av meg, og egoistisk? Jeg har allerede fått et forhold til den lille, og kunne aldri i verden funnet på å ta den bort <3 Han er 44, jeg blir 26 i oktober.. Tror kanskje han tenker mer på hva alle andre sier og tenker enn hva jeg tenker og føler.. :/ For meg er det ikke et tema å ta abort.. og for han virker det nå helt plutselig som det er totalt uaktuellt med barn alikevel.. jeg er fortvilet og lei meg, og har foreløpig reist på besøk til min mor for å roe nervene og blodtrykket.. Jeg er så bekymret for at han skal gå fra meg :( jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå.. Han har vist seg fra en helt ny side nå, og jeg kjenner jeg blir redd, for kjenner han ikke igjen :/ :/ får vondt inni meg av å tenke på at jeg kanskje blir aleine med mitt første barn.. at han jeg elsker ikke vil ha meg lenger.. er så fortvilet :/ Selv om jg blir såret, så er jeg jo også forferdelig glad i gutten min.. jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå....
 
Kjære deg! Dette var ikke hyggelig å lese:/ håper han får opp øynene sine fort og faktisk tar ansvar slik en mann på 44 burde! Det er ikke feil eller egoistisk av deg å tenke slik du gjør, selvsagt skal du ikke ta bort den kjære lille spiren du har i magen <3 håper alt løser seg for deg! Klem!
 
Huffda, det var jo helt grusomt!!
Tror du det kan være en panikk reaksjon fra hans side? At om han får somlet seg litt så innser han at han overreagerer og angrer uttalelsen sin?
Lurt å komme deg bort fra situasjonen i noen dager. Å bli i en stressende situasjon er ikke bra for deg og lille spire nå. Og selvfølgelig skal du ikke ta bort ditt lille mirakel når det ikke er det DU ønsker.

Jeg håper det ordner seg for dere og at han kommer til fornuften.Har du greit med nettverk rundt deg? Familie? Venner?

Sender deg en klem!
 
Kjære deg! Dette var ikke hyggelig å lese:/ håper han får opp øynene sine fort og faktisk tar ansvar slik en mann på 44 burde! Det er ikke feil eller egoistisk av deg å tenke slik du gjør, selvsagt skal du ikke ta bort den kjære lille spiren du har i magen <3 håper alt løser seg for deg! Klem!
Tusen takk søte deg <3! Følte meg litt bedre nå faktisk! Godt å ha støtte <3 stor klem tilbake til deg :) :)
 
Huffda, det var jo helt grusomt!!
Tror du det kan være en panikk reaksjon fra hans side? At om han får somlet seg litt så innser han at han overreagerer og angrer uttalelsen sin?
Lurt å komme deg bort fra situasjonen i noen dager. Å bli i en stressende situasjon er ikke bra for deg og lille spire nå. Og selvfølgelig skal du ikke ta bort ditt lille mirakel når det ikke er det DU ønsker.

Jeg håper det ordner seg for dere og at han kommer til fornuften.Har du greit med nettverk rundt deg? Familie? Venner?

Sender deg en klem!
Jo det kan hende han bare er litt ute av balanse og ikke tenker helt klart.. ja har det godt og trygt heime hos mor for øyeblikket, og kommer til å bli her til vi får orden på situasjonen :) Mamma tar godt vare på meg, så her er det positivitet og ei som gleder seg veldig til å bli bestemor for første gang :) Så får bare håpe at han tar til fornuft ja.. :)
Takk for klem og klem tilbake <3
 
Håper der ordner seg til deg beste for deg.
 
Regner med at dette ikke var planlagt...?
Har en venninne som var i en så og si identisk situasjon som deg! Hun brukte ikke prevensjon fordi hun ønsket barn, og pappaen var bare en tilfeldig fyr. Men han var klar over at det ikke var prevensjon i bildet! Han var en god del eldre med en nesten voksen datter fra før og ville at hun skulle ta bort babyen. Hun valgte å beholde og har i dag en 4 år gammel jente som hun ikke kunne ha levd uten. Pappaen har datteren litt her og der, ikke veldig mye, men det er en løsning som de har kommet frem til.

Disse var jo ikke i et forhold til å begynne med! Det er håp for dere ;-) Jeg er sikker på at når babyen først kommer og alle farsinstinktene kommer så vil ha stille opp! Og det jeg skulle frem til var at om han er teit og går fra deg så har du din egen familie med baby og du kommer aldri til å angre! <3
 
Høres nesten ut som han har fått litt panikk, håper det endrer seg etterhvert.
Klem til deg.
 
Ja han har nok panikk.. nei han visste godt at jeg ikke gikk på pilla, men valgte å komme inni meg allikevel.. opptil flere ganger.. var ikke planlagt, men jeg ba han flere ganger om å bruke kondom.. så tok jeg angrepille, men den er tydeligvis blitt tatt for sent, for eggløsningen hadde tydeligvis allerede skjedd. Men får bare ta tiden til hjelp, kanskje han endrer synet når han får se babyen på ultralyden:) jeg tar det helt med ro og prøver å glede meg nå, men hadde en miniblødning i går, men i dag er det helt borte. Har en mistanke av at det er sopp.. så får ta en kur og se om det hjelper :) legen kjente på livmora i går på legevakta, og sa at den verken hadde trekt seg sammen eller fylt seg, så han mente det ikke var noe å bekymre seg for :) så krysser fingrene for alt her nå :p
 
Menn, og graviditet = panikk i begge beinene. :) Ikke nødvendigvis fordi de ikke vet hva de går til, men for mange så er det kanskje fordi de vet hva de går til - våken netter, bleiskift, flasketuten peker på - gulp på arbeidsklær.. :p Ja, det kan skremme hver enkelt en det, selv de som har barn fra før av.. :) Det beste du kan si til han at enten er han med videre eller så får han ta et valg å gå videre - Selv om det er din kropp og du bestemmer, er det også viktig å lytte til hans følelser når han er i den situasjonen nå, men be han om å la temaet abort ligge. Bare lytt til hvorfor han føler så stress. Du er fylt med hormoner og ubalanse pga situasjonen så da er det fint at du er hos din mor.. :) Men ikke vær der for lenge, dra hjem til han og vis hverandre omtanke og kjærlighet, og snakk sammen.. Ikke på telefon, ikke på sms eller facebook, men face to face.. <3 Sopp blør du ikke av, men stressrelaterte situasjoner kan foråsake blødninger. :) lykke til<3 Sender mange klemmer..
 
Kjære vene. Jeg skjønner godt du er sjokkert og lei deg. For en umoden mann.

Jeg forstår ikke menn som tror det er angrerett på spermen de spruter ut. Hadde dette skjedd med meg så hadde jeg sagt tydelig fra at JEG beholder barnet, og at han får én mulighet til å tenke seg godt om en gang til. At jeg forventer både en unnskyldning og at han støtter meg fremover.

Synes han det er vanskelig å få til hadde jeg rett og slett gått.
Hardt men sant. Jeg synes ikke jenter som er blitt gravide med kjæresten sin skal måtte finne seg i slikt. Ingen tvang de til å ha sex med dama si, så slike uttalelser etterpå er helt uholdbare. Ett forhold videre etter at du eventuelt er overtalt til å ta abort kan jeg vanskelig se blir det samme...

Vær sterk og kjenn på egen magefølelse. :)
 
Last edited:
Du må gjøre nøyaktig d som du mener er best for deg selv! Ikke bry deg om hva andre mener eller tenker. Jeg skjønner at tanken på å bli alene og miste noen man er glad i er skummel. Men hvis han ikke skjerper seg og innser for en tufs han har vært, så er han ikke god nok for deg uansett. Hvis du ønsker barn og kanskje flere, og han ikke gjør d, så ter han kanskje ikke den rette for deg.
Jeg håper virkelig at d ordner seg til d beste for deg og den lille. Her inne har du ihvertfall 100% støtte.
Stor klem <3
 
Hvordan går det med deg / dere?
 
Mannen min er 16 år eldre enn meg. Jeg er 27 og hans eldste datter er 19. Vi har vært gift i 8 år og venter barn nr.3. Sammen. Dette klarer dere vetdu steng ut omverdenen og kommentarer som kommer fra tullehoder
 
Back
Topp