Flagger dere

så koselig da :) Det er jo en av de beste dagene i året for barna, er så koselig å se alle barna løpe rundt i finstasen å kose seg, alltid veldig bløthjertet på sånne dager :p hehe :) min er litt liten ennå til å skjønne så mye av det, men er utrolig stas fordi om :D
veldig stas. begynte med 17.mai fra eldste var 11mndr og min minste er nå 8mndr så her begynner de tidlig :p Skjønner ikke så mye enda, men må bli med fordet :)

Har ikke flaggstang eller stativ til balkongen, så flagger dessverre ikke. Gutten min har imidlertid båret og viftet med flagg i dag ettersom skolen hans går i 8. maitog (i tillegg til på 17. mai). De har gått til et sykehjem i nærheten av skolen og der har de sunget og viftet med flagg. Flott tradisjon synes jeg på en dag som er viktig å huske på! :)
Så koselig :) husker vi gikk i 8.mai tog 1 gang da jeg gikk på barneskolen, var bare en rundtur :)

Vi har flagg men sambo har ikke skrudd opp festet ennå så han må få tatt det i helgen, ellers hadde vi nok det

Ja :p Har ikke vimpel. Flaggstanga er etter den forrige eieren :p
hehe, ja, sånn er det :) vi hadde flaggstang på sommerhuset vi hadde da jeg var liten å da var omtrent det første vi gjorde når vi kom dit å heise vimpelen. og ta det ned det siste vi gjorde før vi dro :)

Bare offentlige som har plikt, burde vært en plikt for alle med stang!
Og med betalt fri (permisjon med lønn) for å dra hjem å henge det opp (eller begynne en time senere) :p

Dro på jobb kl 6, flagging var ikke i tankene mine.

Vi kjøpte dagen før 1
Mai så vi kunne flagge. Nettopp flytta inn. Er 13 hus i gata vår og alle hadde sånn flaggreie da vi flytta inn. Bortsett fra oss, for her har det bodd muslimer, de flagger visst ikke selv om de bor i Norge.
Men jeg har ikke sett noen flagg idag da jeg leverte i bhg og det er 1 km så rart jeg ikke så noen. Jeg flagger ved hver anledning, syns det er stas :) bortsett fra idag, haha :) tenkte ikke på at det var flaggdag.
Er det for seint å henge ut nå?

Vi er dårlig på å henge ut flagg. Blir som regel bare med 17 mai. Men de flagget på skolen da. Det er bra! :)

Jeg er flink til å huske flaggdager. Men jeg husker ikke å ta flagget inn når det blir mørkt. Så da flagger jeg kun på bursdager.

Nei det har jeg glemt, er dårlig på det. Blir helst bare 17. Mai og bursdager

Har verandaflagg og her flagger vi, naboene også.

Vi har verandaflagg, og flagger selvfølgelig i dag. :) Det ser det ut som om alle naboene våre gjør også. 6-åringen min gikk rundt i nabolaget og telte 41 flagg. :)

Vi flagger 1., 8. og 17. mai, og 7. juni av de offisielle flaggdagene. Jeg er republikaner, så kongelige bursdager blir glatt ignorert. ;) Flagger på bursdagene til ungene, dåp- og konfirmasjonsdagene til naboene osv.. Når vi først har flagg er det kjekt å bruke det litt. :)

Back
Topp