Stavanger universitetssjukehus

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 51 51 94 80
Nettside: https://helse-stavanger.no/avdeling...ikken/kvinneklinikken/fode-og-barselseksjonen
Adresse: Armauer Hansens vei 20, 4011 Stavanger (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Det finnes til sammen 14 fødestuer fordelt på to avdelinger; spesialenheten (10 fødestuer) og fødeloftet (4 fødestuer). Kvinner med normalt barselforløp ligger på barselhotellet. På barselhotellet er det 30 rom. 20 av disse er dobbeltrom med plass til partner. På barselavdelingen er det plass til 20 barselkvinner. Her er det ikke plass til partner.

Visittider: Mandag-fredag: 18.15-19.00. Lørdag-søndag: 14.00-15.00

Gjennomsnittlig liggetid: 2-3 dager

Her finner du Spedbarnsboken: Spedbarnboken ligger i egen monter på barselavdelingen slik at foreldre kan forsyne seg selv.

Parkering: Parkering mot avgift i parkeringshusene rundt sykehuset.
Antall fødsler i året ca 4900-5000

Nyttige telefonnummer:
Fødetelefon: 51 51 92 09
Innskriving: 51 51 94 76 / 51 51 81 70
Barselpost 7G: 51 51 87 78
Barselenhet 7I (hotellet) 51 51 26 32
 
Last edited by a moderator:
Kjempefin plass å føde. Var selv på fødeloftet da vi skulle ha vår 2. datter og ble godt tatt i mot. Det ble tatt hensyn til våre ønsker gjennom hele forløpet. Litt slitt og gammelt, men men. Fødeloftet tilbyr ikke epidural. Da må man på den andre fødeavdelingen. Grunnet GBS-infeksjon måtte jeg ha intravenøs antibiotika under fødselen. Dette fikset de supert på fødeloftet. Stativet stod klart da jeg kom slik at vi skulle rekke en dose før vesla kom ut (raskt forløp).

Man er på innskriving en stundt før termin slik at alt av papirer osv er klart før fødselen setter i gang.
Vi hadde med fødebrev til jordmor og følte at det vi skrev ble tatt alvorlig og praktisert under fødselen. Vi hadde verdens beste jordmor som alltid kommer til å ha en stor plass i hjertet mitt!

Oppholdet på barselhotellet var også bra. Dette er helt nytt og fint (i motsetning til fødeavdelingene). Hyggelig personale og barnepleiere samt god oppfølging av barn og mor.
 
Jeg lå på fødeavdelingen i 2008. Jeg hadde en komplisert fødsel og mistet masse blod så måtte ligge på sykehuset. Ble godt tatt vare på, men reiste hjem tidlig grunnet plagsom mor på rom sammen med meg. Veldig fornøyd med fødselen generelt :)
 
Lå selv på fødeavdelingen i 2010 her pga komplisert fødsel og fikk kjempe god oppfølging og eget rom etter en dag med lille jenta mi.. :)
Håper på og få ligge på sykehus hotellet denne gangen og at jeg slepper å ligge i fødsel 3 dager :)
 
Fødte der i 2005, og var kjempe fornøyd med både jordmødre og pleiere under oppholdet. Jeg hadde veldig lyst til å føde på Fødeloftet, men den var dessverre sengt i den perioden husker jeg. Vi ble veldig godt tatt vare på på fødeavdelingen også. Husker jeg hadde skrevet ned masse ønsker og tanker for fødselen, men det gikk egentlig bare 50min fra vi kom inn til gutten var født, så jordmødrene fikk ikke tid til å lese igjennom før etterpå ;) Det var likevel en veldig fin fødsel da :) - Det eneste jeg kan trekke på var at vi lå på 5 mannsrom på barsel. Det er jo nokså normalt, men skal jeg klage på noe så må det være det eneste.

Jeg håper på Fødeloftet denne gangen også om det et mulighet for det, og hotellet i barseltiden :)


❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️
 
Hei:) for 1år siden på søndag låg eg på SUS og fikk min lille:) Veldig glad i legen som hjalp til på slutten:) hu stakkers JM som satt hele vakten med meg synes eg sunn på:) for en kjedelig vakt hehe:) og siste JM som var med og tok i mot:) tusen takk:) for en dag:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fødte på sus i 2009, midt i sommerrushet..fikk da en fødestue uten badekar og dusj, men gikk veldig greit siden de ansatte var så flinke og omsorgsfulle.
Var ikke så greit på barseljotellet, men det hadde nok mest med meg selv å gjøre..hadde ikke lyst til å være der, ville hjem til sønnen og mannen min ;-)
Var litt triste og trange enkeltrom.
Håper å få plass på fødeloftet denne gang.har hørt supre ting derfra!
 
Etter å ha lest i aftenbladet i dag at en nyfødt baby er blitt bitt av vegdyr på sykehushotellet i Stavanger så må jeg si jeg ikke har så veldig lyst å føde der. Blir nok Haugesund på meg da valget har stått mellom de to pga flytting i slutten av svangerskapet. Veggdyr var liksom dråpen kjente jeg...
 
Etter å ha lest i aftenbladet i dag at en nyfødt baby er blitt bitt av vegdyr på sykehushotellet i Stavanger så må jeg si jeg ikke har så veldig lyst å føde der. Blir nok Haugesund på meg da valget har stått mellom de to pga flytting i slutten av svangerskapet. Veggdyr var liksom dråpen kjente jeg...

Oj då de har ikkje fått med meg. Stakkars liten.
 
Noen med diabetes type 1 som har født på sus hvilken erfaring sitter du igjen med :) ?
 
Back
Topp