Historien om Elfie

FrøkenElfie

Elsker forumet
Tenkte jeg skulle ta å lage en dagbok her jeg og. Så kan jeg hvertfall følge med selv på hvordan dette går og har gått:)

Jeg er altså FrøkenElfie, jeg har blitt 29 et par ganger, og har en skjønn liten datter fra før, som er i sitt andre leveår. Siden før jul ca har vi prøvd på nr to. I starten ble det litt sånn halvveis, prøvde å følge med på EL-dato ved å bruke noen apper, og så håpe på det beste. I slutten av mars bestemte vi oss for å tempe, i tillegg til å ta EL-tester. Det funka kjempeflott, og alle mine tre "bli-gravid-apper" var enige om dato for EL. Det viste seg at vi også traff blink, og i går, første gang jeg turte å ta G-test, så fikk jeg den etterlengta strek nr 2:D det er så langt jeg har kommet nå. Ingen særlige symptomer, bare ekstra trøtt på kveldstid.
 
Vil gjerne følge med i dagboken din, og legger da inn et lite spor etter meg :)
 
Første morgen uten å ta test. Gikk tom for tester i går. Men mulig jeg må på apoteket og kjøpe en. Har jo så lyst å se at streken blir sterkere og sterkere:D

Ellers er det ganske lite symptomer foreløpig. Kun tretthet. Men det er jeg ofte uansett, så ser ikke nødvendigvis på det som noe sikkert tegn:)
Men gleder meg uansett mer og mer over å være gravid igjen, og klarer ikke slutte smile :D
 
Det er godt å se at streker blir sterkere og få ett sånn resultat på digital.
Jeg tok først en digital og fikk 1-2, men måtte ta en til en uke senere, bare for å se at hcg økte. Fikk da 2-3.
 
Det er godt å se at streker blir sterkere og få ett sånn resultat på digital.
Jeg tok først en digital og fikk 1-2, men måtte ta en til en uke senere, bare for å se at hcg økte. Fikk da 2-3.
Det er veldig betryggende :D kunne jo ha testet hver dag jeg, bare for å se etter økning. Men nå har jeg slått meg til ro med at jeg er gravid, og sånn er det :)
 
4+5 sier appen min i dag. Er litt spent. For ca 5+0 blei jeg dårlig sist gang. Spydde hver dag. Krysser fingrene for at det blir bedre denne gangen. Ellers føler jeg meg veldig oppblåst. Føler alle kan se at jeg er gravid. Men er jo ingen som har sagt noe, så det er nok bare noe jeg innbiller meg:)
Dagene på jobb går seint, og jeg sliter med å konsentrere meg om jobb. Gravidtåke? Finnes det? :)
 
4+5 sier appen min i dag. Er litt spent. For ca 5+0 blei jeg dårlig sist gang. Spydde hver dag. Krysser fingrene for at det blir bedre denne gangen. Ellers føler jeg meg veldig oppblåst. Føler alle kan se at jeg er gravid. Men er jo ingen som har sagt noe, så det er nok bare noe jeg innbiller meg:)
Dagene på jobb går seint, og jeg sliter med å konsentrere meg om jobb. Gravidtåke? Finnes det? :)
Kjenner meg absolutt igjen i gravidtåke. Vanskelig å konsentrere seg om noe annet for tiden ;-)
 
Gravid-tåke her også, gitt. Hode som ikke virker. Glemmer hva jeg gjør på
 
Og DER kom kvalmen. Æsj. Litt uggen i går, men i dag måtte jeg utsette jobb en time. Hadde ikke sjans. Gikk heldigvis over før jeg kom meg til jobb da. Men håper det ikke blir sånn hver morgen...
 
5+0 i dag.
I går var jeg hos legen. Og fikk henvisning til tidlig UL. Om ca to uker:D har troa på graviditeten, men blir jo litt ekstra kjekt å få sett litt. Forhåpentligvis et lite bankende hjerte:D og så er første jordmortime booka. Det går framover :D
 
5+3. Har begynt å få morgenkvalmen på kvelden og. Sitter her og føler jeg må sitte helt stille for å klare å holde meg. Og så har jeg innmari lyst på sorbet-is!! Men butikken har stengt :( jaja. Får kose meg med the biggest loser i stedet :)
 
Back
Topp