Dere bære mødre..

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Jeg lurer på hvordan reaksjoner dere har fått på det å bære barnet deres?

Jeg ser for meg at jeg (om alt går slik jeg vil så klart) vil ha barnet mitt nært meg, og tenker det blir en del bæring i sjal blant annet, men jeg vet at jeg vil møte en del negativ kritikk på dette fra familie og venner da mange rundt meg mener at barnet blir bortskjemt av å bli bært så mye.
De mener at det er bedre å lære barnet å ligge for seg selv, enten i vogn, vugge, sofa eller gulv.

De om det. Har igrunn ikke møtt så mye kritikk eller spørsmål fra hverken familie eller venner. De fleste jeg kjenner til som har barn har bært. Og de som ikke har det enda, har planer om å gjøre det.

Har ikke hatt så mye bæretøy, men har alltid hatt barna mine nært. Fått noen kommentarer fra bl.a svigermor, men har enten oversett det, eller fortalt hvordan det faktisk er med barn og behov for nærhet

er da normalt å bære babyen sin med eller uten sjal, så om et blir noe negativiteter pga det så syns jeg dem er ganske rare :p babyer blir ikke bortskjemte, de blir trygge av å ha mamman sin i nærheten og de lærer fint å leke alene fordet. er da ikke snakk om at du skal bære til de er 5 år og ikke har lært å gå enda :p

Har faktisk ikke mot noen negativ holdning til bæringen verken fra familie, venner eller noen andre.
Det har heller hvert mer fasenasjon og nysgjerrighet.

Som regel mange spørsmål.
Hvordan sitter barnet så godt fast?
Er det slitsomt?
Hvor får du kjøpt sånne?
Hva er det der?

Har ikke fått noe negativt ang å gi mye kos. Men at jeg aldri kunne legge de fra meg og det var fordi jeg alltid bar de. Har gitt de ungen og sagt "jammen så fint hvis det bare er å legge ungen fra seg så den sovner av seg selv. Da gjør du det, siden du vet hvordan det skal gjøres". Hadde en mormor her som måtte spise sine egne ord etter å ha prøvd både det ene og det andre som hun mente at "da sover ungene" (feks pakka godt inn, frisk kjørlig luft osv). Og en farmor som til slutt så at hun ikke fikk stanset gråten.

Ellers er det mange som kikka på meg da jeg gikk med sjal, ser nyskjerrig og positive ut. Kassadama på butikken og andre har spurt hvordan det festes osv og at det ser koselig ut å sitte sånn.

Jeg bærte mye de seks første mnd pga kolikk og melkeallergi.

Om folk mener at det skjemmer bort ungen eller noe sånt så kan de stikke huet der sola ikke skinner for min del. Jeg gir blanke f i hva andre skulle mene om det. Det er ditt barn, du bestemmer.

Har aldri blitt møtt med noe negativt angående bæringen. Alle har egentlig syntes det var bare flott :)

De så jo at ungen roa seg og kolikken ble bedre av at hun ble stroppa fast i bæresjalet.

Tok litt tid før svigers innså at bæresele er bedre enn bæremeis da, men nå sverger de også til at den sela er utrolig mye bedre å ha 2.5-åringen i enn en meis :P

Vet du, da sier du bare at et barn kan bli bortskjemt av materialistiske ting, men det kan ALDRI få for mye nærhet eller kos, eller bli bortskjemt av det.

Vi er faktisk primater. og hva gjør primatbabyer? De henger på mammaen sin stort sett hele tiden!

Glem det de sier om å ligge alene, det er gammeldags misforståelse og viser at de ikke har lest seg opp om ny forskning og informasjon.
Små babyer lærer seg ikke at de må være stille, de gir opp fordi ingen kommer likevel. En baby roper på mammaen sin fordi den trenger noe. Enten mat, nærhet eller fordi den ha ubehag. Ikke fordi den er bortskjemt.
Kommer man ikke, så sier instinktet at den må være stille fordi den er alene og noen kan komme og spise den. Babyen vet ikke at du er like i nærheten, den er bare alene der. Hele dens verden er der den ligger og det den kan se.
Tenk om en voksen person hadde ligget alene i et mørkt rom på uten mulighet for å bevege seg eller vite hvor den er om det er noen der?

Hærregud! Bortskjemt? Noen folk kan ta seg en utrolig tørr bolle altså! Hahaha, bortskjemt? Er det virkelig mulig? For mye nærhet og kjærlighet kan vi IKKE ha noe av!

Har hørt om de folka der før som mener du bare må la barnet ligge å hyle seg blå i senga for de kan jo bli bortskjemte hvis du koser med dem. Gud forby at en skal kose med barnet :-P spesielt når de skal legge seg, fysj og fy :-P

Dra frem det sjalet og bær den nydelige skatten din med stolthet <3 snart vil de gå sjøl, eller blir for store, så nyt det :D

Og så ler du hånlig av de som måtte belære deg om noe annet! Basta bom ;)

Har aldri blitt møtt med noe negativt angående bæringen. Alle har egentlig syntes det var bare flott :)

De så jo at ungen roa seg og kolikken ble bedre av at hun ble stroppa fast i bæresjalet.

Tok litt tid før svigers innså at bæresele er bedre enn bæremeis da, men nå sverger de også til at den sela er utrolig mye bedre å ha 2.5-åringen i enn en meis :p
Her var faktisk samboeren den mest bekymra i begynnelsen. Han var redd for at hun skulle falle ut :P
Han gikk nesten å holdt rundt meg og babyen den første dagen :P
Men ettehvert så han verdien og effekten i bæring. Å at hun satt trygt.

Her var faktisk samboeren den mest bekymra i begynnelsen. Han var redd for at hun skulle falle ut :P
Han gikk nesten å holdt rundt meg og babyen den første dagen :P
Men ettehvert så han verdien og effekten i bæring. Å at hun satt trygt.
Haha, ja det kan kanskje se litt risky ut for de som ikke har prøvd det.

Mannen var den første av oss til å knyte sjalet og prøve det på med babyen i. Han var så ivrig på å bære henne mens han gjorde husarbeid så jeg fikk hvile ;)

Jeg har fått litt reaksjoner på bæringen av mormoren min. Hun bruker lang tid på å ta til seg ny og oppdatert informasjon.
Etter å ha gitt opp forsøket på å si at nyere forskning sa at det var bra for babyen blablabla.... (der motargumentet hennes var at disse forskerne nå ombestemte seg hvert 5.min, og så laaaa ut om hva hun ble anbefalt da hennes barn var små)
Da sa jeg bare at "dette funker for oss, for da får jeg hendene fri, han er rolig og gråter ikke, og det er sånn vi liker det". Det kan man liksom ikke krangle på :p

Har også sagt at jeg ikke har planer om å bære han til han blir konfirmant, så det går sikkert fint :p

Haha, ja det kan kanskje se litt risky ut for de som ikke har prøvd det.

Mannen var den første av oss til å knyte sjalet og prøve det på med babyen i. Han var så ivrig på å bære henne mens han gjorde husarbeid så jeg fikk hvile ;)
Så bra.. mannen her ville ikke prøve sjalet. han føltes seg ikke trygg nok da.
Å da hun ble større i MeiTai syntes han de var for jentete.. så denne gangen skal jeg sy en til far og sønn :P

Bare positive tilbakemeldinger;) har blitt spurt om jeg var indianer pga jeg bærte baby på magen. Svarte tilbake at jeg kun var bergenser og da lo gamlo

Trur ikkje eg møtte noko særlig negativt. Nokre spørsmål om det ikkje var tungt kanskje.

Men det morsomste var på barsel (pasienthotellet) då jordmor kom innom for å sjå korleis det gjekk med oss, og begynte å leite etter babyen til tross for at eg hadde ho i sjal på magen då eg opna døra...

Noen burde lese litt om tilknytningsomsorg. :hug003

Så bra.. mannen her ville ikke prøve sjalet. han føltes seg ikke trygg nok da.
Å da hun ble større i MeiTai syntes han de var for jentete.. så denne gangen skal jeg sy en til far og sønn :P
Vi brukte elastisk sjal, ringslynge og Ergo. Han var like gira på alle sammen :D

Nå bærer vi i Tula Toddler og han elsker den også :)

Skikkelig bærepappa ;)

Back
Topp