Trenger råd..

Tror jeg ville latt han ha han alene. Er jo ikke verre enn at de reiser hjem når han begynner å savne deg:)

En uke syns jeg var for mye.

Faren kan jo knytte bånd med barnet sitt hjemme også mens du er på jobb. De må jo ikke bli igjen i nordnorge, og da kan jo barnet se deg etter endt arbeidsdag.

Hvordan ville du følt det dersom rollene hadde vært omvendt da og det var du som ville tilbringe tid sammen med sønnen men ikke fikk lov av mannen? Hvordan hadde du følt deg da?
Det blir noe annet når begge foreldre er regnet som hovedomsorgsgivere. Det er de ikke i denne situasjonen. Tilbringe tid sammen kan man gjøre uten at man er på et fremmed sted vekk fra hovedomsorgsgiver i flere dager.

Det blir noe annet når begge foreldre er regnet som hovedomsorgsgivere. Det er de ikke i denne situasjonen. Tilbringe tid sammen kan man gjøre uten at man er på et fremmed sted vekk fra hovedomsorgsgiver i flere dager.

Da er vi uenige :-)

Det hadde ikke vært aktuelt for min del. Ikke for mannens del heller, da ungene var avhengige av meg (og puppen) på den alderen, spesielt yngstemann som knapt spiste fulle måltider fast føde før 12 månders alder.
Mannen min har også vært mye borte i perioder, men ikke så mye som du beskriver i HI, og det har tatt lang tid etter at han har vært mye borte i perioder, før ungene har roet seg og blitt helt trygge rundt han igjen

Det hadde jeg helt sikkert gjort ja, dere er der først sammen, så får han være med pappaen, det går nok helt fint :D Tenk så koselig for dem da :D

Hadde nok latt de få være der alene om jeg så at barnet føler seg helt trygg sammen med far. Ville nok tatt en prøve natt eller to borte før dette, for å se hvordan det går når du ikke er der over litt lengre tid.

Hei:) nå er ikke jeg så heldig at jeg har barn selv, men jeg er Tante til to tette (8 mnd og 18 mnd) i Oslo (bor selv i stavanger). Både i påsken og vinterferien hadde jeg barna på overnatting sånn at mammaen kunne få slappe litt av da bf har to jobber (natt og dag). I vinterferien så barna mammaen sin hver dag, men I påsken hadde jeg barna tre dager hver alene. I juli skal begge sove her i 1 uke i Overgangen jobb-ferie. Da er minsten nesten 11 mnd. Og din er vel omtrent 12 mnd når du tenker å reise fra. Barn er forskjellige, og ingen kjenner hva barnet ditt tåler bedre enn deg og pappen. Er jo ikke verre enn at han tar et tidligere fly hjem dersom det skulle bli galemathias. Mulig jeg hadde tenkt annerledes dersom jeg var mamma selv.

Her trodde vi alt gikk fint den uken 1,5åringen var hos pappaen en hel uke - helt til han kom hjem. DA kom reaksjonen. Og han var vant til å se pappaen tre ganger i uka og overnatte annenhver helg.

Jeg hadde nok rett og slett sett det an. Først vært det en uke alle sammen, og så tatt valget deretter om bare jeg dro eller alle.

Det er jo en stund igjen til juli. Jeg hadde nok "krevd" at far tok en større rolle i den daglige omsorgen i mellomtiden

Alle barn er forskjellige og har dermed forskjellige behov. Tenker du må kjenne på det selv, kanskje prøve å være borte en natt eller to før du går for en hel uke for å se om der er noen reaksjon på at du er borte.

Hvordan kan man vite det på forhånd?
Man vet vel ikke det før man har prøvd. Til syvende og sist må man finne ut hva man selv er komfortabel med og vurdere det opp mot barnet. Det er tross alt foreldrene som kjenner barnet best. Jeg syns det er positivt å la far og sønn få alenetid.

Back
Topp