Uke 17 skravletråd!

Ble ikke tivoli i dag. Vi har kastet søppel og handlet istedet :p
Nå skrur mannen opp ny rullegardin på takvinduet til Lillebror, så får vi det skikkelig mørkt der inne!
T ville sove mer hos besteforeldrene, så han skal snart tilbake.
Vi andre får middagsbesøk av eldste søs og familien hennes :)
 
Kan tenke meg det ble mye for hodet ja :) Synes både lærere og barnehagelærere burde vært MYE bedre betalt.
Fra mandag starter jeg 100% på ett barn med barneautisme som spesialpedagog. Så da vet jeg iallfall hva jeg skal gjøre og har en arbeidsbeskrivelse. ;)
 
Ble ikke tivoli i dag. Vi har kastet søppel og handlet istedet :p
Nå skrur mannen opp ny rullegardin på takvinduet til Lillebror, så får vi det skikkelig mørkt der inne!
T ville sove mer hos besteforeldrene, så han skal snart tilbake.
Vi andre får middagsbesøk av eldste søs og familien hennes :)
Godt å få gjort slike ting også!

Vi har ryddet og organisert hele dagen. Nydelig vær ute, strålende sol og 10 grader i skyggen. Men Hermine har feber, forkjøla, øyebetennelse og mistenker som sagt øre.bet. også så vi har holdt oss inne idag.

Jeg har vært å kjøpt ei fargebok og et dyrelotto, stor stas og det har aktivisert henne hele dagen. :D
 
Masse salg på reima nå. Kjøpte denne til Mina nå. De fineste fargene var utsolgt .... men funker denne og. Alt bra med dere? :)
 

Vedlegg

  • 1429973938820.jpg
    1429973938820.jpg
    53,1 KB · Visninger: 11
Ble ikke tivoli i dag. Vi har kastet søppel og handlet istedet :p
Nå skrur mannen opp ny rullegardin på takvinduet til Lillebror, så får vi det skikkelig mørkt der inne!
T ville sove mer hos besteforeldrene, så han skal snart tilbake.
Vi andre får middagsbesøk av eldste søs og familien hennes :)
Dårlig vær? :(
kos å sove hos besteforeldre også :) kos dere med gjester :)
 
Godt å få gjort slike ting også!

Vi har ryddet og organisert hele dagen. Nydelig vær ute, strålende sol og 10 grader i skyggen. Men Hermine har feber, forkjøla, øyebetennelse og mistenker som sagt øre.bet. også så vi har holdt oss inne idag.

Jeg har vært å kjøpt ei fargebok og et dyrelotto, stor stas og det har aktivisert henne hele dagen. :D
Kjipt hun er dårlig :( God bedring :)
greit å ha noe å gjøre, når man dessverre er inne... flink til å tegne :)
 
Her går forresten overraskende bra! Har støvsugd gangen til og med! Så tydelig at kikkhull er bedre. K ville gjøre det, men nå er jeg lei av å bare ligge haha.

Hva skal dere ikveld da?
 
Masse salg på reima nå. Kjøpte denne til Mina nå. De fineste fargene var utsolgt .... men funker denne og. Alt bra med dere? :)
Så fin dress :) Stilig mønster :D

Hvilken str tok du?

Jeg bestilte Hermine ei grå overtrekksbukse. Kjekk til turbruk når det er vått ute. :)
 
Her går forresten overraskende bra! Har støvsugd gangen til og med! Så tydelig at kikkhull er bedre. K ville gjøre det, men nå er jeg lei av å bare ligge haha.

Hva skal dere ikveld da?
Hahaha, du altså! Dersom jeg var deg ville jeg latt mannen støvsuge og heller ruslet en tur ut ;) :p
 
Går ikke å quote deg Anita. Syntes den var litt mørk, men likte de andre fargene :)
Her går forresten overraskende bra! Har støvsugd gangen til og med! Så tydelig at kikkhull er bedre. K ville gjøre det, men nå er jeg lei av å bare ligge haha.

Hva skal dere ikveld da?

Hehe ja det var lissom de flekkene som gjorde dressen kul :) hvor mye kosta den da?

Oj skal si du kommer deg ja :D hurra! Hehe.. kikkhull er en grei løsning ja :) var det jeg fikk å..et lite snitt på ca 1,5 cm under navlen :) så er nesten ikke arr heller :D
 
Vi har kosa oss med taco i kveld. Laga hjemmelaget krydder, salsa og bønnedipp. YUMMY!!!
Men måtte kose oss kjapt (med maten altså :p ) for Hermine gråter hvert 10.minutt. :(

Hun har øyebetennelse, er tett og klager over au. Antar det er ørene som verker. Ibux hjelper heller ikke. :confused:

Vi avventer til mandag og dersom hun enda har feber og au så blir det legetur.

Mannen tok med seg iPaden og sjokkis og gikk å la seg lamme henne i vår seng. :)
 
Hehe ja det var lissom de flekkene som gjorde dressen kul :) hvor mye kosta den da?

Oj skal si du kommer deg ja :D hurra! Hehe.. kikkhull er en grei løsning ja :) var det jeg fikk å..et lite snitt på ca 1,5 cm under navlen :) så er nesten ikke arr heller :D
Ja, plutselig gikk det så fint :-D :-D
Den kosta 500 kr nå. Før 1000. Fornøyd :)
Fikk du under? Fikk i navlen og en nedenfor pluss en ved rett ved tissen :p haha. Kjipt egentlig, håper det ikke blir store arr. Lurer på når jeg skal ta av plasterene. De sa ikke noe om det... hmm... vet du?
 
Hermine har 98 i vårdress nå, og den er veldig romslig til henne. Så det blir nok bra til Mina også. De er jo så små disse jentene våre :p :)
Da satser vi på at den passer greit. Blir nok ikke brukt før til høsten, hvis været holder seg så godt som nå :) ja... uvant med små barn haha :-D
 
Vi har kosa oss med taco i kveld. Laga hjemmelaget krydder, salsa og bønnedipp. YUMMY!!!
Men måtte kose oss kjapt (med maten altså :p ) for Hermine gråter hvert 10.minutt. :(

Hun har øyebetennelse, er tett og klager over au. Antar det er ørene som verker. Ibux hjelper heller ikke. :confused:

Vi avventer til mandag og dersom hun enda har feber og au så blir det legetur.

Mannen tok med seg iPaden og sjokkis og gikk å la seg lamme henne i vår seng. :)
God bedring! Håper hun sover i natt :)

Hvordan lager du tacokrydder? Hater tacokrydder fra butikken, er sååååå salt! Men lager alltid guacomole. Beste i verden assa. Vet du hvordan man lager tortillas? Syntes ikke de ferdige er så gode. Synd dere ikke fikk kost dere mer :-(
 
God bedring! Håper hun sover i natt :)

Hvordan lager du tacokrydder? Hater tacokrydder fra butikken, er sååååå salt! Men lager alltid guacomole. Beste i verden assa. Vet du hvordan man lager tortillas? Syntes ikke de ferdige er så gode. Synd dere ikke fikk kost dere mer :-(
Jeg bruker å ta det litt på slump, men idag brukte jeg:

3ts spisskummen
1ts koriander
1/2ts kanel
4ts paprika
1ts løkpulver
1ts oregano
1/2ts pepper
1/2ts salt

Når man har alt krydderet i skapet er det fort gjort å røre sammen i ei skål. :D Så har jeg 1/2 dl vann over :) Måtte ha litt ekstra salt i idag da, for kjøttdeigen var usaltet. ;)

Mye bedre for de små når man lager krydderet selv ja! Hermine elsker smaken av hjemmelaget tacokrydder, men liker ikke kjøpt!

Har aldri prøvd å lage tortillas, men vil tro det ikke er så innmari vanskelig. En meldeig uten gjær kanskje?
 
Back
Topp