Når flyttet du babyen til eget rom?

Vesla var 10 mnd da hun flyttet inn på rommet sitt.. Hun var klar, det var IKKE jeg :(
Fra hun var bitteliten la jeg henne i sprinkelsengen på dagtid, så hun ble kjent i sengen og på rommet sitt. Da vi flyttet henne over på kveldstid og for natten, var det da et kjent og trygt sted.. Bare et lite tips for å unngå evnt gråting pga endringene i leggerutinene :)
Etter 6 mnd ville jeg ikke følt meg klar ;)
 
Da hun var 9 mnd fikk hun eget rom:) det gikk kjempe fint. Vi måtte flytte henne da vi forstyrret henne når vi selv gikk å la oss, og da slet hun med å finne roen igjen. Jeg ville ikke stresset med og flytte barnet så tidlig, hvis du ikke har god grunn for det.
 
Jeg har funnet ut at man ikke skal høre på sånt tull ;) jeg fikk feks høre at man ikke skal gi en baby på 6 mnd mat på natta, det er jo barnemishandling om ungen er sulten.. Gjør det som passer dere :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Rundt 5 mnd med begge. Det har passet oss best. Du må lytte til din egen følelse på det.
 
Rundt 6 mnd, hadde ventet til ett år som anbefalt hvis det hadde funket. Men de sov mye bedre på eget rom og våknet ikke av oss.
 
Frøken er 7 1/2 mnd og kommer sikkert til å ligge inne hos oss til over året. Nøyaktig når vet jeg ikke.
Med mindre barnet/foreldre sover veldig dårlig pga det så tror jeg barn har godt av å sove med foreldrene lengst mulig. Er ikke naturlig for oss å sove alene egentlig. Vi er flokkdyr :)
 
Han er fire mnd, begynner natten alene, men så kommer jeg inn når han vil ha mat. Akkurat nå sover han midt i en dobbelseng (har tre dobbelsenger) så da sovner jeg ofte i ammingen og sover videre med ham...

Skal flytte ham i sprinkelseng når han begynner å rulle og bevege seg mer...
 
Ingen andre har noe med når du vil flytte barnet på eget rom. Det er helt opp til deg, og pappaen da såklart.

Vår jente sov på samme rom som oss til 2.5 år, av mange ulike grunner. Da var hun klar og sov hele natten. :)
 
Poden her var 6 mnd når han ble flyttet til eget rom :) gikk strålende!
 
største flyttet på eget rom da hun var rundt to år, men hadde sovet i egen seng fra dag en. gikk bare helt fint.
vet ikke når mini kommer til å flytte på eget rom. han sover i egen seng på vårt rom. blir i allfall ikke å flytte han på eget rom så lenge vi ammer på natta, for jeg orker ikke å måtte begynne å gå i mellom rommene på natterstid for å puppe ;)

nei, arkiver det i skuffa "det hører vi ikke på"
gjør det som føles riktig for dere og ikke hva alle andre mener og sier.
har lært meg at på enkelte områder så praktiserer jeg: "jeg hører hva du sier, men jeg gjør som jeg vil" ;)
 
Det må nå hver enkelt se selv i forhold til sitt barn :) her legger jeg ham gjerne på sitt eget rom, og tar ham inn til meg når jeg legger meg ;-) han er 13 mnd..
 
Nr 1 var 8 mndr (hadde ikke eget rom til han før da pga. utleie), gikk fint.
Nr 2 var 6 mndr, gikk supert (men hun sov hele tiden uansett)
Nr 3 var 4 mnd, gikk kjempe bra det ogå :)
 
Vi flyttet ut av hennes rom når hun var nesten 10 mnd. Storebroren flyttet inn med henne og det har vært lite tull i etterkant :)
 
Eldste sov på rommet vårt til han var 1,5 år av praktiske årsaker.
Mellomste flyttet på eget romme når hun var 1,5-2 måneder siden hun våknet hver gang vi rørte på oss.
Yngste ønsker jeg å ha på rommet vårt til jeg slutter å nattamme.
 
Og hvordan gikk det?

Nå er småen 5 mnd, og sover rett ved siden av meg om natten. Har fått kommentarer på at han bør over på eget rom når han blir 6 mnd, og at vi kommer til å få store problemer med å få han til å akseptere og bli flyttet hvis han er nærmere året. Jeg er egentlig ikke interessert i å flytte han på en stund enda, men er jo greit å høre andres erfaringer :)
Ta tida du trenger. 6 mnd er jo fremdeles liten baby :) Sønnen min var 2 år :D
 
Vi flytta de to eldste på eget rom ved 3måneders alder, da de begynte å sove rundt. Men yngstemann sover på vårt rom enda, han blir 5 måneder nå. Han må liksom inn på broren sitt rom, som akkurat har blitt 2 år, derfor føler jeg meg ikke trygg på å hive han inn der enda :p
 
Eldste var 1år og 3mnd, gikk veldig fint :) minste er 1år straks og sovner enda med oss :)
 
Back
Topp