HVORDAN shopper du?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hehe kanskje rart spørsmål. Jeg shopper ikke mye. Men ser jo at folk kjøper matchende jakke, lue, sko ol til barna som ikke er av samme merke og fra samme butikk. Går dere å sjekker hva som finnes av de forskjellige klærne først og så kjøper etterpå, eller kjøper dere ett plagg og så går dere på let etter noe som passer?

Hvsi jeg kjøper noe som matcher, så er det som regel handlet på samme plass. Jvis ikke kan jeg ha kjøpt et plagg en plass, og så finner noe annet en annen plass senere som jeg tenker kan være fint til. Nå handler jeg svært lite da, mesteparyen av det han har er kjøpt brukt eller fått i julegave/bursdagsgave.

Her kjøper jeg mye bodyer og sokker i nøytrale farger som går til alle bukser:)

• Liker
Reactions: BMC
Jeg går etter høst- og vårfarger. Da passer det meste, med både meg og babyen :)

• Liker
Reactions: BMC
Eg kjøper det eg likar, men tenker litt at "denna gensaren passe jo veldig bra til den buksa han fekk av mamma" osv. Men er ikkje noko bevist på det.

Ved spesielle anledninger , prøver jeg kjøpe et helt antrekk som matcher.. Når jeg skal kjøpe lue osv prøver jeg å velge farger som går med resterende yttertøy.. Ellers går det meste sammen da det meste man får kjøpt går i de samme blå/ grå\ brun fargene jeg er litt for glad i å handle.. Liker best nostalgisk klær gjerne i ull:-)

Kjøper klær jeg liker men organiserer alle klær jeg kjøper i sett og tar bilder av de klærne jeg har som ikke har matchende bukse, genser og evt. body. Slik at jeg har å se på i butikken om jeg finner noe som passer til. Nå shopper jeg ikke til lillebror da (arver alt). Men til storebror har jeg dette systemet. Når jeg kjøper yttertøy kjøper jeg alltid klær som matcher dressen, lua, støvlene etc. Men nå matcher det meste yttertøyet til gutt da (grønn, svart og blå liksom), vanskeligere med jenter. Til meg selv shopper jeg det jeg liker og så hender det jeg må ut å handle noe som matcher til senere;)

Handler det jeg synes er fint. Så får det bli som det blir. Kjøper noe nøytralt så da er det alltid noe som passer.

Har kjøpt det meste brukt, så om det matcher er det bare flaks :-P Jenteklær går jo ofte i rosa/lilla/hvitt så det er mye som går sammen.

Jeg har ikke tenkt særlig på matching i det hele tatt jeg :p
Men jeg har jo noen farger jeg liker beste og sånn, så det meste passer vel sånn ca sammen uansett :p

Jeg kjøper i hytt og gevær uten system:)
Både til meg selv og ungen. Er ofte jeg sliter med å finne ting som passer sammen når jeg skal kle på oss.

Men av og til er jeg i det crazy hjørnet og kjøper et antrekk til vesla;)

Jeg synes ikke alt passer sammen selv om det er "samme farger". Fordi to rosafarger kan krasje helt. Ikke liker jeg for mye farger heller, feks lilla bukse, mørk rosa jakke, røde sko, lys rosa lue. Skjønner? Blir jo det sirkuset :p Og så er det stilen da... Kan ikke gå med joggebukse og tunika :p Har blanding mellom nostalgisk og litt forskjellig.

Kjøper klær jeg liker men organiserer alle klær jeg kjøper i sett og tar bilder av de klærne jeg har som ikke har matchende bukse, genser og evt. body. Slik at jeg har å se på i butikken om jeg finner noe som passer til. Nå shopper jeg ikke til lillebror da (arver alt). Men til storebror har jeg dette systemet. Når jeg kjøper yttertøy kjøper jeg alltid klær som matcher dressen, lua, støvlene etc. Men nå matcher det meste yttertøyet til gutt da (grønn, svart og blå liksom), vanskeligere med jenter. Til meg selv shopper jeg det jeg liker og så hender det jeg må ut å handle noe som matcher til senere;)
Det var lurt :)

Eg kjøper det eg likar, men tenker litt at "denna gensaren passe jo veldig bra til den buksa han fekk av mamma" osv. Men er ikkje noko bevist på det.
Samme her... Går ikke inn for å matche :P

Kjøper det jeg liker, og har i bakhodet at A passer godt sammen med B, men dette er mest klær til spesielle anledninger.

Jeg synes ikke alt passer sammen selv om det er "samme farger". Fordi to rosafarger kan krasje helt. Ikke liker jeg for mye farger heller, feks lilla bukse, mørk rosa jakke, røde sko, lys rosa lue. Skjønner? Blir jo det sirkuset :p Og så er det stilen da... Kan ikke gå med joggebukse og tunika :p Har blanding mellom nostalgisk og litt forskjellig.
Samme her:p hater for mye farger. Derfor kjøpe jeg kun duse, lyse farger:) bruker mye bodyer i hvit og eggehvit/beige:)

Kjøper alltid hele sett, men liker alt som går i en stil og kan lett matche med det hun har. Jeg strikker mye og blander det sammen...egentlig strikker jeg først og kjøper noe til det :)

Til meg selv er alt sort, grått og hvitt.
Til sommeren er sort byttet ut med mørkeblått og litt i innslag av korall. Har veldig klassisk stil, så lett å kombinere. Hater mønster og trykk, både til meg og frøkna egentlig..må isåfall være striper, liberty eller noe i den duren..

Nei enig i at det ikke er så heldig.. Men du kan vel plukke fra skapet så du får til et antrekk uansett hvilken bukse man velger.. Lønner seg nok å ha en del Basic (eks hvite) topper/bodyer, da kommer man langt) tror jeg må skaffe meg en del hvit basic til sommeren :-)

Nei enig i at det ikke er så heldig.. Men du kan vel plukke fra skapet så du får til et antrekk uansett hvilken bukse man velger.. Lønner seg nok å ha en del Basic (eks hvite) topper/bodyer, da kommer man langt) tror jeg må skaffe meg en del hvit basic til sommeren :-)
Jeg har arvet det aller meste. Så nå når jeg ikke har så mye arveklær i størrelsene framover må jeg shoppe og vil da unngå å ha 10 bukser og 10 bodyer og bare fåtallet passer sammen :p Spesielt når noen av de nøytrale er på vask...

Og så la jeg merke til bilder her og på fb at folk kanskje kjøper i sett og lurte på hvordan. Så for meg at de går igjennom alt som finnes i de forskjellige butikkene før de bestemmer seg. For jeg har noen ganger kjøpt en lue og så sliter jeg med å finne en jakke/dress som passer til.

Oh lord for noen store problemer jeg har!! :p

Back
Topp