17 mai antrekk

Trøndersk hverdagsbunad. Men skjorta som hører med er for lita, så må kjøpe ny, hvit skjorte.

Gutta har på seg strikka Romeriks bunad, maken til pappan sin.
Jeg har Nordlands bunad.

Gutten på snart 6 skal ha festdrakt fra Name it, jenta på snart 4 skal ha enten strikket blå trønderbunad, eller en trønder barnebunad i blå av ekte bunadstoff. Får se hva som passer.

Minstemann skal ha en festdrakt han også :)

Pappaen skal ha dress og jeg blå trønderbunad

Festdrakt på vesla, arvebunad på minsten.
Men lurer litt på å høre priser på barnebunad vesla.
Jeg skal ha på bunad.

"bunad" kjøpt på jobben :)

Hun skal ha festdrakt fra NameIt.

Jeg vil egentig ha skikkelig bunad til kengubarnet,, ikke festdrakt men må vente.
Så da blir det bukse , skjorte og vest.

Jeg vet ikke hva jeg skal ha på

Her blir det kjoler på oss jentene og dress på pappan:) Har romeriksbunad som går i arv i familien i str 2 år til storesøster, men den er nok alt for stor. Og min bunad passer nok heller ikke i år;)

Mor skal ha lundebybunad (lånt bilde) ImageUploadedByBV Forum1428661112.055692.jpg
Far skal ha dress.
Frøkna som vil være 1 år og 10 mnd skal ha festdrakt fra name it, (om den fortsatt passer)
Frøkna som vil være 5 mnd vet jeg ikke enda... Ser ann været.

Noe som i fjor tenker jeg, skjorte, slips, finbukse og lin dressjakke.
Orker ikke bruke masse peng på frestdrakter som blir brukt en gang

Her skal jenta få ha på seg det hun vil. Vi skal nok ut på shopping og kjøpe noe fint noe til bursdag og 17.mai. Jeg skal ihvertfall ha noe digg på, siden jeg har stor baby mage og min svenske arbeidskar jobber sikkert som alle andre svensker, så han har på seg jobb bukser og ssp t shorte. Haha.

Back
Topp