Bilbelte i buss

Ja, hvis der er belte, så bruker jeg det. Nå tar ikke jeg buss mye da, men tok mye buss da jeg bodde i bergen. Fryktelig mange av de bussene som ikke hadde belte, og 90% av tiden var de så fulle at jeg måtte stå.

Jeg begynte etter at jeg ble gjort oppmerksom på at det er påbudt og at man kan bli bøtelagt hvis man ikke bruker belte.

Men generelt bør det kanskje være en selvfølge å bruke belte i bussen da :P

De få gangene jeg tar buss og det er belte der så ja. Så lenge det er belte tilgjengelig er det påbudt:)

Veldig lite buss jeg har tatt etter at beltene kom der da.

Ja. Jeg tar buss til jobb, bor litt utenfor byen så det er regionsbusser som går. Alle har belte, og jeg bruker det alltid.
De har også bakovervendt barnesete montert i to av setene. Nå kjører jeg som regel hvis jeg skal til byen med mini, men greit å vite at jeg slipper å ha ham løst i vogna når bussen kjører i 80 km/t, hvis jeg blir nødt til å ta bussen en gang.

Har ikke bilbelte i Oslo bussene :)

Tar veldig sjeldent busser utenfor Oslo, så for meg blir det ett nei. Men om jeg tar buss med belte så blir det nok brukt.

Ja. Jeg tar buss til jobb, bor litt utenfor byen så det er regionsbusser som går. Alle har belte, og jeg bruker det alltid.
De har også bakovervendt barnesete montert i to av setene. Nå kjører jeg som regel hvis jeg skal til byen med mini, men greit å vite at jeg slipper å ha ham løst i vogna når bussen kjører i 80 km/t, hvis jeg blir nødt til å ta bussen en gang.
Oi såpass ja... Det tror jeg aldri at jeg har sett før, barneseter i bussen. Er imponert!

Nå har ikke jeg tatt buss på 4 år, men brukte aldri belte da.. Nå har jeg fått barn så om jeg skal ta buss igjen så blir det med belte!

Bruker belte, men syns det er rart at det er påbudt når de har ståplasserpå alle busser. Skal man bruke belte, så kan jo ikke ståplasser være lovlig ..

Back
Topp