Favorittmat?

Pannekaker.

Ellers ikke glad i noe annet.
Pasta går.

Elles er grøt og glass favoritten.

Skive med syltetøy, men den kan hun jo ikke få.
Får skive ned smør det kan hun godt spise.

Elsker smoothie poser i alle smake og fasonger. Skulle helst spise det til alle måltider..

Pannekaker.

Pasta går.

Elsker smoothie poser i alle smake og fasonger. Skulle helst spise det til alle måltider..
Hvorfor kan hun ikke få skive med syltetøy?

Her spiser han alt og vel så det. Priser meg lykkelig for å ha et barn som spiser i motsetning til broren som omtrent ikke spiste på et par år.

Elsker brokkoli, laks, paprika og tomat. Ikke superglad i potet, men med krydder spiser han det og :p

Han spiser det samme som oss hver dag nå, noe krydder som modereres bare.
Nekter å spise grøt og har nektet det siden han var syv-åtte mnd

Pannekaker.

Pasta går.

Hva er galt med litt syltetøy?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gir ikke barne mitt sukker hver dag.
Nei det skjønner jeg. Ikke jeg heller. Men du kan bruke fruktmos :) eller bare krakke jordbær/blåbær/bringebær med en gaffel. Masse bra næring i bær :) Men hvis hun får syltetøy innimellom (og ikke til "hverdags") så skjønner jeg du leter etter andre alternativer :)

A får sukkerfritt syltetøy på skiva si :)
Lite produkter med kunstig søtning her i huset (jeg tåler det ikke).
Jeg trodde ikke barn under 3 år skulle ha kunstig søtning?

Nei det skjønner jeg. Ikke jeg heller. Men du kan bruke fruktmos :) eller bare krakke jordbær/blåbær/bringebær med en gaffel. Masse bra næring i bær :) Men hvis hun får syltetøy innimellom (og ikke til "hverdags") så skjønner jeg du leter etter andre alternativer :)

Jeg er ikke så bekymra for fruktkvota kjenner jeg, der går absolutt alt ned.

Er mer vanlige pålegg, men hun spiser stortsett bare middag hjemme i hverdagen ;)

Lite produkter med kunstig søtning her i huset (jeg tåler det ikke).
Jeg trodde ikke barn under 3 år skulle ha kunstig søtning?
Vi gir det syltetøyet som inneholder mer bær og mindre sukker :-) sjeldent på brødskiva da... Men hun er jo altspisende så hun spiser andre ting.

Vanskelig å si hva som er hennes favoritt. Hun spiser jo til og med lime om hun får tilbudet, selv om hun sitter og vrenger ansiktet samtidig :P

Hun spiser smoothies. Banan. Appelsin. Cherrytomater. Leverpostei på brødskiva er favoritten. Servelat elsker hun uten brødskive helst. Hun elsker syltetøy men det får hun ikke så ofte. Hun liker kjeks. Og mme (mannen gir henne fortsatt en flaske om kvelden imens jeg står og himler med øynene). Hun spiser alt av frukt.

Middagsmat derimot, er ikke særlig spennende for tiden. Iallfall ikke de ferdiglassene. Unntaket er vel ørretglasset som hun sluker. Men til og med den har hun mistet litt interesse for.

Vanskelig å si hva som er hennes favoritt. Hun spiser jo til og med lime om hun får tilbudet, selv om hun sitter og vrenger ansiktet samtidig :P

Hun spiser smoothies. Banan. Appelsin. Cherrytomater. Leverpostei på brødskiva er favoritten. Servelat elsker hun uten brødskive helst. Hun elsker syltetøy men det får hun ikke så ofte. Hun liker kjeks. Og mme (mannen gir henne fortsatt en flaske om kvelden imens jeg står og himler med øynene). Hun spiser alt av frukt.

Middagsmat derimot, er ikke særlig spennende for tiden. Iallfall ikke de ferdiglassene. Unntaket er vel ørretglasset som hun sluker. Men til og med den har hun mistet litt interesse for.
Jeg tenker det er fint å fortsatt gi mme jeg, det er jo veldig næringsrikt:) Og så kos å gi flaske (tror jeg da, jeg ammer jo)

Jeg tenker det er fint å fortsatt gi mme jeg, det er jo veldig næringsrikt:) Og så kos å gi flaske (tror jeg da, jeg ammer jo)
Joda det er kos :-) er mest derfor han gjør det. Tror han savner babytiden litt, selv om han stadig går rundt og poengterer at han ikke skal ha flere barn. Men vi burde egentlig kutte ut den flaska tenker jeg, for hun trenger ikke næringen iallfall.

Pølser og kjøttkaker går ned her. Kunne ønske hun ville spise noen grønnsaker da. Men det er ikke snakk. Har prøvd i mange måneder med bare grønnsaker, men de ender alltid på gulvet.
Så da blir det litt kjøtt.

Pølser er blitt en slager i løpet av påska :p

Pølser er blitt en slager i løpet av påska :p

A er veldig lik far sin. Forsåvidt besta, oldefar, storesøster også :P Alle dei kan eta pølse til alle måltider :P Pølsefrelst familie - Wuhuuu :P

A er veldig lik far sin. Forsåvidt besta, oldefar, storesøster også :P Alle dei kan eta pølse til alle måltider :P Pølsefrelst familie - Wuhuuu :P
Haha :p godt med pølse innimellom, men ikke alle måltid :p

Joda det er kos :-) er mest derfor han gjør det. Tror han savner babytiden litt, selv om han stadig går rundt og poengterer at han ikke skal ha flere barn. Men vi burde egentlig kutte ut den flaska tenker jeg, for hun trenger ikke næringen iallfall.
Det er jo enkelte næringsstoffer i melk som er viktige for små barn. Men får hun disse via andre matvarer så er det ikke nødvendig. Hvor langt har dere kommet i å prøve ut kumelk?

Back
Topp