November-jente
Flørter med forumet
Hei! Skal ut og kjøpe bilstol nr 2 og valget står egentlig mellom cybex sirona og britax dualfix. Vil gjerne ha input plus/minus ved setene? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi har cybex sirona, har ingenting å utsette på det.
Vil ikke kjøpt et rent bakovervendt, hva om ungen viser seg å bli bilsyk?
Det skjedde med noen vi kjenner. Ble ikke bilsyk i babysete, kjøpte cybex sirona, kasta opp bare av småturer og måtte snu seter..
Hei! Skal ut og kjøpe bilstol nr 2 og valget står egentlig mellom cybex sirona og britax dualfix. Vil gjerne ha input plus/minus ved setene?![]()
Jeg ville kjøpt ett sete uten isofix som går til 25 kilo og jeg ville prøvd setene i bilen før jeg kjøpte de.
Jeg ville også kjøpt sete som var ett rent bakovervendtsete.
Vi er veldig fornøyd med britax maxway, et sete som får plass til ganske store barn og tar liten plass i bilen.
Vi har cybex sirona, har ingenting å utsette på det.
Vil ikke kjøpt et rent bakovervendt, hva om ungen viser seg å bli bilsyk?
Det skjedde med noen vi kjenner. Ble ikke bilsyk i babysete, kjøpte cybex sirona, kasta opp bare av småturer og måtte snu seter..
Jeg valgte Cybex Sirona, mye pga muligheten til å snu setet mot døren for å sette babyen inn og ta ham ut. Det har spart den vonde ryggen min for mye slit, veldig praktisk. Også veldig fint å kunne legge barnet litt bakover når han sovner.
Dro på Barnas Hus og prøvde det i bilen før vi kjøpte det. Vi kjørte en tur i en annen bil her forleden, og der sto det mye skråere bakover, hadde neppe gått for det setet hvis den bilen var vår. Vil derfor absolutt anbefale å prøve setet i bilen den skal brukes i.
Vi har cybex sirona og er kjempe fornøydNå er cybex sirona og britax dualfix veldig like, men har hørt at dualfix er lenger i ryggen enn det cybex sirona er
![]()
Vi er kjempefornøyd med cybex sirona![]()
Gå inn på tråden der det diskuteres sikring av barn i bil, der ser du en film hvordan ett barn vil bli slengt om de sitter fremmovervendt med sirona.
Ikke noe jeg ville anbefalt andre..
Hei.
Lurt å forhøre seg litt ja.
Mange er kjempe fornøyde med Sirona, men dessverre er det mange barn som vokser for tidlig ut av det, og da må det kjøpes et nytt bakovervendt sete, jeg har valgt, og ville igjen valgt et rent bakovervendt sete som er opp til 25 kg, da vil det være beltemontert, men det er ikke noe problem![]()
Vi har BeSafe Izi Plus til han på 7 mndr - kjempe fornøyd, det er ganske tungt, og ikke så praktisk å flytte med seg, men hvis man har to sett forankringseler så gjør det bytte mellom bilene mye lettere, det er enkelt å montere!![]()
Vi har også et Britax MaxWay til hun på snart 4, kommer til å sitte bakovervendt til hun blir 5 om ikke lenger! Har GOD plass i sete. Det er mye lettere og "nettere" om man kan kalle det det, dette er også opp til 25 kg.
Begge setene er Plus-godkjente!
Lykke til! Husk å ta med barn, bil og en som bruker å sitte foran, slik at dere finner et sete som barnet kan sitte lenge i!![]()
Tusen takk for svar alle sammen! Var og prøvde så det blir nok cybex sirona til å begynne med.. Hun kommer til å sitte bakovervendt uansett.. men ble valget mellom disse 2 setene da jeg har en vridning i bekkenet som gjør at ofte så sliter jeg med enkelte bevegelse og da liker jeg å ha muligheten til å snu setet mot meg mens jeg putter hun inn.. Får heller se når hun vokser ut av dette hva neste sete blir![]()
Gå inn på tråden der det diskuteres sikring av barn i bil, der ser du en film hvordan ett barn vil bli slengt om de sitter fremmovervendt med sirona.
Ikke noe jeg ville anbefalt andre..
Hadde uansett kjøpt ett, og prøvd alt jeg kunne først, OM det skulle vise seg at mitt var et av de. Regner med du sikter til bilsyke...?Altså, ikke noe jeg anbefaler. Men ville vært 100 % sikker på at barnet mitt kan sitte bakovervendt før jeg kjøpte et sete som er kun beregnet på det.
Men hvordan vet man om dei ikkje kan det? Barnet har jo vært bakovervendt i babystolen, så da har man jo bare det å forholde seg til...Altså, ikke noe jeg anbefaler. Men ville vært 100 % sikker på at barnet mitt kan sitte bakovervendt før jeg kjøpte et sete som er kun beregnet på det.
Men hvordan vet man om dei ikkje kan det? Barnet har jo vært bakovervendt i babystolen, så da har man jo bare det å forholde seg til...
Ved å låne/leie et? Vi lånte et i et par uker for å teste før vi kjøpte Cybex sirona.
I stedefor å bruk 5000kr på et sete som egner seg alle beste bakovervendt.
Det trodde også ei venninne av meg, men de sitter ganske mye brattere i sete nr 2 enn i babysete.Ok. Eg tenker uansett at man allerede har testet bakovervendt i ca. et år (eller mindre) med babystol, så man burde ha en viss indikasjon på hvordan barnet er i den kjøreretningen. Men det er kanskje ikkje så dumt om man kjenner noen som har en bilstol når. 2 å låne bort.
Vi har bestemt oss for å kjøpe ett rent bakovervendt sete til vesla, men vi må teste hvilke av de som passer best i bilen vår. Ønsker et Besafe i-size sete, så får vi se om det står stødig og bra i bilen vår.
Det trodde også ei venninne av meg, men de sitter ganske mye brattere i sete nr 2 enn i babysete.
Ungen spydde bare av en tur til butikken (cybex sirona). Har aldri kasta opp i babysete..
Ah, ok. Satser på at vår ikkje spyr. *krysser fingrene*