Tann i sikte

MammAnn

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Da er første tanna komt til syne, stor stas for ho mor:) blir spennande å sjå kor det blir framover, har merka at minien sover dårlige, er litt meir urolig. Har ikkje fått noke feber eller skriking på natta. Krysse fingrane for at han ikkje blir noke nevneverdig plaga, har deres småttiser fått noke synlige tannebiss eller symptomer på at det er på vei?
 
Ingen tegn til tenner her:p
 
Så artig!

Lillemor er akkurat likens til tider, og idag kunne jeg se den første tanna hennes :) kjempespennende :D
Såg den akkurat idag eg også, har sett etter kvar dag no for synes det har vært antydning til tannfrembrudd i gommene til lillegutt
 
Her fekk guttongen ei tann i går, ette masse hyling dei siste kveldane. Hylingo fortsette, så kjeme sikkert ei t ganske kjapt ;)
Med jentungen va da berre iherdig kløing i gommane og bittelitt sutring...
 
Første tann brøt gjennom 25.mars, nr to i dag. Har merka det på at hun er svært urolig og klør voldsomt.. Sover dårligere også, men ikke noe feber :)
Må legge til at hun svært gjerne vil bite på mine fingrer, noe som var greit før første tann kom, men nå er det bare dritvondt :p tips til god bitering???
 
Last edited:
Første tann brøt gjennom 25.mars, nr to i dag. Har merka det på at hun er svært urolig og klør voldsomt.. Sover dårligere også, men ikke noe feber :)
Må legge til at hun svært gjerne vil bite på mine fingrer, noe som var greit før første tann kom, men nå er det bare dritvondt :p tips til god bitering???
Favoritten å gnaga på er ei hånd og ein fot frå EuroPris :p
 

Vedlegg

  • Snapchat--2714988106025026012.jpg
    Snapchat--2714988106025026012.jpg
    603,5 KB · Visninger: 42
Har han Adrian vært masse plaga eller? Dei e so søte når dei glise med desse små riskorna sine:)
Nja, jo han har i grunn det. Nå har vi nettopp vært innom et nytt utviklingssprang i tillegg, så han har ikke hatt det så greit stakkars :/ Meeen, trodde det var mye værre når første tanna kom, så er i og for seg positivt overasket :p
 
Her brøyt første tanna igjennom for en mnd siden , men har ikke merket noen fler som har brutt tannkjøttet :)
 
Ser det er kul og hvitt der, men får ikke ta. Tror ikke den er igjennom.
 
Jeg kjente første tann i dag :D
Når de først har kommet frem fra tannkjøttet, tar det lang tid før de er vokst ut helt?
 
Ja, første kom for ca 3 uker siden og nummer to her om dagen :) Har vært en periode med urolige netter, så håper at det blir bedre ganske snart... #slitenmamma
 
Første kom i dag!! Uten noen plager eller gråt:)
Pusser dere de første tennene?
Man må vel, men hvor ofte?
 
Første kom i dag!! Uten noen plager eller gråt:)
Pusser dere de første tennene?
Man må vel, men hvor ofte?

Vi pusser på kvelden, med yders lite tannkrem. Ellers når han ligger på stellebordet, får han ligge å tygge på tannbørsten. Virker som den er veldig effektiv mot kløen i gommene :p
 
Første kom i dag!! Uten noen plager eller gråt:)
Pusser dere de første tennene?
Man må vel, men hvor ofte?
Pusset foreløpig kun på kvelden, Eva pusser litt også får han ligge å tygge på den. En liten dråpe med tannkrem berre. Her var det ingen plager med dei to første tennene, veldig kjekt for store og små:)
 
Back
Topp