Hvordan ser dagen nå når det gjelder mat?

minnieme

Flørter med forumet
Minnie her spiser 5 måltider mme (samme som før fast føde), middag grønsaksmos og kveldsmat (hun sovner sent) blir grøt. Risgrøt for nå. Har lyst til å prøve havregrøt, men vet ikke om det er for tidlig..?
 
Morsmelk på morgenen
Morsmelk og ca en halv porsjon grøt til frokost
Morsmelk til lunsj
Morsmelk og en smak av enten frukt eller grønnsak rundt middagstid
Morsmelk og en halv porsjon grøt til kvelds
Morsmelk på natta
Havregrøt er greit fra 6mnd ihvertfall:)
 
Morsmelk på morgenen
Morsmelk og ca en halv porsjon grøt til frokost
Morsmelk til lunsj
Morsmelk og en smak av enten frukt eller grønnsak rundt middagstid
Morsmelk og en halv porsjon grøt til kvelds
Morsmelk på natta
Havregrøt er greit fra 6mnd ihvertfall:)

Ca samme her også :)
Ofte littegrann fruktmos til lunsj også. Nesten en hel porsjon grøt til kvelds er vi oppe i nå, men det varierer litt fra dag til dag.
 
Minnie her spiser 5 måltider mme (samme som før fast føde), middag grønsaksmos og kveldsmat (hun sovner sent) blir grøt. Risgrøt for nå. Har lyst til å prøve havregrøt, men vet ikke om det er for tidlig..?

Vi har brukt litt havregrøt blandet med annen grøt. Siden vi var tidlig ut med smaksprøver på grøt begynte vi også med 6-månedersgrøt litt for tidlig.
 
6 Mnd grøt i Norge kan brukes fra 5 Mnd i Sverige. Så tror ikke det er så farlig. Se Ann barnet. Vi er bare på smaksprøve på grøt siden snuppa får så mageknip av grøt.. :(
 
Hun er 5 mnd og 3 dager. Kun morsmelk enda. Får smake en halv skje med forskjellige ting nå og da:)
 
Mm 07-08
Mm 10-11
Mm 13-14
Mm 16-17
Mm og grøt 19-20
Mm 04-05
 
8 - graut
9 - mme
12 - middag
13 - mme
15.30 - graut
17 - mme
19 - graut + mme
Detta e kun ca tider. Enkelte daga blir alt forskjøve, då blir da berre 2 gonga med graut, men meir mme.
Får fruktmos til alle måltider med fast føde.
Får og ei flaska mme om natto, den gjer eg mens han søve for å unngå at han våkne i 4-5 tio og ikkje vil sova meir :p

Med jentungen gav eg fruktmos som eg blanda inn grautpulver, lure på å bruka da som et måltid t småen og, så får han litt meir variasjon :)
Han får for tio ein blanding av 4 mnd og 6mnd graut i samme servering, e på god vei øve t rein 6 mnd :)
 
Ca 7.30 Havregrøt fra semper
Ca 11 Hvetegrøt med eple fra nestle
Ca 14 Frukt eller grønt
Ca 1530 Middag
Ca 18.00 Aftengrøt fra semper

Han er en skikkelig matmoms. Får tilbud om pupp før hvert måltid, men ikke videre interessert. Spiser pupp en gang om natten nå.
 
Kun morsmelk her også :) Fikk såvidt smake ørlitt banan i dag, det er første gang hun smaker noe annet enn melk. Vi stresser ikke med mat enda her i gården
 
Ca 7.30 Havregrøt fra semper
Ca 11 Hvetegrøt med eple fra nestle
Ca 14 Frukt eller grønt
Ca 1530 Middag
Ca 18.00 Aftengrøt fra semper

Han er en skikkelig matmoms. Får tilbud om pupp før hvert måltid, men ikke videre interessert. Spiser pupp en gang om natten nå.
Han virker som en bestemt baby:)
Håper han får enten mm eller mme fordi det er viktig med væske:)
 
Amt mellom 5-7, ei flaske mme!
9/10 grøt og litt mme
12/13 litt sviskemos og mme
16/17 middag og mme
19/19.30 grøt og litt mme
 
Han virker som en bestemt baby:)
Håper han får enten mm eller mme fordi det er viktig med væske:)


Jepp... De dagene han er lite interessert i pupp så blir magen hard. I dag har puppen vært veldig god å ha. Han drikker en del vann til grøten, men det er helt klart ikke nok.
 
Hun er 5 mnd og 3 dager. Kun morsmelk enda. Får smake en halv skje med forskjellige ting nå og da:)
Kun morsmelk her også :) Fikk såvidt smake ørlitt banan i dag, det er første gang hun smaker noe annet enn melk. Vi stresser ikke med mat enda her i gården
Sniker fra september her. Ble litt stresset når jeg så at "alle" babyer spiser så mye, og her fullammes det enda. Hun er 7mnd. Har prøvd med grøt, middagsglass og fruktsmoothie, men hun spiser så lite av det. Har økt litt med fruktmengden da. Hvordan er det med dere nå?
 
Sniker fra september her. Ble litt stresset når jeg så at "alle" babyer spiser så mye, og her fullammes det enda. Hun er 7mnd. Har prøvd med grøt, middagsglass og fruktsmoothie, men hun spiser så lite av det. Har økt litt med fruktmengden da. Hvordan er det med dere nå?
Hun er 6 mnd om 2 dager og fullammes enda, men planen er å begynne å gi grøt nå. Hun gaper etter alt av mat hun ser, så er tydelig veldig interessert:)
 
Sniker fra september her. Ble litt stresset når jeg så at "alle" babyer spiser så mye, og her fullammes det enda. Hun er 7mnd. Har prøvd med grøt, middagsglass og fruktsmoothie, men hun spiser så lite av det. Har økt litt med fruktmengden da. Hvordan er det med dere nå?
Lillemor får litt smaksprøver på frukt og grøt, hun gaper til alt hun.. Men jeg har ønsket sterkt å fulamme til hun er hvertfall 6mnd da.. Så vi øker vel sakte på med mer mat fremover, hun er 6mnd til uka :)
 
Blir 6 mnd om to dagar. Et grøt til frokost, brødskive til lunsj, middag (eit heilt 6/8-mndsglass! Eller heimelaga grovmost.) og grøt igjen til kvelds. Pleier gi ho frukt enten som mellommåltid eller ilag med brødskiva til lunsj. Pupp får ho når ho vil ha. :)

No skal det også seiast at ho er veldig aktiv og klarte ikkje halde seg mett på berre pupp frå ho var ca 3 mnd, så då vi begynte med mat ved 4 mnd var det for hennes del på høg tid.
 
Back
Topp