Søtsaker

Slår det ut på sukker i urinen når dere er på kontroll? Jeg har klart å holde sukkerinntaket på et moderat nivå, men på kontroll hos jordmor for en stund siden, slo det piiiiittelitt ut på sukker i urinen. Jeg hadde spist youghurtnøtter kvelden før og gikk ikke på do før morgenen etter. Jordmor trodde det var det som kunne ha slått ut, men må si jeg synes hun reagerte litt vel mye! xD Har levert flere urinprøver etter dette og alle har vært fine og hun har ikke nevnt noe om det igjen.

I sted kom samboeren min hjem med masse snop og godt, han tar påskeferie nå og ville vi skulle kose oss disse dagene og glede oss til bebis kommer! Jeg har termin i morgen og skal til jordmor, men når litt youghurtnøtter slår inn, hva kommer jordmor til å tenke når jeg har spist halve godteriavdelingen på Kiwi?! ;D

Hvordan reagerer bebisen hvis man spiser mye godteri på en gang? Men ja, egentlig så lurte jeg mest på om det slår ut på sukker i urinen hos dere og evt. hva sier jordmor/lege?
Jeg gikk på en kjempesmell sukkermessig kvelden før jordmor-time, og det slo kraftig ut :oops: Jeg ble ille flau av meg selv når hun lurte på om jeg hadde kost meg litt ekstra kvelden før. Men hun sa som så, at de fleste gikk på en eller flere smell av den sorten iløpet av et svangerskap, og at hun nok trodde jeg hadde tatt litt lærdom nå :p

Her i gården har det heldigvis gått motsatt vei ! fra å kunne glefse i meg ei hel plate i ett jafse. Litt hverdag til nesten kun lørdag. Men det kan vel fortsatt snu :p

Alt for glad i søtsaker, får kjempe dårlig samvittighet etter å ha måka innpå med sjokkis, men klarer ikke stå imot. Må gjøre noe før det får enda større utslag på vekta! Noen som vil gjøre det sammen med meg?:)

Jeg kutta ut godteri og brus for 3 mnd siden da ungen ble født. Drakk et halvt glass brus på lørdag og et lite stykke sjokoladekake og har spist godteri hver dag siden. Man blir så avhengig. Det er skummelt. Jeg hadde det bedre da jeg ikke spiste det. Da jeg ikke følte suget. Nå har jeg suget hele dagen... Må bare kutte det ut igjen. Etter en uke går det så lett.

Så det gir seg etter ei uke? Det suget som er så ille? Jeg får jo helt abstinenser....

Så det gir seg etter ei uke? Det suget som er så ille? Jeg får jo helt abstinenser....
Hos meg tar det 2 uker med hard jobbing for å få bort abstinensene etter heftige sukkerfylte ferier :confused: Men så kan jeg klare fint å ta en bit eller to og være fornøyd en lang stund :D

Samboer kom hjem med masse snop, så her sitter jeg å trøkker innpå da :P Blir vel ikke stopp før søndag kjenner jeg meg rett.

Hos meg tar det 2 uker med hard jobbing for å få bort abstinensene etter heftige sukkerfylte ferier :confused: Men så kan jeg klare fint å ta en bit eller to og være fornøyd en lang stund :D

Jeg kan ikke klare meg med en bit uansett :P

Så jeg må nok kutte HELT ut

Jeg gikk på en kjempesmell sukkermessig kvelden før jordmor-time, og det slo kraftig ut :oops: Jeg ble ille flau av meg selv når hun lurte på om jeg hadde kost meg litt ekstra kvelden før. Men hun sa som så, at de fleste gikk på en eller flere smell av den sorten iløpet av et svangerskap, og at hun nok trodde jeg hadde tatt litt lærdom nå :p

Okei, da blir det godteriaften i morgen istedenfor, hahaha! Ville nok også blitt flau. Å føle seg busted er så fælt. ;D Hahaha

Smågodt og troika-NAM.
kunne dessverre levd på det. Skal prøve å begrense meg til helgene nå når barselbesøkene er over

veldig glad i sjokolade! men er også allergisk så spiser det ikke så ofte. + at vi bor langt fra butikken så må liksom planlegge godis kjøpene mine. ender nesten alltid opp med å kjøpe frukt istedet for jeg vet jeg blir dårlig av sjokoladen XD drikker mye brus da :P

Okei, da blir det godteriaften i morgen istedenfor, hahaha! Ville nok også blitt flau. Å føle seg busted er så fælt. ;D Hahaha
Huff ja. Jeg rødmet, ble varm i kinnene, og følte meg generelt som en uoppdragen unge som ble tatt i å gjøre noe man i utgangspunktet vet man ikke får lov til :rolleyes: Heldigvis lo jordmor av meg, istedetfor å være streng og irettesettende :D

Det gjorde det på meg hvertfall. Det å komme seg gjennom to helger hvertfall, da har du satt standarden. Kutte ut sukker i teen, drikk ekstra mye vann og ta deg heller et knekkebrød til kvelds, men ikke ta 4!

Huff ja, skulle gjerne hatt litt mer viljestyrke :-/

Huff ja :/ vi var i Sverige her for litt siden for å kjøpe bilsete, og på turen handla vi brus og godteri for nesten 3000kr... Holdt på å dævve når jeg la sammen kvitteringene... Men heldigvis ikke bare til meg da, gubben er litt for glad i cola :p

Last edited:
Alt for mye nå som jeg er gravid ihvertfall. Nesten hver dag dessverre :P håper lille i magen reagerer på snop så jeg må holde meg unna når han kommer hehe

Sjokolade nesten hver eneste dag, og potetgull med dip er en slager :P har gått opp 3-4 kg siste 3 mnd :D haha!

Godteri <3

Ja, men for fire dager siden sa jeg stopp, da jeg oppdaget halvannen kilo over min selvangitte maksvekt. Ikke vet jeg hva kiloene kommer av, men ja, jeg har trykt i trynet i tide og utide i hele mitt voksne liv. Aldri vært noe problem. Går helt greit uten, nå er motivasjonen der. Har lov å spise i helger og sånt har jeg tenkt :)

Slår det ut på sukker i urinen når dere er på kontroll? Jeg har klart å holde sukkerinntaket på et moderat nivå, men på kontroll hos jordmor for en stund siden, slo det piiiiittelitt ut på sukker i urinen. Jeg hadde spist youghurtnøtter kvelden før og gikk ikke på do før morgenen etter. Jordmor trodde det var det som kunne ha slått ut, men må si jeg synes hun reagerte litt vel mye! xD Har levert flere urinprøver etter dette og alle har vært fine og hun har ikke nevnt noe om det igjen.

I sted kom samboeren min hjem med masse snop og godt, han tar påskeferie nå og ville vi skulle kose oss disse dagene og glede oss til bebis kommer! Jeg har termin i morgen og skal til jordmor, men når litt youghurtnøtter slår inn, hva kommer jordmor til å tenke når jeg har spist halve godteriavdelingen på Kiwi?! ;D

Hvordan reagerer bebisen hvis man spiser mye godteri på en gang? Men ja, egentlig så lurte jeg mest på om det slår ut på sukker i urinen hos dere og evt. hva sier jordmor/lege?
Legen fant sukker i urinen hos meg etter en kveld med sandwichdille... Måtte ta glukosebelastning for å sjekke for diabetes.. Guud så flaut! Etter det rørte jeg ikke en eneste sandwich :p

Back
Topp