Vann i beina=vondt?

Agnete

Forumet er livet
Jeg har vært så heldig at jeg har aldri hatt noe særlig vann i kroppen undersvangerskapet.
Bortsett fra dette svangerskapet. Nå har jeg en del i beina, føttene og henda. Og jeg har så vondt når jeg tråkker på føttene, de er stive og de brenner. Sokker og sko er et lite mareritt. Samme er det med hendene egentlig de er stive og vonde å bruke. Er dette vannet som påvirker leddene? Spiser ikke mye salt (tror jeg:p) prøver å drikke mye vann, men merker ikke endring. Noe annet jeg kan gjøre?

Last edited:
Ja, vann gjør vondt. E hadde elefantføtter i siste del av svangerskapet, og det va så vondt å gå.
E brukte støttestrømper for å holde vannet sånn noenlunde i sjakk, ellers ville beina mine ha blitt kjempestore.
E fikk beskjed om at det ikke va noe å gjøre med det, men glede meg til etter fødsel når vannet forsvant gradvis.
Legg beina høyt (over hjertehøyde) når du sitter/ligger.

Huff, det høres ikke godt ut! Det er en av få svangerskapsplager jeg heller aldri har hatt ( bank i bordet!)
Håper du får noen gode råd!

Har heldigvis ikke så lenge igjen frosken, så jeg holder ut. :) Nye plager må jo dukke opp når man er gravid for allersiste gang :p

Jeg har prøvd å dra på meg støttestrømper og jeg får litt klaus av de, samt at de er jo så stramme så man får vondt :o

Uff, føler med deg! Jeg var også ganske plaget, spesielt under det første svangerskapet. Dessverre har jeg ikke så mange råd utover de som er nevnt over, men synes det legen sa var et greit tips: Ikke stå når du kan sitte, og ikke sitt når du kan ligge :) Ikke at det alltid er så lett å overholde når man har barn fra før da :p

Lykke til med siste innspurt, håper vannet forsvinner fort når barnet er ute!

Har heldigvis ikke så lenge igjen frosken, så jeg holder ut. :) Nye plager må jo dukke opp når man er gravid for allersiste gang :p

Jeg har prøvd å dra på meg støttestrømper og jeg får litt klaus av de, samt at de er jo så stramme så man får vondt :o
Har du fått støttestrømper i riktig størrelse da? Det skal jo stramme, men hos meg har det ikke gjort vondt å ha de på. Apoteket måler størrelsen din. Støttestrømper er gull altså :) og beina høyt, drikk vann så du tisser mer enn hva som er normalt når man er gravid :D

Uff, føler med deg! Jeg var også ganske plaget, spesielt under det første svangerskapet. Dessverre har jeg ikke så mange råd utover de som er nevnt over, men synes det legen sa var et greit tips: Ikke stå når du kan sitte, og ikke sitt når du kan ligge :) Ikke at det alltid er så lett å overholde når man har barn fra før da :p

Lykke til med siste innspurt, håper vannet forsvinner fort når barnet er ute!

Det håper jeg også, har en mamma som har fortsatt like mye vann i kroppen etter hun fødte meg :o
Skrekken jeg kjenner på :p
Jeg støtter og ligger så mye jeg kan :D men tenkte å gå haug med turer for å prøve å lure babyen ut :p

Har du fått støttestrømper i riktig størrelse da? Det skal jo stramme, men hos meg har det ikke gjort vondt å ha de på. Apoteket måler størrelsen din. Støttestrømper er gull altså :) og beina høyt, drikk vann så du tisser mer enn hva som er normalt når man er gravid :D

Det vet jeg ikke, de skal være stramme sa damen :o
Men jeg hater vanlig sokker også, de blir dratt av så fort jeg har mulighet :p

Det håper jeg også, har en mamma som har fortsatt like mye vann i kroppen etter hun fødte meg :eek:
Skrekken jeg kjenner på :p
Jeg støtter og ligger så mye jeg kan :D men tenkte å gå haug med turer for å prøve å lure babyen ut :p

Oi, ja, det skjønner jeg du er redd for! Jeg får faktisk fortsatt hovne fingre og føtter på kvelden, men ikke i den grad at det er veldig plagsomt.

Du får legge deg fint på rygg og la mannen bane vei :wacky:

Oi, ja, det skjønner jeg du er redd for! Jeg får faktisk fortsatt hovne fingre og føtter på kvelden, men ikke i den grad at det er veldig plagsomt.

Du får legge deg fint på rygg og la mannen bane vei :wacky:
Hadde man bare orket :p Hihi
Hørt mange som sliter litt med vann i kroppen i ettertid, alt man ofrer for disse barna våre :)

Hadde man bare orket :p Hihi
Hørt mange som sliter litt med vann i kroppen i ettertid, alt man ofrer for disse barna våre :)

He he, ja, det er vel ikke akkurat det som frister mest, sånn helt på slutten :-p

Ja, du kan så si! Vi skulle hatt medalje, hele gjengen :D

He he, ja, det er vel ikke akkurat det som frister mest, sånn helt på slutten :-p

Ja, du kan så si! Vi skulle hatt medalje, hele gjengen :D

Nei, det skal jeg være enige med. Med kvalme, oppkast, kramper i beina, halsbrann og følelsen av å ikke få puste så siste man vil er vel å ha sex :p Hihi
Må være en mann som har kommet med det kjerringrådet :D Hihi

Ja, vi skulle virkelig hatt det!
Heldigvis har vi så dårlig hukommelse at vi glemmer helt hvordan det var til neste gang :p Hihi

Jeg fikk vondt i bena da de ble fulle av vann halvannen uke før fødsel. Kjentes ut som etter en syvtimers fjelltur..

Nei, det er jo rett rundt hjørnet for deg nå. Gud så misunnelig jeg er på det!!

Hadde vann i hendene og det gjorde vondt, støttestrømper/ og hånleddbeskyttelse kan hjelpe

Det vet jeg ikke, de skal være stramme sa damen :o
Men jeg hater vanlig sokker også, de blir dratt av så fort jeg har mulighet :p
Stramme ja, men de skal jo ikke ta livet av beina dine hehe. Jeg syns det er skikkelig befriende å ta de på, fordi det klemmer jevnt over. Du kan evt prøve å gå opp en str, eller holde ut der du er :D

Bare så vi er sikker, du har vært på kontroll sånn? For mye vann i beina over natta kan være blodtrykk/svangerskapsforgiftning om de ikke har tatt blodtrykk og urinprøve siden du ble sånn, ta kontakt

Bare så vi er sikker, du har vært på kontroll sånn? For mye vann i beina over natta kan være blodtrykk/svangerskapsforgiftning om de ikke har tatt blodtrykk og urinprøve siden du ble sånn, ta kontakt

Ikke noe problem her, jeg bor hos legen så blir godt fulgt opp :)
Veldig lavt blodtrykk og ingen proteiner i urin :D

Back
Topp