Erfaring med Stokke Trailz eller Crusi

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Er det noen som har erfaring med
Stokkes vogn Trailz eller Crusi? Har falt helt pladask for disse men vil jo vite om de er så bra som de virker og eventuelt hvilken som er best. Vet at Stokke har tilbakekalt Trailz pga en produksjonsfeil, men regner med at dette vil være fikset til sommeren uansett og er denne jeg liker best :) håper på erfaringer, både bra og eventuellt dårlige!
 
Jeg har den ikke, men synes selv at sportsdelen virker helt håpløs med tanke på soving. Jenta mi vil kun sove ute i vogn på dagen, og da er det greit med ei vogn som hu ligger godt i.
 
Hadde crusi i en liten periode, solgte den fort.
Ingen demping.
Umulig å komme seg over fortauskanter osv.
Syns sportsdelen var trang.
Dårlig sovestilling.
Trangt med vognpose.
Helt super på kjøpesenteret og flott høyde.
Kjekt at den kan brukes som stol på cafeer osv.
Jeg syns den kun funka som kjøpesentervogn.
 
Har litt erfaring med crusi, da vi har hatt den til et barn i familien, og har veldig mange venninner som har den. Jeg eeeeelsker disse vognene, vennene mine forguder sin, og ungene stortrives i de. Vil anbefale deg trailz - den kommer tilbake i butikken i starten av februar. Den ble trukket pga en mekanisme i det nye håndtaket, som kan gå istykker om det er skikkelig kaldt, eller er for mye vekt på låsen der du kan stille på/bøye øverste del på håndtaket. Dette har de løst og det kommer som sagt tilbake med det forbedrede utstyret i starten av februar. Bedre hjul på trailz for norsk klima enn på crusi, bedre håndtak enn på crusi ettersom du kan stille høyde på det, og du får en bedre stilling i forhold til vognen - slipper å sparke borti understell og kurv osv, for det er høyt plassert. Den har vanntett kurv under bagen, som kan holde 10 kilo - 5 kilo mer enn vanlige kurver. Stor god bag, sportsdelen er enkel å manøvrere fra "active" stilling til slappe av- og liggestilling. og jeg har aldri sett noen av ungene synes det er dårlig liggestilling eller ikke får sove i sportsdelen heller. bedre dempere og låsbare svinghjul på trailz. Fordelen på crusi og trailz forhold til xplory er at du kan kjøpe understell, bag og sportsdel separat, dvs at du ikke trenger å punge ut til alle 3 delene samtidig, men heller kjøpe sportsdelen når det trengs. Stokke har også god kundeservice, bra garantier og er ærlige! Jeg har bestilt trailz til vår som kommer i juli . vi gleder oss masse til å få vognen i hus i februar, og pappaen også er storfornøyd med valget :D Anbefaler deg virkelig å ta en tur i butikken for å prøve og se denne vognen når den er tilbake! :)
 
Jeg har selv bestilt Trailz til mini som kommer i august :) Gleder meg som et lite barn!!
 
Hvor mye betalte dere for deres Trailz? Sikler veldig på den..

7800 var det vel. Men bare for understell og bag.. Sportsdelen koster 3299, men den trenger jeg ikke før om et års tid likevel. veldig deilig å slippe å kjøpe "full pakke" :)
 
7800 var det vel. Men bare for understell og bag.. Sportsdelen koster 3299, men den trenger jeg ikke før om et års tid likevel. veldig deilig å slippe å kjøpe "full pakke" :)

Hvor kjøpte du den? Slettes ikke en dårlig pris, har sett den myyye dyrere :bored:
Hvordan er den å ha inn og ut av bil? Ser mange vogner er ganske dårlige på det området, og det er en litt big deal for meg som planlegger å flytte til bygda etterhvert ;)
 
Hvor kjøpte du den? Slettes ikke en dårlig pris, har sett den myyye dyrere :bored:
Hvordan er den å ha inn og ut av bil? Ser mange vogner er ganske dårlige på det området, og det er en litt big deal for meg som planlegger å flytte til bygda etterhvert ;)


Jeg bor på bygda selv, og er avhengig av en vogn som ikke veier et tonn (sånn som emmaljunga edge f.eks som jeg egentlig hadde tenkt meg) Siden jeg bruker ofte bil.

Understellet på Stokke veier 10 kilo, bag veier 4 kilo. Så det er helt overkommelig. Understellet blir nett og fint.. Absolutt ikke gale. Bagen er jo stor, men det var jeg ute etter.

Jeg kjøpte den i Tønsberg på "Liten".

Kriteriene mine var :

Liten vekt, stor bag, luftdekk (gjerne snurrehjul) 4 hjul!!
 
Hvor kjøpte du den? Slettes ikke en dårlig pris, har sett den myyye dyrere :bored:
Hvordan er den å ha inn og ut av bil? Ser mange vogner er ganske dårlige på det området, og det er en litt big deal for meg som planlegger å flytte til bygda etterhvert ;)

Den er forresten superlett å få inn og ut av bil. Bare en knapp du holder inne, så tar du av bagen, som veier null og niks, også slår du sammen understellet, som også er dødslett, og det blir veldig lite. Ingen av de andre jeg så på var så lette å slå opp og igjen, eller å ta av og på bag/bilstol osv.
 
Jeg lurer på en ting: Stokke Trailz, bagen er beregnet inntil barnet er 9 kg, sittedelen er beregnet inntil 15 kg. Etter barnet er over 15 kg, får man ikke bruke Stokke Trailz eller? Hva bruker man videre da? Hvilken vogn?
Er det samme med Bugaboo? Er det noen barnevogn som man kan bruke inntil 4 år?)
 
Last edited:
Back
Topp