Skravle uke 11!

Ja, JEG synes ull med farger er pent nok, men jeg ser at noen har helt andre typer klær på unger i Bhg f.eks. Ikke alle, men endel har blondegensere, olabukser med fine trykk på osv.
Åh jeg synes ribben er kjempefin som vanlig bukse jeg, da :) men som sagt, litt varm når sola står inn vinduene hjemme :)
Vi bruker den som mellomlag eller bukse nummer to ute også- allsidige greier de klærne :-D
I barnehagen diller jeg ikke så mye med de klærne. Må være praktisk og behagelig. :p ;) jeans o.l. er ikke vits, for hun kan ikke ha to lag klær inne likevel. Så da blir det stilongs eller joggebukse i ull. :)

Jeg bruker også de fine klærne (utenom festklær) i bhgen, for ellers får jeg jo omtrent aldri brukt det! Jeans bruker jeg bare typer som er vide av :) men da har jeg ikke strømpebukser under lissom.. legger heller med i sekken så dem kan ta på det når dem skal ut ;) men så syns jeg det er kjempe gøy å kle dem fint/kult og med klær som matcher :D men klær som ikke er behagelige bruker jeg aldri uansett :p
 
Ja :-D så dere hadde fint vær på snap også :-D endelig sol :-D

Hehe ja er blå himmel og varmt der det er sol! Men vi har ikke fått hjemme enda :p men store deler av sentrum har sol nå :D deilig..
 
Hei på dere!:)
Nyyydelig vær de fleste stedene i dag, virker det som? Vi har vært på en kortreist tur i fjøra og spist middag der (bilder på tur-tråden vår). Ble litt frossen selv om det var sol, så det var greit å komme seg innendørs til kaffe og godteri.;)

Så deilig med en utedag i sola :D
Alt bra med dere?
 
Kjempedeilig!:D Er det lenge til sola kommer hos dere nå?

Alt er bra med oss. Det er travle dager med mange prosjekter, så nå gleeeeder jeg meg til påskeferie.:)

Nei ikke lenge igjen nå ;) får nok et glimt av den til uka :D men da er det først på rommet til jentene utpå ettermiddagen :p

Ja påskeferie er nok midt i blinken nå :) sikkert sliten om dagen?
 
Nei ikke lenge igjen nå ;) får nok et glimt av den til uka :D men da er det først på rommet til jentene utpå ettermiddagen :p

Ja påskeferie er nok midt i blinken nå :) sikkert sliten om dagen?
Fryktelig sliten. Gleder meg til å sove lenge i morra!:)
Så deilig at sola snart kommer tilbake da. Plutselig er det sommer!;)
 
Jeg bruker også de fine klærne (utenom festklær) i bhgen, for ellers får jeg jo omtrent aldri brukt det! Jeans bruker jeg bare typer som er vide av :) men da har jeg ikke strømpebukser under lissom.. legger heller med i sekken så dem kan ta på det når dem skal ut ;) men så syns jeg det er kjempe gøy å kle dem fint/kult og med klær som matcher :D men klær som ikke er behagelige bruker jeg aldri uansett :p
Jeg synes også det er gøy å kle Hermine fint og i klær som matcher! Gjør det hver dag, men det er i praktisk barnehagetøy og om vinteren bare ull ;) :p I den nye barnehagen er de ute 4-5 timer hver dag, så da blir det ekstra viktig med ull. Mye veksling mellom aktivitet og stillesitting!
 
Jeg har vært på kino med ei venninne i kveld. Det var utrolig koselig å komme seg ut av huset og gjøre noe annet enn flytteting og barn ;)

Så spiste vi nydelig stangekyllingfilet med sprøstekt skinn når jeg kom hjem. :rolleyes:
 
Fryktelig sliten. Gleder meg til å sove lenge i morra!:)
Så deilig at sola snart kommer tilbake da. Plutselig er det sommer!;)

Ikke rart du er sliten nei! Håper du fikk en god natt :)

Ja og her blir det plutselig vår så fort sola kommer :D for den varmer jo noe nå (der den er). .og vips så begynner træra å bli grønne :D
 
Jeg synes også det er gøy å kle Hermine fint og i klær som matcher! Gjør det hver dag, men det er i praktisk barnehagetøy og om vinteren bare ull ;) :p I den nye barnehagen er de ute 4-5 timer hver dag, så da blir det ekstra viktig med ull. Mye veksling mellom aktivitet og stillesitting!

Ja da ser jeg hvorfor ull blir mye brukt :) her blir dem fort varme av ull inne (forskjellig fra plagg til plagg), og bhgen (stor avdeling) er stort sett ute fra kl 13:30/14:00 til dem blir henta, og ofte er det turer i næronrådet tidligere på dagen.. men dem er nok mer inne enn hos dere på denne tiden av året :p først når sola har kommet og det blir varmere så er dem ute nesten hele dagen ;)

Men når det er sagt, så bruker dem ofte strømpebukse eller bukse inne.. sjelden begge deler på en gang. Og jeg syns det er synd å ikke få brukt buksene når dem har en del som er fine og gode :)
 
God dagen, jenter!

Liana våkna i natt rundt 24/01-tiden og var så varm!! Jeg så at hun hadde ligget under dyna heletiden, så ble så usikker på om hun var varm av dét, eller feber:confused: jeg kledde av hun litt og målte tempen.. fikk den ikke ordentlig inn i rompa, og den viste 39!.. men ble ikke riktig målt sånnsett. Så ga en paracet sånn i tilfelle ;) Ikke frøys hun der hun lå uten klær heller, så tror hun bare var varm! Jeg våknet jo selv og var halvsvett :p (sjeldent det skjer).. Liana har ikke hatt noe feber eller vært varm etter det egentlig... men hele greia var litt merkelig syns jeg :p og lå der å var kjempe bekymra for at hun å ble syk!..

Ellers går det bra! Haha.. har planer om å bake rundstykker og knekkebrød idag :)
Hva med dere?
 
Ungene har funnet frem syklene sine i dag, så vi er masse ute og driver rundt i nabolaget.
Nå er vi inne og slapper av litt. Minsten på pottaa, og han må nok sove litt snart. T kom akkurat inn fra en nabo.
Ingen planer videre i dag, bare kose oss :) Kanskje vi får fyrt opp grillen for å varme oss noe mat!
 
Idag har vi hentet søstra mi og ungene på flyplassen. De er her hele uken, og skal bo oppe hos mamma. Men det er jo bare rett oppi bakken her da :D

W er blitt så stor, 6 måneder allerede. En skikkelig godklump, blid og fornøyd og elsker mat. :) Jentene lekte så fint, og fikk bade sammen. Det var stas!

Hermine er akkurat lagt og nå må huset ryddes etter at mannen har skrudd og montert ting i hele dag :p
 
Ungene har funnet frem syklene sine i dag, så vi er masse ute og driver rundt i nabolaget.
Nå er vi inne og slapper av litt. Minsten på pottaa, og han må nok sove litt snart. T kom akkurat inn fra en nabo.
Ingen planer videre i dag, bare kose oss :) Kanskje vi får fyrt opp grillen for å varme oss noe mat!
Vi fant frem en trehjuling etter broren min i går, men Hermine må ha den inne til snøen forsvinner :p
 
Vi fant frem en trehjuling etter broren min i går, men Hermine må ha den inne til snøen forsvinner :p
Herlig med sykkel da. Hun får øvd endel før hun tar den med ut :)
Her er det bart de stedene sola treffer best. Litt is og snø i skyggepartiene bare (og der det ikke har vært brøytet).
Det ble mye sykling i dag :)
Jeg fant ikke løpesykkelen... Den må han få prøve snart.
 
Så moro å kunne sykle :D jeg har ikke tatt de fram enda siden det er så kaldt her det ikke har nådd sol! Blir så klumpete å sykle/lære å sykle i vinterdess :p men omtrent alt av is og snø er smeltet :D så satser på at vi kan hente fram sykler snart :) håper vi får lært Emira å sykle på tohjul i år! Og tenkte å ta frem den gamle sykkelen hennes med støttehjul for å se om den passer til Liana :) den er jo mye enklere enn trejhulsykkelen vi har!


Marian87: så koselig med besøk av W da :D han virker som en herlig gutt :)
 
Marian87: Så kos med besøk av søster og barn.. Så fint at alt går fint :) Flott spisestue dere har :-D

FruH: så herlig å være masse ute å sykle. Er E bedre i magen? :)

Anita87: Greit når sykler kan gå i arv. Håper hun klarer å lære seg uten støttehjul.
Trehjulssykkel er vanskelig, så har aldri giddet å kjøpe det :p
 
Så moro å kunne sykle :D jeg har ikke tatt de fram enda siden det er så kaldt her det ikke har nådd sol! Blir så klumpete å sykle/lære å sykle i vinterdess :p men omtrent alt av is og snø er smeltet :D så satser på at vi kan hente fram sykler snart :) håper vi får lært Emira å sykle på tohjul i år! Og tenkte å ta frem den gamle sykkelen hennes med støttehjul for å se om den passer til Liana :) den er jo mye enklere enn trejhulsykkelen vi har!


Marian87: så koselig med besøk av W da :D han virker som en herlig gutt :)
Anbefaler virkelig balansesykkel til ungene :)
Da slipper de som regel støttehjul og sykler med en gang de får prøve vanlig sykkel :D
 
Kom hjem fra pappa i dag. Han dro til Thailand i dag..

Vi har fikset litt i stua, med gardiner, nytt teppe og puter...

Er såå sliten... Så har begynt å ta vitaminer/jern hver dag. Se om det hjelper :)

Ha en flott kveld :)
f6c828e9700e0d4eaf54640034fc60b7
28db0124ac6c36b50709cf5c7c6edb0f
b0132460fad490c99b95a79e27b62cb0
 
Back
Topp