når svigermor putter fingeren i munnen på bebien

Trultemor87

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Ja... bebiser suger jo ofte tak I det som er nærmest når de er sultne. Svigermor kan ha lille på fanget og hun begynner å bli urolig. Jeg og mannen sier at hun er nok sulten så di får sende hun over. Svigermor drøyer den jo litt og prøver å roe barnet på egenhånd. Etterhvert sjekker hun med fingeren ved siden av munnen hennes og mini suger seg selvfølgelig fast sulten som hun er. Svigermor ler og sier ja hun er visst sulten. Jeg blir så forbanna irritert over at hun skal stappe de fingrene sine inn I munnen på min baby. Hun røyker også og jeg ser for meg at det sitter igjen masse lukt og smak på de fingrene. .. bah!! Måtte bare få ut litt frustrasjon!!!
 
Slik er det her og - svigermor røyker ikke da, men unødvendig er det likevel. Ikke alltid svigers vasker seg på fingrene før de tar henne, og jeg er ikke den som er mest hysterisk angående bakterier men de kan da la være å putte fingrer i munnen på henne.. Og det irriterer meg grenseløst at folk ikke gir babyen til meg når hun helt tydelig er sulten - det ender med ei illsint jente som kaver og er vanskelig å legge til brystet.
 
Det hadde jeg IKKE likt! Ingen får putte fingeren i munnen på min baby! Spesielt ikke de som røyker! Jeg er den værste antirøykeren hehe så hadde blitt skikkelig vemma av tanken på nikotin og slikt på fingre:p å noe blir det jo for en grunn til stor røykere er gule på fingertuppene:p
Hvorfor skal folk putte fingeren i munnen?? Veldig rart! Neste gang så putt fingeren din i munnen hennes å spør om hu syns det er greit :p
 
Eg haddd aldri i verdens akseptert noe slik. Hadde nok sagt ifra, eller fått mannen til å si ifra. Kanskje det ikke virker like ille viss det kommer fra sønnen hennes
 
Samma greiene her og,bare heldigvis uten sneipfingra.. Men dei vaske seg ikkje før dei røre ho, har di aldri gjort.. Irritere meg ganske.. :(
Men da at di ikkje ska høyra på oss mammene når Me seie i frå at mini e svulten, da skjønne eg ikkje! Går da kje an å bare gi ongen te mammen igjen då so beibis får viljen sin?!..:eek:
 
Samma greiene her og,bare heldigvis uten sneipfingra.. Men dei vaske seg ikkje før dei røre ho, har di aldri gjort.. Irritere meg ganske.. :(
Men da at di ikkje ska høyra på oss mammene når Me seie i frå at mini e svulten, da skjønne eg ikkje! Går da kje an å bare gi ongen te mammen igjen då so beibis får viljen sin?!..:eek:
"Går vel bra å vente litt" og "hun sulter da ikke i hjel" har jeg fått høre her. Da kjenner jeg det ryker ut av ørene mine!
 
Eg haddd aldri i verdens akseptert noe slik. Hadde nok sagt ifra, eller fått mannen til å si ifra. Kanskje det ikke virker like ille viss det kommer fra sønnen hennes

Det er ikke alltid så lett å si noe. Jeg har en helt topp svigerfar, som desverre er av den gamle *lommetørkle-i-bukselomma-generasjonen*, og snyter seg i vilden sky, i alle settinger, for så å ta babyen i ansiktet uten å vaske seg på hendene. Helt horribelt, spør du meg, men aldri i livet om jeg tør å si noe. Han hadde jo blitt lei seg, eller irritert. Syntes også det er vrient når folk som ikke er meg, mamma, eller mannen min kysser masse i ansiktet på babyen. Så jeg vasker ham en del i ansiktet og på hendene. For jeg har litt angst for andre folks bakterier.
 
Ser det er flere med håpløse svigermødre ja... er det mulig sier jeg bare!? kjenner også det koker I topplokket og ryker ut av ørene når de ikke gir fra seg mini når vi sier hun er sulten. Jeg ammer og da er det faktisk bare jeg som kan løse den saken. Men det med å stappe de utrøyka figrene sine inn I munnen kjenner jeg irriterer meg aller mest. Hva skjer med sunn fornuft?
 
Det hadde jeg IKKE likt! Ingen får putte fingeren i munnen på min baby! Spesielt ikke de som røyker! Jeg er den værste antirøykeren hehe så hadde blitt skikkelig vemma av tanken på nikotin og slikt på fingre:p å noe blir det jo for en grunn til stor røykere er gule på fingertuppene:p
Hvorfor skal folk putte fingeren i munnen?? Veldig rart! Neste gang så putt fingeren din i munnen hennes å spør om hu syns det er greit :p
Haha.... hadde tatt seg ut! Sykt fristende faktisk. ^Hun syns jo tydeligvis det er helt innafor å putte sine uvaskede fingrene inn i munnen på babyen.
 
Si fra, da? Ikke verre enn det :)

Eg har sagt da te både bf og svigers.. Egentlig te alle so plokke rondt munnen hennas.. Men da virke kje so da går inn.. o_O skjønna kje heilt greio me å ta på munnen te mini egentlig.. :-o
 
Æsj.. Bf røyker også og lar guttungen suge må fingrene sine.. jeg har jo vaska hendene da sier han.. Det hjelper lite... når det gjelder svigers så er de ganske irriterende og med sine meninger som feks at jeg skal legge ungen alene når han gråter så han får trent lungene og ikke blir bortskjemt.. da sovner han jo tilslutt... blaaah! Kommer ikke til å skje vøttu svigermonster!!
 
Eg har sagt da te både bf og svigers.. Egentlig te alle so plokke rondt munnen hennas.. Men da virke kje so da går inn.. o_O skjønna kje heilt greio me å ta på munnen te mini egentlig.. :-o
Skjønner hva du mener, her er det folk som lar baby sutte på haka til vedkommende. Kvalmt!
 
Min svigermor er ikke så gale, men det som irriterer meg er at hun alltid skal få baby til å sove, uansett hva klokken er. Og da pakker hun han inn i teppe, legger teppet over hodet hans og bysser han i søvn. Stakkars ungen blir jo kokt, og nekter å sove på kveldstid...sier jeg ifra så sier hun bare at babyen er jo kjempe trøtt og må få sove nå!
 
Back
Topp