Stille, så stille

Førstegangs

Glad i forumet
Nå er det lenge siden vi har hatt en oppdatering. Hvordan står det til med de små? Vil tro de aller fleste går nå og er overalt i huset :D
 
Min går ikke enda. Reiser seg opp over alt da -er travelt nok bare det :p
Fysio antar at han ikke kommer til å gå før tidligst til sommeren, kanskje nærmere 2års dagen.
Vi oppfordrer han ikke til å gå (etter beskjed fra fysioterapauten), fysioterapauten vil at han skal lære seg å krype skikkelig først (for å styrke motorikken og for at han skal ha mest mulig symetrisk motorikk)
 
Min går ikke enda. Reiser seg opp over alt da -er travelt nok bare det :p
Fysio antar at han ikke kommer til å gå før tidligst til sommeren, kanskje nærmere 2års dagen.
Vi oppfordrer han ikke til å gå (etter beskjed fra fysioterapauten), fysioterapauten vil at han skal lære seg å krype skikkelig først (for å styrke motorikken og for at han skal ha mest mulig symetrisk motorikk)
Er det en spesiell grunn til at han ikke kommer til å gå på en stund eller? Min tok sine første steg i januar, men det var først i februar har tok helt av. Nå går han hele tiden :) Men nekter å gå ute da :p Skoene er for store og tunge.
 
Er det en spesiell grunn til at han ikke kommer til å gå på en stund eller? Min tok sine første steg i januar, men det var først i februar har tok helt av. Nå går han hele tiden :) Men nekter å gå ute da :p Skoene er for store og tunge.

Det går fort når de først setter i gang, plutselig så vil han gå ute også ;)
Hvilke sko har han da?..kanskje han hadde klart det med en lettere sko?

Min er født 10 uker prematurt. Så han sliter litt motorisk som følge av det. Er fortsatt usikkert om det kun er prematuriteten som gjør det, eller om det er pga noe nevrologisk -vi må bare vente og se..
Sånn foreløpig kryper han og reiser seg opp etter bord o.l
 
Det går fort når de først setter i gang, plutselig så vil han gå ute også ;)
Hvilke sko har han da?..kanskje han hadde klart det med en lettere sko?

Min er født 10 uker prematurt. Så han sliter litt motorisk som følge av det. Er fortsatt usikkert om det kun er prematuriteten som gjør det, eller om det er pga noe nevrologisk -vi må bare vente og se..
Sånn foreløpig kryper han og reiser seg opp etter bord o.l
Er litt tidlig å kjøpe noen andre sko nå pga mye snø her. Er bare at det er uvant for han enda :) født 10 uker for tidlig ja. En som hadde det travelt :)
 
Er litt tidlig å kjøpe noen andre sko nå pga mye snø her. Er bare at det er uvant for han enda :) født 10 uker for tidlig ja. En som hadde det travelt :)

Aah, har ikke det problemet med snø her på vestlandet :p
Går seg fort til når våren kommer og han kan bruke litt lettere sko. Vintersko er jo generelt tunge å gå med.

Ja han hadde det litt travelt! :p
 
Her er alt bra! Her begynte han å gå for 3 mnd siden :) Og han elsker å være ute å utforske!
Han prater masse, men kan ikke så altfor mange ord enda, men det kommer nok :) Han har bikket 10 kg og er vel rundt 80 cm lang.
Han elsker å stable ting (da mener jeg stable ALT), og puttekasse er en stor favoritt i huset :D
Han er ikke begynt i barnehage (begynner til høsten) og vi stortrives med at han kan være hjemme så lenge :D
 
Her har vi endelig kommet over 8kg og hun nærmer seg 85cm :)
Hun begynte i barnehage i november og endelig har vi klart å lage et kosthold som er lavt på kalium og kalsium men at hun får nok :)
Så vi har ikkje hatt dårlige jente med oppkast siden januar :D
Hun går snart selv hun står alene men tør ikkje helt gå uten en hand eller noe å holde se i ;)
Men det går fremover hver dag :D
 
Back
Topp