Bare nysgjerrig :D

OktoberLykkerus

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Eier dere hus/leilighet eller bare leier? Har dere lappen og bil? Er dere utdannet? Har dere jobb å komme tilbake til eller er dere på jakt? Skal dere ha flere barn, evt når? Hva er fremtidsplanene? Og drømmene?

Vi leier hus i tomannsbolig med 3 soverom, ikke den beste standarden, men veldig billig! Far har fast, "godt nok" betalt jobb, jeg må jakte etter jobb siden jeg ikke har en å komme tilbake til, har heller ikke utdanning! Far har lappen, jeg har begynt på den nå og vi eier bil. Hadde vi eid hus, hatt fast jobb begge to og jeg hadde vært ferdig med lappen hadde vi prøvd på et barn til med en gang. Så her blir det ikke fler før om hvertfall 2 år! Fremtidsplanene våre er: Få lillegutt i barnehage fra høsten av, jeg blir ferdig med lappen om ikke så lenge, jeg må få meg fast jobb,og da kan vi få lån til å kjøpe hus og bytte ut bilen til en 7 seter! Etter dette blor det forhåpentligvis et barn til. Den store drømmen er å bli jordmor, men har vel lagt det på hylla,da jeg verken er så flink på skolen og at tiden/økonomien neppe kommer til å gå rundt! :)
 
Vi kjøpte leilighet igår faktisk!
Vi har 1 bil, mannen har lappen, jeg har ikke, er så redd for å kjøre selv at jeg kaster opp etter 10m bak rattet.
Vi har begge universitetsutdannelse, mannen er siviløkonom med en master i energiledelse fra Norge og Moskva, jeg har en bachelor i barnevernspedagogikk.
Mannen har fast jobb, men skal begynne i ny snart. Jeg har ikke fast, men har muligheten til å gå tilbake til den, men jeg har lyst på en ny litt mer kreativ jobb :p

Vi har lyst på et barn til, men om det blir vet vi ikke pga jeg ble så dårlig under graviditeten. Fremtidsplanene er å kjøpe en enebolig om noen år, litt uttpå landet med stall og svære uteområder.
Ha god nok råd til å ha 2 biler (hvis jeg noen gang overvinner kjørefrykten), et stort hus, hester og ha sett hele verden med Felix :)
At vi har god helse, at familien holder seg friske og at vi er lykkelig og forelsket i hverandre fremdeles.
 
Vi kjøpte leilighet igår faktisk!
Vi har 1 bil, mannen har lappen, jeg har ikke, er så redd for å kjøre selv at jeg kaster opp etter 10m bak rattet.
Vi har begge universitetsutdannelse, mannen er siviløkonom med en master i energiledelse fra Norge og Moskva, jeg har en bachelor i barnevernspedagogikk.
Mannen har fast jobb, men skal begynne i ny snart. Jeg har ikke fast, men har muligheten til å gå tilbake til den, men jeg har lyst på en ny litt mer kreativ jobb :p

Vi har lyst på et barn til, men om det blir vet vi ikke pga jeg ble så dårlig under graviditeten. Fremtidsplanene er å kjøpe en enebolig om noen år, litt uttpå landet med stall og svære uteområder.
Ha god nok råd til å ha 2 biler (hvis jeg noen gang overvinner kjørefrykten), et stort hus, hester og ha sett hele verden med Felix :)
At vi har god helse, at familien holder seg friske og at vi er lykkelig og forelsket i hverandre fremdeles.
Gratulerer med kjøp! :) Hørtes ut som dere er noen flotte, vel utdannede mennesker med fine fremtidsplaner! Har du prøvd å kjøre med kjørskolelærer på åpen bane/plass? Tanken på å ta lappen var så skremmende for meg når jeg var "yngre", skjønte ikke at folk turte, men begynte å kjøre jordebil når jeg var 15/16 år,hilsen litt harry her på landet, deretter bevegde jeg meg ut på landeveier og på åpne plasser, og nå går det helt fint! :) men merker jeg er mye tryggere og selvsikker i en kjøreskolebil enn med en foresatt. Masse lykke til fremover! :)
 
Vi eier hus. Kjøpte for 4,5 år siden, og trives veldig godt her vi bor. Vi eier også to biler, men med lite lån pga litt forskudd på arv.
Jeg har høgskoleutdannelse, bachelor i vernepleie, og mannen er utdannet blikkenslager, men jobber som budbilsjåfør i posten. Han har veldig god lønn i posten, tjener faktisk mer der enn når han jobbet som blikkenslager.
Vi har lyst på en til, men vil ha et par år i mellom. Jeg må ha graviditeten litt på avstand nå først i allefall :)

Jeg har en jobb jeg trives i, men det er turnus så om et par år vil jeg ha en dagjobb:)
Har egentlig ikke så mange planer uten om det som er nevnt over. Kanskje ta litt videreutdanning :)
 
Gratulerer med kjøp! :) Hørtes ut som dere er noen flotte, vel utdannede mennesker med fine fremtidsplaner! Har du prøvd å kjøre med kjørskolelærer på åpen bane/plass? Tanken på å ta lappen var så skremmende for meg når jeg var "yngre", skjønte ikke at folk turte, men begynte å kjøre jordebil når jeg var 15/16 år,hilsen litt harry her på landet, deretter bevegde jeg meg ut på landeveier og på åpne plasser, og nå går det helt fint! :) men merker jeg er mye tryggere og selvsikker i en kjøreskolebil enn med en foresatt. Masse lykke til fremover! :)

Uff, har prøvd det meste, er vokst opp på bygda så begynte også med å kjøre på jorder osv. Ingen ting som hjelper, jeg blir så dårlig bare av tanken på å kjøre bilen selv... Grøss! Men nå som vi har barn, så må jeg jo stundens få kontroll over redselen og få den hersens lappen :s
 
Uff, har prøvd det meste, er vokst opp på bygda så begynte også med å kjøre på jorder osv. Ingen ting som hjelper, jeg blir så dårlig bare av tanken på å kjøre bilen selv... Grøss! Men nå som vi har barn, så må jeg jo stundens få kontroll over redselen og få den hersens lappen :s
Æsj, hørtes helt j... ut :/ Ordner seg nok med tiden :)
 
Leier en liten leilighet med 2 soverom, men skal se om vi får tatt over mamma sin. Vi har bil, kun jeg har lappen.
Er ikke utdannet, men har jobb som venter på meg når permisjonen er ferdig (vekter i securitas). Mannen jobber med det samme, og det var der vi møttes.
Vi er ferdig med barn. Holder med 2 for oss :)
 
Eige enebolig så me kjøpte for 7 år si, og 2 bila. Ingen utdanning på nåken av oss. Me har dei fleste sertifikat og eg har eige drosjeløyve, mannen kjøre drosjen mens eg e i permisjon.
Har no 2 små, og mannen meine at no e da nok ;)
Ser fram t å gjera ferdig kjellaren og bygga på terrassen. Då får me god plass både ute og inne :)
 
Vi eier hus, enebolig og vi har lappen begge to og to biler. Vi er høgskoleutdannet, han er datatekniker og mellomleder og jeg har bachelor i vernepleie. Jeg vurderer videreutdanning/master etterhvert. Vi har begge fast jobb å komme tilbake til. Vi har nå to barn som er det vi hadde ønsket og planlagt, men skal aldri si aldri :) Vi snakker om evt å ta imot fosterbarn når våre barn er litt større.
Drømmer om en frisk og glad familie, at vi kan reise og oppleve nye ting sammen og at livet fortsetter å være like godt som nå :)
 
Vi leier ett gammelt hus nå, men holder på å bygge :) er oppvokst på gård og skal flytte til "byen", så det blir uvant. Men vi bygger drømmehuset, så det går bra :p ble ferdig sykepleier i fjor, jobbet som vikar om sommeren. Har ikke fast jobb å gå til, men fikk jobbtilbud i dag om 100% vikariat :D mannen er elektriker i nordsjøen. Vil ha nr to relativt raskt, men må være sikker på at jobb er i boks først :) vi har begge lappen, og er begge bilinteresserte, men har foreløbig bare en bil.......... Håpløst :p
 
Vi eier rekkehus og har trivdes godt her i snart 4 år. Begge har lappen, og vi har en bil. Jeg har en master fra universitet, mannen har en bachelor fra høyskole. Begge har fast jobb å gå tilbake til. Vi er ikke enige om vi skal ha flere barn, så vi får se ;) Jeg vil ha minst en til, mannen ikke. Ellers har vi ingen spesielle framtidsplaner eller drømmer...kanskje få reist litt mer igjen etterhvert? Se vår datter vokse opp og holde seg frisk :) Vi har det bra som vi har det på hus/bil/jobb-fronten, alt var på plass før den lille kom.
 
Vi er veletablerte og litt eldre enn gjennomsnittet her ;) Vi eier en enebolig med sokkelleilighet som gir oss en ekstra inntekt, og hytte på fjellet. Vi har lappen begge to, og to biler, men bare en med skilt på (mannen har en hobbybil, som han planlegger å få skilt på senere i år). Jeg er utdannet ingeniør, mannen har to fagbrev. Vi har begge faste jobber vi trives godt i. Vi har tre barn nå, og planlegger ikke flere.

Framtidsplaner og drømmer... Ikke noe høytflyvende ;) Vi har diverse prosjekter vi ønsker å gjennomføre på hus, hage og hytte etterhvert. Ellers er det vel det å ha det godt sammen som en familie, og gjøre mye gøy i lag som er drømmen :)
 
Så kjekt å lese om dere.

Vi er veldig fornøyde med våre to barn, så det blir ikke flere.

Vi eier en enebolig på landet og vi har en bil. Mannen skal ta lappen i sommer, veldig upraktisk uten sertifikat på bygda.

Vi er begge universitetetutdannet, men det er mannen som har jobben som innbringer penger. Jeg er lærer og trives med det.

Drømmer for fremtiden er at vi kommer oss på mange turer, korte og lange, for det gjør så mye bra for oss alle.
 
Vi eier bolig. Nå bor vi et rekkehus, men flytter i enebolig på søndag (faktisk!) ;) Bor et par mil utenfor Oslo. Jeg har 4års utdanning fra høgskole og universitet. Jobber som realfagslærer i ungdomsskolen. Fast jobb som jeg gleder meg til å komme tilbake til. Mannen er sykepleier i bunn, men har videreutdanning innen anestesi. Han har og fast jobb på et av de store sykehusene i Oslo.
Vi har begge lappen, men kun en bil. Håper vi slipper å ha to, men mulig mannen må ha en liten fillebil for å kjøre til togstasjonen når vi flytter.
Vi har nå to barn med tre års mellomrom og jeg tror det blir med det, men skal aldri si aldri.
Drømmer om en frisk og rask familie ("rart" hvor viktig det blir når man får barn. Har alltid synes det har vært et sånn gammelmanns-svar ;)). Håper også hverdagen blir slik at vi koser oss mer enn vi stresser og maser. Reising står og høyt opp på lista :)
 
Vi eier rekkehus og har trivdes godt her i snart 4 år. Begge har lappen, og vi har en bil. Jeg har en master fra universitet, mannen har en bachelor fra høyskole. Begge har fast jobb å gå tilbake til. Vi er ikke enige om vi skal ha flere barn, så vi får se ;) Jeg vil ha minst en til, mannen ikke. Ellers har vi ingen spesielle framtidsplaner eller drømmer...kanskje få reist litt mer igjen etterhvert? Se vår datter vokse opp og holde seg frisk :) Vi har det bra som vi har det på hus/bil/jobb-fronten, alt var på plass før den lille kom.
Høres ut som mannen min. Først ville han ikke ha barn. Så kunne vi få ett. Og da vesla var 1,5-2 år, så var han jammen med på en til :) Nå sier han at han er fornøyd (det er i grunnen jeg og), men føler meg sikker på at jeg kunne fått han med på en til om noen år. Haha! Så bare gi han litt tid. Mannfolka får veldig mye større glede av ungene når de er ferdig med babystadiet :)
 
Eige enebolig, bygde det for 10 år sidan ;) har lappen og 2 biler! Ikkje utdannet, mannen er utdannet forskalingssnekker, men jobber kun som bonde no! Har jobb å komme tilbake til, men har søkt meg eitt pr til med fri ;) i mellomtida ser eg etter ny jobb.
Har 3 barn, så blir ikkje fleire her :) håper vi har økonomi til at eg slepp jobbe fullt dei første åra! Godt med ein el to dager fri i veka!
 
Eig ein 3-roms i byn, vurderer å kjøpe hus i kort pendleavstand. Musikarar av utdanning begge to, men eg konverterte til byråkratiet då det var tid for å byrje å jobbe... :) Har bil, men bruker den lite.

Håpet er at vi får tre barn til sammen, og at vi får masse moro og held oss friske og raske. Gifta oss forresten lørdag som var! Så no har me gjort det også..!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Eier enebolig utenfor Oslo som vi kjøpte ifjor sommer. Før det bodde vi i leilighet i Oslo som vi også eide. Mannen er utdannet IT-konsulent og tjener ganske godt mens jeg er utdannet dyrepleier. Har jobb å komme tilbake til hvis jeg vil, men pga lønn og pendlevei vil det lønne seg for meg å finne meg en jobb nærmere.
Mannen har lappen, det har dessverre ikke jeg, men jeg planlegger å ta den helst illøpet av året. Er nemlig litt upraktisk å bo "på landet" med barn og hunder uten.
 
Vi eier et leilighet nå og er på jakt etter et hus. Vi har lappen og 2 biler.
Vi er begge universitetetutdannet, jeg på kommunikasjon og PR og mannen på politisk.
Vi har fast jobb (eier og driver sammen en rema 1000 burikk)
Jeg hadde litt tungt svangerskap sist og da er jeg ikke sikkert om jeg kan gå på en til. Vi har 2 barn, men jeg hadde lyst på 3 siden jeg var barn. Uansett blir det litt pause nå, så får en tenke på det senere:)
 
Vi har akkurat kjøpt hus! Og er på vei til å skaffe oss en bil nr 2. Jeg har universitetsutdannelse, mannen har ikke utdannelse. Jeg var nyutdannet da jeg ble gravid, og rakk ikke å få fast jobb før hun ble født. Men nå har det ordnet seg :) Vi har flyttet til en annen kant av landet, jeg har jobbet 100% i en mnd, og pappa og baby koser seg hjemme:Heartpink Nå føles det som at alt er som det skal være!
 
Back
Topp