Det neste bilsetet :)

Ønskedrøm

♡ mamma til tre skatter ♡
Septembermødre <3
Selv om det er ett halvt år til snuppa skal skifte sete, må jeg innrømme at jeg allerede driver å titter og funderer på hva vi skal kjøpe ;)
Andre som har begynt å tenke i de baner, og i såfall hva velger dere og hvorfor?! :)
 
Vi har faktisk allerede byttet, da selene ble langt nedenfor skuldrene, og han er snart 10 kg allerede :O

Vi har kjøpt BeSafe Izi Plus til han, sitter kjempe godt i det! :) Fantastisk sete.

Jeg anbefaler deg å kjøpe et sete som går opp til 25 kg, det vil da være uten isofix, men å feste med belte er ikke så tungvindt, og du kommer lett inn i det.

Det som er viktigst er å prøve setet i bilen, med ungen oppi, så dere ser hvordan det blir. Anbefaler å se på disse setene.

BeSafe Izi Plus
Britax MaxWay
Britax Multi Tech
Akta Graco Cosmic Comfort S
Maxi Cosi mobi


Hvis du absolutt vil ha isofix, går de bare opp til 18 kg, og det er dumt om ungen rekker å bikke det allerede som 2.5 åring.. For det er jo alt for tidlig å over i beltestol da, så da må du kjøpe enda en ny bakovervendt stol opp til 25 kg.

Men her er gode isofix seter.

BeSafe Izi KID x3
BeSafe Izi Combi x4 (nyeste setet med isofix som kan justeres, i forhold til benplass)
Cybex Sirona
(kjent for å være litt lite, slik at barna vokser tidlig ut av det, men dette kan snus ut mot bildøren, så lett å feste barnet)

Britax MaxFix (det er likt som MaxWay, bare at det er med isofix)
 
Oi, takk for supert svar!! Ante faktisk ikke det med kg og isofix, så det var supert at du nevnte!!
Har tenkt litt på isofix (har det nå), men da slår jeg nok fra meg med det ;)
Skal sjekke ut de ulike typene du nevnte!
 
Jeg har lyst på Cybex Sirona. Så får vi heller bytte sete om det blir for lite før vi skal snu ham. Men har ikke bestemt oss for noe enda. Var veldig fornøyd med Britax Multitech til storebror (tungvindt å flytte fra bil til bil da, men), da tok vi det i bruk fra rundt 2 års alder da vi fikk behov for seter i begge bilene og synes det er for stort til å sette en 1-åring i...
 
Oi, takk for supert svar!! Ante faktisk ikke det med kg og isofix, så det var supert at du nevnte!!
Har tenkt litt på isofix (har det nå), men da slår jeg nok fra meg med det ;)
Skal sjekke ut de ulike typene du nevnte!


Ingen problem! :) Hehe, er VELDIG opptatt av bilsikring, og har lest mye! :) Anbefaler dere å like siden:

Sikring av barn i bil - på facebook :) Mye info og bilder :)
 
Jeg har lyst på Cybex Sirona. Så får vi heller bytte sete om det blir for lite før vi skal snu ham. Men har ikke bestemt oss for noe enda. Var veldig fornøyd med Britax Multitech til storebror (tungvindt å flytte fra bil til bil da, men), da tok vi det i bruk fra rundt 2 års alder da vi fikk behov for seter i begge bilene og synes det er for stort til å sette en 1-åring i...

ja, kjempe flott sete er det! Men dessverre ofte mange som vokser tidlig ut av det! Men ryggen er forlenget i de nyeste modellene vet jeg, så det er jo kjempe bra! Men går jo fremdeles bare til 18 kg pga isofix.
 
Ingen problem! :) Hehe, er VELDIG opptatt av bilsikring, og har lest mye! :) Anbefaler dere å like siden:

Sikring av barn i bil - på facebook :) Mye info og bilder :)
jeg føler bilstoler sitter best med isofix. og feste med seler ikke er så trygt om uhellet skulle skje.. Hva mener du om det? Jeg har ikke lest SÅ mye om akkurat den biten :) bakovervendt er viktig minst i 4år og ikke så mye vinterklær på i setet, ikke krøller på selene osv :) har hatt besafe til begge mine og syns de blir fort små, hvertfall til min eldste... min eldste fikk 4stoler innen han var 3år.. og måtte ha nytt innen han var6mndr... så han var stor.. min 3åring sitter fint i besafen enda (stol nr2) :)
 
ja, kjempe flott sete er det! Men dessverre ofte mange som vokser tidlig ut av det! Men ryggen er forlenget i de nyeste modellene vet jeg, så det er jo kjempe bra! Men går jo fremdeles bare til 18 kg pga isofix.
Ja, men du så praktisk med isofix da..... ;-) Storebroren satt bakovervendt til han var 4 og det skal lillebror også... selv om jeg evt må kjøpe to seter...... :p Kan vel hende jeg får tilbake multitechen også etter hvert for er ei niese som bruker det nå..... :)
 
jeg føler bilstoler sitter best med isofix. og feste med seler ikke er så trygt om uhellet skulle skje.. Hva mener du om det? Jeg har ikke lest SÅ mye om akkurat den biten :) bakovervendt er viktig minst i 4år og ikke så mye vinterklær på i setet, ikke krøller på selene osv :) har hatt besafe til begge mine og syns de blir fort små, hvertfall til min eldste... min eldste fikk 4stoler innen han var 3år.. og måtte ha nytt innen han var6mndr... så han var stor.. min 3åring sitter fint i besafen enda (stol nr2) :)

Det er like trygt SÅ lenge de er festet riktig. :)

Flere av setene som er festet med seler er PLUS godkjent! F.eks Britax MaxWay og BeSafe Izi Plus :)
 
Det er like trygt SÅ lenge de er festet riktig. :)

Flere av setene som er festet med seler er PLUS godkjent! F.eks Britax MaxWay og BeSafe Izi Plus :)
så bra, godt å høre :) syns bare setene virker så løse når dem er festa med bare bilbeltene, fikk tom noen på butikken der vi kjøpte bilstolen til å feste det.. Men da er det hvertfall trygt festa :)
 
Sniker fra mai 14.

Ville bare gjøre oppmerksom på at concord reverso er et isofix sete som går til 23 kg :) er et nytt i-size sete.
 
Med tanke på vekt kommer det jo veldig ann på barnet. Våre gutter er begge av den slanke typen, så 3 åringen veier bare 12 kg. Han sitter foreløpig greit i Sirona, men tror den er stilt på det ytterste nå, så spent på hvor lenge det varer :) vi har den gamle korte varianten.
 
så bra, godt å høre :) syns bare setene virker så løse når dem er festa med bare bilbeltene, fikk tom noen på butikken der vi kjøpte bilstolen til å feste det.. Men da er det hvertfall trygt festa :)

Her sitter de nesten strammere enn de med isofix :p

Mannen strammer utrolig hardt, så de sitter som "støpt" :p
 
Jeg har veldig lyst på det Sironasetet som kan snus, da jeg har store problemer med å sette henne i setet pga smerter når jeg må vri kroppen og løfte henne inn i setet. Så jeg tror det vil hjelpe meg en del. Og jeg er forberedt på å kjøpe et annet sete som er større om etpar år, for da vil hun gjerne kunne krype oppi selv og hjelpe til :)

Men ellers er alle de setene som er skrevet lenger oppe på listen, og jeg tenker v prøver dem i butikken før vi bestemmer oss.
 
Kommer nok til å kjøpe Besafe neste gang. Nå har vi Maxi Cosi, ellers har vi bare hatt Besafe-seter til guttene. Veldig fornøyd mæ de. :)
 
Sirona ser kjekk ut, så mulig vi må prøve det. Men har besafe som jeg er kjempe fornøyd med, så vi "trenger" ikke nytt. Vi byttet sete til storebror når han var 7-8 måneder, blir nok samme tid med lillebror :)
 
Jeg har veldig lyst på det Sironasetet som kan snus, da jeg har store problemer med å sette henne i setet pga smerter når jeg må vri kroppen og løfte henne inn i setet. Så jeg tror det vil hjelpe meg en del. Og jeg er forberedt på å kjøpe et annet sete som er større om etpar år, for da vil hun gjerne kunne krype oppi selv og hjelpe til :)

Men ellers er alle de setene som er skrevet lenger oppe på listen, og jeg tenker v prøver dem i butikken før vi bestemmer oss.

Sirona er jo et kjempe kjekt sete hvis du sliter med kroppsplager, er tungt å løfte baby/barn opp i sete! :) Så det blir et godt valg! :D
 
Anbefaler deg BeSafe Izi Plus :D Opp til 25 kg, og for en fantastisk liggestilling i det (har allerede byttet til klumpen her som er snart 10 kg allerede :p
Måtte sjekke ut hvordan det så ut. Likte det. :)
Ganske likt de setene vi har hatt før, men bedre. Kjekt at det kan brukes lenger, at de er bredere og bedre liggestilling. :)
Heldigvis passer setet vi har ennå. Vesla her er 7 kg så kan ha det en god stund til. ;)
 
Går nok for besafe izi plus her nå som jeg har sett litt på dem :) Så veldig bra ut!!
 
Back
Topp