Utslett av melk?

2014frø

Februar2014's Miss Positiv❤️
VIP
Vi har de siste dagene begynt å gi vanlig lettmelk til frokost og lunsj. Det er ikke mange slurkene det har vært, hun elsker det da:) men har de siste dagene oppdaget rødprikket utslett på føttene. Har smurt med bephanten morgen og kveld, men uten effekt, det har bare blitt verre. Nå lurer jeg på om det kan være melken hun reagerer på? Hun har fått melk i middager før men ikke ren melk. Det er det eneste som er anerledes med hva hun har fått før. Har ikke feber og er i god form. Så kan nok ikke være barnesykdom. Hun klør seg heller ikke. Noen med erfaring?

Det er ikke varmeutslett da? Jeg får det ofte på føttene.

Det er ikke varmeutslett da? Jeg får det ofte på føttene.
Synes det er rart at hun får det på leggene da.. Ville heller tro hun fikk det på rygg feks. Kan jo selvsagt være men hun er aldri spesielt varm på føttene. Synes ikke det ser ut som varmeutslett heller.

Barnelegen her spurte om hun hadde utslett da vi utredet for melkeallergi...så da kan vel det være et tegn?

Barnelegen her spurte om hun hadde utslett da vi utredet for melkeallergi...så da kan vel det være et tegn?
Ja jeg har en mistanke siden der er blitt verre. Har ikke gitt melk idag så blir spennende å se om det er bedre imorgen.

Er vanlig med atopisk eksem for allergikere, prikker er som regel noe annet

Usletter er blitt mye bedre etter jeg sluttet å gå ren kumelk. Satser på det var det som var årsaken da

Usletter er blitt mye bedre etter jeg sluttet å gå ren kumelk. Satser på det var det som var årsaken da
Hvordan går det nå? Melkeallergi kommer gjerne med oppkast og diare. Det er vanlig at de får prikker når man introduserer noe nytt.

Hvordan går det nå? Melkeallergi kommer gjerne med oppkast og diare. Det er vanlig at de får prikker når man introduserer noe nytt.
Det gikk helt bort når jeg sluttet med melk. Kjenner mange som får eksemlignende av melk. Vanskelig å si. Men hun bør jo få i seg litt melk.

Det gikk helt bort når jeg sluttet med melk. Kjenner mange som får eksemlignende av melk. Vanskelig å si. Men hun bør jo få i seg litt melk.
Kanskje prøve igjen om 2 uker? Hvis det samme skjer ville jeg tatt turen til legen for utredning.

Bare prikker på føttene? Hvis det er på hele benene og kanskje litt på magen, da ville jeg ha tenkt melk, men litt rart det bare er på føttene.

Er ikke hånd, fot og munnsyken da? Den kan slå ut uten feber og trenger ikke ramme både hånd, mund og føtter.

Bare prikker på føttene? Hvis det er på hele benene og kanskje litt på magen, da ville jeg ha tenkt melk, men litt rart det bare er på føttene.

Er ikke hånd, fot og munnsyken da? Den kan slå ut uten feber og trenger ikke ramme både hånd, mund og føtter.
Ja er kanskje rart.. Men hånd, for og munnsyke forsvinner vel bare ikke så fort?

Back
Topp