Sover 2 åringene deres på dagen ennå?

Han var ikke særlig gretten i ettermiddag, og vi la ham kl 19. Ble litt rolp i kveld også, men han sovnet rundt 19:30 :) 19:30 er betraktelig bedre enn 21-22 :D så jeg tror nok Asle er ferdig med ettermiddagslur.
Ja det kan høres slik ut :D
Minsten sov jo fra 14.30 til 15.45 i går, helt utslitt! Men han sovnet før 20.30 og sov i ett strekk til han ble vekket kl 6.30! Det er ikke ofte han sover natten i gjennom :eek:
 
Ja like greit å se om det funker :)
Her hadde Liana lov til å sove 30 min om hun ville sove.. men til slutt ville hun ikke mer :) idag hadde hun sovet lenge i bhgen fordi hun våknet for tidlig! Hun er våken i senga enda :p

Asle trives best med faste rammer, så tror nok det er best at vi kjører på med null lur, og ikke tillater smålurer så sant han er frisk og rask. Ved sykdom eller spesielle begivenheter blir det jo no helt annet.
 
Ja det kan høres slik ut :D
Minsten sov jo fra 14.30 til 15.45 i går, helt utslitt! Men han sovnet før 20.30 og sov i ett strekk til han ble vekket kl 6.30! Det er ikke ofte han sover natten i gjennom :eek:

Han har vært litt sliten da :) deilig med god nattesøvn! :)

Asle drømmer så mye for tiden :eek: her om natta måtte jeg opp og trøste ham omtrent hvert kvarter/halvtime natta gjennom.. Slitsomt!!
 
Han har vært litt sliten da :) deilig med god nattesøvn! :)

Asle drømmer så mye for tiden :eek: her om natta måtte jeg opp og trøste ham omtrent hvert kvarter/halvtime natta gjennom.. Slitsomt!!
Han var sliten i går ja. Litt etter sykdom, og litt fordi han sovnet SENT på lørdag da smokken var bitt istykker :p Og vi hadde vært noen timer på lekebesøk. Men det hadde vært deilig med slike "hele" netter snart... T var 3 år før han gjorde det fast :p
 
Han var sliten i går ja. Litt etter sykdom, og litt fordi han sovnet SENT på lørdag da smokken var bitt istykker :p Og vi hadde vært noen timer på lekebesøk. Men det hadde vært deilig med slike "hele" netter snart... T var 3 år før han gjorde det fast :p

Ser frem til hele netter med uavbrutt søvn jeg også! :) nå er ikke Asle så ille. Det hender han sover natten gjennom, men normalen er at vi må innom 3-5 ganger fra han legger seg til vi står opp. Blir så utrolig sliten av aldri å få sove natta gjennom!! :( merker godt at jeg ikke er noen ungdom lenger ;):p
 
Ser frem til hele netter med uavbrutt søvn jeg også! :) nå er ikke Asle så ille. Det hender han sover natten gjennom, men normalen er at vi må innom 3-5 ganger fra han legger seg til vi står opp. Blir så utrolig sliten av aldri å få sove natta gjennom!! :( merker godt at jeg ikke er noen ungdom lenger ;):p
Selvom vi var tidligere oppe enn vanlig i dag, har jeg følt meg veldig uthvilt! Så, det hjelper å sove sammenhengende ja :)
 
Selvom vi var tidligere oppe enn vanlig i dag, har jeg følt meg veldig uthvilt! Så, det hjelper å sove sammenhengende ja :)

Frykter at den dagen Asle begynner å sove natta gjennom er den dagen jeg har blitt så gammel at blæra mi tvinger meg opp av senga i løpet av natten ;):p:eek:
 
Frykter at den dagen Asle begynner å sove natta gjennom er den dagen jeg har blitt så gammel at blæra mi tvinger meg opp av senga i løpet av natten ;):p:eek:
Neeei, ikke vær så pessimistisk nå da :p
 
Etter at vi bytta fra sprinkelseng til juniorseng har Asle holdt det gående til et sted mellom kl 21 og 22 hver kveld :eek: o_O Så nå er tiden kommet for å prøve å kutte luren. Er på dag 2 nå, og det ser lovende ut sålangt *bank i bordet* :)
Får håpe det hjelper da! :) At dere ikke må gå tilbake til sprinkelseng :p

Hermine er veldig avhengig av den luren enda, klarer seg ikke i helgene engang uten en blund. :p Sover hun sent (til kl 15) kan det gå til 20.30 før hun sovner, men likevel ikke ille. ;) :p

Forsøker vi å holde henne våken slokner hun stående i 15.30-tiden :eek: :p
 
Asle trives best med faste rammer, så tror nok det er best at vi kjører på med null lur, og ikke tillater smålurer så sant han er frisk og rask. Ved sykdom eller spesielle begivenheter blir det jo no helt annet.

Ja det er sånn vi gjør det å.. kun ved sykdom og om natten har vært dårlig eller at hun har våknet for tidlig.. da kan hun få lov til å sove om hun vil.. men jeg syns det er greit å prøve å slutte helt om ungen er klar for det..for det også er jo en tilvenningsak ;)
 
Får håpe det hjelper da! :) At dere ikke må gå tilbake til sprinkelseng :p

Hermine er veldig avhengig av den luren enda, klarer seg ikke i helgene engang uten en blund. :p Sover hun sent (til kl 15) kan det gå til 20.30 før hun sovner, men likevel ikke ille. ;) :p

Forsøker vi å holde henne våken slokner hun stående i 15.30-tiden :eek: :p

Å bytte tilbake til sprinkelsenga er uaktuelt, for han klatrer utav med hodet først. Det var derfor vi bytta seng i utgangspunktet.
I går sovnet han 19:30 etter en halvtime med bare tøys hvor han kom løpende inn i stua gang etter gang, og i dag tidlig våknet han av seg selv rett før kl 7 for første gang på evigheter, så jeg tror dette går bra :)
 
Å bytte tilbake til sprinkelsenga er uaktuelt, for han klatrer utav med hodet først. Det var derfor vi bytta seng i utgangspunktet.
I går sovnet han 19:30 etter en halvtime med bare tøys hvor han kom løpende inn i stua gang etter gang, og i dag tidlig våknet han av seg selv rett før kl 7 for første gang på evigheter, så jeg tror dette går bra :)
En god start iallfall! :D
 
Hermine sov til 09 idag, og virket ingenting trøtt da vi kom hjem fra lege og butikk kl 13. Vi prøver for første gang å droppe luren.

Spennende!

Kl er nå 16.30 og hun virker skikkelig opplagt :)
 
Simone sover maks 1 time i bhg. Sjelden hjemme. Visst hun sover mer enn en time så kan hun sovne så sent som 22/23. Men hun er sliten de dagene hun ikke klarer å sove på dagtid.
Nå har hun vært syk og da har hun sovet mye og fortsatt sovet hele nettene. Vi bytta fra sprinjelseng i juli. Hun legger seg fint og om morgenen sitter hun i senga og leker og koser seg før hun kommer inn til oss eller evt roper opp i stua "Ei e våken, åpne porten."
 
Hermine sov til 09 idag, og virket ingenting trøtt da vi kom hjem fra lege og butikk kl 13. Vi prøver for første gang å droppe luren.

Spennende!

Kl er nå 16.30 og hun virker skikkelig opplagt :)

Spennende da! De begynner å bli store disse barna nå :)
 
Spennende da! De begynner å bli store disse barna nå :)
Det gikk faktisk veldig bra. Så 10 timer formiddag uten soving klarer hun, når vi er hjemme da.

Hun var så utrolig lei og sur fra kl 17.30, men oppdaga at hun jo hadde feber igjen nå i kveld. Så det var nok mer årsak for dårlig humør enn manglende dagsoving. ;)
 
Her fikk vi plutten i seng kl 19 og han sovnet tvert :) i dag var han sliten!! ..men hadde egentlig helt greit humør frem til kveldsstellet da han ikke fikk det helt som han ville :p men det gikk relativt fort over det også :)
Heldig du som har ei som tydeligvis trives i senga si, Bébbe ;):)
 
Hermine sov til 09 idag, og virket ingenting trøtt da vi kom hjem fra lege og butikk kl 13. Vi prøver for første gang å droppe luren.

Spennende!

Kl er nå 16.30 og hun virker skikkelig opplagt :)

Blir det bare å prøve i dag, eller flere dager?
 
Blir det bare å prøve i dag, eller flere dager?
Det er ikke noe vi blir å fortsette med nei, var kun fordi hun sov til 09 idag. :p

Når hun våkner 07 er hun helt slagferdig kl 12.30. Vil ikke tyne henne. ;)
 
Det er ikke noe vi blir å fortsette med nei, var kun fordi hun sov til 09 idag. :p

Når hun våkner 07 er hun helt slagferdig kl 12.30. Vil ikke tyne henne. ;)

Hehe skjønner ;):)
På tide å bli frisk nå, stakkars lita! *sende magisk tryllepulver nordover*
 
Back
Topp