Burt's Bees babyolje - feilmerket

123Kjør!

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
For dere som bruker denne oljen; såg på TV2 hjelper deg i kveld, og oljen er ikke parfymefri selv om det står på flasken. Den er heller ikke hypoallergenisk. Fra TV2 sine nettsider:

Babyoljen fra Burt’s Bees, har en merkelapp hvor det både står «parfymefri» og «hypoallergenisk».

Samtidig inneholder oljen et av de mest allergifremkallende parfymestoffene som finnes: limonene.
 
Det forundrer meg ikke. Dessverre egentlig, for den lukter steingodt. Har brukt den noen ganger, men er i utgangspunktet veldig skeptisk til alt som lukter så har kuttet den ut.
 
Det forundrer meg ikke. Dessverre egentlig, for den lukter steingodt. Har brukt den noen ganger, men er i utgangspunktet veldig skeptisk til alt som lukter så har kuttet den ut.
Har ikke prøvd den selv, men har jo hørt flere som skryter av den, så tenkte å prøve den... Nå dropper jeg det!

TV2 skriver også dette:
Limonene er et naturlig parfymestoff med en sitronlignende duft, og er så allergifremkallende at det har havnet på EUs verstingliste over parfymestoffer med spesiell bekymring for allergi.
 
Har ikke prøvd den selv, men har jo hørt flere som skryter av den, så tenkte å prøve den... Nå dropper jeg det!

TV2 skriver også dette:
Limonene er et naturlig parfymestoff med en sitronlignende duft, og er så allergifremkallende at det har havnet på EUs verstingliste over parfymestoffer med spesiell bekymring for allergi.

Jeg fikk en gaveeske med Burt's Bee's produkter og det står ganske tydelig på produktene at de er parfymefrie og inneholder kun naturlige stoffer. Jeg er som sagt veldig skeptisk, men så jo at de solgte den på apoteket og tenkte at den var nok så safe da. Og da mannen reagerte på at lillegull luktet søt parfyme, så fant jeg ut at det ikke er verdt det. Har ikke behov for å parfymere babyen min
 
Jeg har brukt shampoen dems siden han ble født, men kommer ikke til å bruke den noe mer! Syns det er tragisk å feilinformere på et så grovt vis:(
 
Vi bruker bare Burts Bee, meeh... Liker dem veldig godt, men mulig det blir dr.Greve framover... Hver gang jeg lukter Burts tenker jeg på Felix, er liksom hans lukt. Og vi som kjøpte reisekitet til Burts igår for å ha med på reise. Fillern og!
 
Jeg som nettopp har sendt inn ny bestilling :/ Kan ikke stole på noe lengre. Ser jo at alle produktene deres inneholder Limonene og Linalool. Får gå over til dr.greve vi også. Synd for likte produktene, men er jo ikke noe særlig å vaske babyen eller smøre de inn med noe som er så allergifremkallende. Godt de setter fokus på dette, for ingredienslisten er som regel gresk for meg....
 
Har heldigvis holdt meg unna! Regnet med det måtte være noe parfyme når det ikke luktet nøytralt. Men hadde ikke trodd det var såpass!
 
Jeg som nettopp har sendt inn ny bestilling :/ Kan ikke stole på noe lengre. Ser jo at alle produktene deres inneholder Limonene og Linalool. Får gå over til dr.greve vi også. Synd for likte produktene, men er jo ikke noe særlig å vaske babyen eller smøre de inn med noe som er så allergifremkallende. Godt de setter fokus på dette, for ingredienslisten er som regel gresk for meg....
Nei, ser ikke ut til at vi kan stole på noe :( Dårlig gjort av produsentene å lure folk slik!

At oljen er "hypoallergenisk" hadde produsenten kommet fram til ved å prøve den på huden til 200 voksne, og ingen av dem reagerte. Må nesten le! Litt av en studie...
 
Blir helt tussete... Blir å bruke opp de flaskene vi har tror jeg... Skal man unngå alt som er farlig for barnehud må de vel være nakne...
Jeg prøver å bruke minst mulig produkter på babyen, og holde meg til svanemerkede produkter så langt det går, da de skal være trygge :)
 
Såkalt naturlige stoffer kan også være allergifremkallende.
 
Jeg prøver å bruke minst mulig produkter på babyen, og holde meg til svanemerkede produkter så langt det går, da de skal være trygge :)

Ja vi bruker ikke mye vi heller, men har hatt et par 3 dråper i vannet når stumpen er full av bajs, og den washen i badevannet da han ofte er full av gulp... Men nå tror jeg vi kjøper dr.greve og så får jeg heller bare rydde bort Burts Bee så lenge :(
 
Jeg bestilte en sånn startpakke, men har ikke brukt noe da det luktet sånn. Hadde tydeligvis rett i allerginesen min.
 
Åh, blir bare mer og mer sur av det her! At man kan lure voksne mennesker er en ting, men når det går utover små babyer er det ikke mye greit lengre! Var det noen produkter de anbefalte da? Alt går i søpla her altså.. Irriterende å ha brukt penger på det :-/
 
Vi bruker serien fra babyshop Babyline. Sjekket på nett og den skal være helt parfymefri og slikt. Jeg visste burt bees inneholdt den shiten...så droppa den selvom ble omtalt godt av andre
 
Back
Topp