Bæresele :)

Ei venninne har kjøpt Stokke. Den er helt grei og veldig fint å "feste" babyen i den.Men manducaen liker jeg bedre.
Du kan jo gå og se på den i en butikk og se om du liker den på :)
 
Har bæresjal(arvet) og Ergobaby(kjøpt brukt for 500 inkl spedbarnsinnlegg)

Tanten min hadde både ny babybjörn og Ergobaby (for 2 år siden), og syntes at Ergobaby var bedre fordi da bærte hun babyen på hoftene istedet for skuldrene. Og babyen satt mye bedre..
 
Jeg hadde Ergobaby, forferdelig å få den på seg! Synes heller ikke den satt noe godt på, så den solgte jeg.

Har Stokke nå, den er god, men tung.
 
Jeg har manduca, veldig fornøyd, spesielt med ryggbæring. Men ville hatt caboo bæresjal til nyfødt, eventuelt Angelpack. Angelpack-selene er kjempefine synes jeg!

Babybjørn vil jeg fraråde da det ikke er bra for hoftene til barnet. De skal sitte med rumpa lavere enn knærne, ikke henge etter skrittet.
 
Brukte sjal på baby. Det er helt klart bedre enn sele. Men når de blir større synes jeg sele er best. Jeg bruker det på ryggen istedenfor bæremeis pg det er lettere enn den knytingen. Hadde alltid selen under vogna fordi vesla ikke var så glad i å ligge og ville opp. Å stå å knyte på gata så endene på sjalet ble møkkete var ikke noe praktisk.
Brukte mei-tai da Vesla ble større. Veldig fin til ryggbæring :)
 
Brukte mei-tai da Vesla ble større. Veldig fin til ryggbæring :)
Vanskeligere å ta på synes jeg ;) Gadd aldri trene på det, stå å balansere en vinglete grinete sprellende unge på ryggen med en hand :p
 
Er bare de gamle Babybjørn som ikke er bra, de nye er ergonomisk riktig både for baby og bærer vi har både Angelpack og Babybjørn One, bruker de om hverandre og mini sitter like godt i begge to Angelpack tar mindre plass, lettere å slenge med, men Babybjørn er enklere å få på seg og er bedre for dem som er litt stor mannen min får ikke på seg Angelpack hehe...
 
Anbefaler beco framfor ergo. Den kan du kle på deg slik
Vis vedlegget 102022
før du putter baby oppi. Babyen sitter da inni en sele
Vis vedlegget 102024
og det er mer sikkerhet rundt å ta av og på både på mage og rygg.
Vis vedlegget 102025
Hvilket gjør det lettere å gjøre det alene.
Her er framgangsmåte for ryggbæring: http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=88312/
Slipper å balansere baby på rygg med en hånd mens du fester sele rundt.


Og så er spedbarnsinnlegget en del av selen og ikke noe du må putte oppi i tillegg.

Og så er de finere ;) :p
den så fin ut!
Vi har ergobaby, jeg syns den er litt tungvindt å få på. Foretrekker sjal :)
 
Skulle ønske alle sammen bare var enig om en, så kunne jeg bare gå for den :p må nok ned i butikken og prøve meg litt fram tror jeg :) skal hvertfall prøve Manduca, den ser jeg kom høyt opp på tester også :)
 
Hvis du ikke er redd for litt knyting, så er meitai absolutt best. Hvis du trenger en ferdig sele, så liker jeg ergo best. Manduca er god hvis den passer godt, men den lar seg rett og slett ikke stramme nok til meg som er litt smal. Det absolutt viktigste er at du får ungen helt tett inntil deg, uansett hva du har på deg. Ellers blir du veldig fort sliten. Det er derfor meitai og sjal som knytes for hver gang alltid blir perfekt og behagelig. :)
 
Ergobaby 360 ♡
Prøvde babybjørn sist og den var vond å bære i å lille ble ikke fornøyd dær.

Ergobabyen er kjempe behagelig å bruke og lille sovner fort i den og koser seg kjempemasse i den :)
 
Er bare de gamle Babybjørn som ikke er bra, de nye er ergonomisk riktig både for baby og bærer vi har både Angelpack og Babybjørn One, bruker de om hverandre og mini sitter like godt i begge to Angelpack tar mindre plass, lettere å slenge med, men Babybjørn er enklere å få på seg og er bedre for dem som er litt stor mannen min får ikke på seg Angelpack hehe...

Ja One har blitt litt mer ergonomisk på innover bæring men på utover så henger barnet fortsatt.
De skal sitte med knærne høyere enn rompa ;)
 
Hvis du ikke er redd for litt knyting, så er meitai absolutt best. Hvis du trenger en ferdig sele, så liker jeg ergo best. Manduca er god hvis den passer godt, men den lar seg rett og slett ikke stramme nok til meg som er litt smal. Det absolutt viktigste er at du får ungen helt tett inntil deg, uansett hva du har på deg. Ellers blir du veldig fort sliten. Det er derfor meitai og sjal som knytes for hver gang alltid blir perfekt og behagelig. :)
Mamma snakker om sånn skjerf, så jeg tror jeg skal sjekke det ut. Men skal ha sele også for mannen vil bære han også :)
 
Vanskeligere å ta på synes jeg ;) Gadd aldri trene på det, stå å balansere en vinglete grinete sprellende unge på ryggen med en hand :p
Pleide å knyte på meg mei-taien først. Så "kastet jeg henne over ryggen å bøyde meg slik at hun satt på ryggen min. så dro jeg bare resten av bæretøyet opp langs ryggen på vesla. Krever litt trening ja :) men syntes hun satt bedre og stødigere der
 
Ja One har blitt litt mer ergonomisk på innover bæring men på utover så henger barnet fortsatt.
De skal sitte med knærne høyere enn rompa ;)
Joda, men det er generelt vanskelig å lage en sele som er ergonomisk rett på utoverbæring :) og man trenger jo heller ikke å bære dem utover selv om selen har den muligheten ;-)
 
Er bare de gamle Babybjørn som ikke er bra, de nye er ergonomisk riktig både for baby og bærer vi har både Angelpack og Babybjørn One, bruker de om hverandre og mini sitter like godt i begge to Angelpack tar mindre plass, lettere å slenge med, men Babybjørn er enklere å få på seg og er bedre for dem som er litt stor mannen min får ikke på seg Angelpack hehe...
Jeg trodde også ny bb var ok. Men fikk se den irl forrige uke og babyen hang på hoftene.
 
Back
Topp