Hvor ofte mat om natta?

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Jeg er egentlig vant med at Elvira krever mat flere ganger om natta. Men nå i det siste kan hun sove 12 timer og litt mer! Det er jo ikke så rart siden hun har begynt å sove dårligere om dagen. Men veldig uvant. Jeg klager ikke altså. Men flere babyer som sover så lenge? Hun er jo bare 3 mnd.
 
Trenger som regel mat 1 gang om natta, men i natt ville hun bare ha smokken da hun sovnet:)

Men vi hadde 2 uker her hvor hun skulle opp annenhver time for mat - det var slitsomt!! Bør nesten som å ha en helt nyfødt igjen:p
 
Så deilig da, det må du nyte!!! Olivia vil ha mat hvertfall to ganger pr natt enda! Men er en unge på barsengruppa som sovner natta gjennom.
 
Her gutten sov lenge på natta for 1 mnd siden men alt snudde seg siste uke. Han er våken for mat minst 3 ganger på natta! Han får grøt på kveld men det ser ut som han er ikke mett lenge etter det. Håper det er bare en fase jeg, det var deilig når han sov 6 timer i strekk. Han er 3,5 mnd nå.
 
Alt snudde her for 2.5uker siden... Mat 3-4 ganger... Før var det max 2. Sliten...
 
Her er det mat 02 og 0630 ca. Hun legger seg kl 20.
Gleder meg til å sove natten igjennom!
Så bare nyyyyyt :D
 
Jenta mi sovner rundt kl 20, og da skal hun ha mat ca kl 04, og så deretter kl 07.
To ganger har hun sovet hele natten, og det var helt fantastisk :D
 
Her er det hver 3 timer hele døgnet:) sover 20 og opp for mat 12, 03, 06 og da er det morgen. For meg er dette en luksus, da var storebror våken hele natta. Natta hans begynte kl 04 og sovna til 19.
 
Her er det mat i 02-tiden og en gang mellom 06 og 07 (siste måltid er strengt tatt ikke på natta da...). Han legger seg kl. 21.00.
 
Inatt hadde jeg registrert 7 amminger fra jeg la meg kl 22 til vi sto opp kl 6. Jeg tar gjerne en hel natt med søvn snart :D
 
Inatt hadde jeg registrert 7 amminger fra jeg la meg kl 22 til vi sto opp kl 6. Jeg tar gjerne en hel natt med søvn snart :D

Oh lord... Inatt måtte mannen bare ta ungen bort, jeg makta ikke mer. Men på en av de nye "normale" nettene et det vel 5 aminer fra 21 - 06. Grøss..
 
Jeg virkelig nyter dette! For jeg ikke vant til å sove så mye, før var jeg oppe minst en gang i timen pga hun gråt og enten ville ha mat, smokk eller kos. Alle dager ikke like, men setter pris på hver minste time med søvn. ❤️ så null klaging her i gården,
 
Inatt hadde jeg registrert 7 amminger fra jeg la meg kl 22 til vi sto opp kl 6. Jeg tar gjerne en hel natt med søvn snart :D
Det er lov til å si man er utslitt da ❤️ikke lett å sovne inn mellom ammingene heller når de er såpass tette. Ja det fortjene du virkelig!
 
Alt snudde her for 2.5uker siden... Mat 3-4 ganger... Før var det max 2. Sliten...
Ja man merker forandringen betydelig da! Leste utifra sprang at de krever mye mer rundt alderen hans. Så håpe dette blir bedre snart for dere. ❤️
 
Ja man merker forandringen betydelig da! Leste utifra sprang at de krever mye mer rundt alderen hans. Så håpe dette blir bedre snart for dere. ❤️

Tusen takk, så god du er ❤oppe gang nr 3 nå siden kl 21. Gjeeesp
 
Her har vi Vært heldige hele veien. Lille sov 6 -8 timer helt fra start. Fra hun var 2.5 mnd begynte vi å legge henne i 20 tiden og hun sover da til 08 neste dag! :) jeg kommer til å slite om hun plutselig begynner å kreve mat på natta nå!
 
Oi det var lenge!
Men eg blir ikke forundret av noe med de små heller. Her legger jeg han fra 19-20, og i begynnelsen sov han 5-6 timer i strekk for så å få litt mat. Men for to uker siden våknet han hele tiden. Men jeg bare holdt på rutinene og denne uken har han vendt tilbake til gamle rutiner:) i natt fikk han vell mat kl 02-04-07. Han er nok neppe like sulten hver gang han våkner, men er liksom min slumreknapp;)
De er såpass små fortsatt at man kan egentlig ikke forvente så mye mer enn 3 timer mellom hver mating
 
Back
Topp