Mens vi venter, 1 gangs gravid ❤️

6+4 og dagen for julebord! Har mye hodepine om dagen, slitt med vond nakke i mange år, men nå prøver jeg å holde meg unna smertestillende! Men tror jeg må ta en paracet i kveld hvis det ikke for seg! Skulle tro at ikke vanlig hodepine skulle være det mest slitsomme med å være gravid! ;) men nå er det første helgen i advent og på mandag skal all julepynten frem! Gleder meg!!!
 
Da er jeg 7+0 over over halvveis til den magiske grensa! Uggen og fin om dagen! :) sover mye, men nå har jeg fri i hele desember det er sinnsykt deilig! :) da kan jeg ruge i ro og mak ;)
 
Da er jeg 7+0 over over halvveis til den magiske grensa! Uggen og fin om dagen! :) sover mye, men nå har jeg fri i hele desember det er sinnsykt deilig! :) da kan jeg ruge i ro og mak ;)
Så deilig! JEg blir mer og mer kvalm. Fri 3 uker i desember så det er jo deilig!
 
Har lest et sted at de som er mye kvalme har 70% mindre sjanse for spontanabort - så ta det som et godt tegn ;) Har vært veldig mye kvalm selv også, og er ikke alltid så lett å se på det som noe positivt, men må jo bare prøve :)

Følte forresten samme skuffelse som deg når jeg var på første legebesøk. Da var jeg akkurat 7 uker, og alt hun gjorde var å veie meg og måle blodtrykket + at hun ville jeg skulle velge sykehus med en gang. Etter det har jeg vært der én gang til + jeg skal dit nå igjen. Litt stress - er der hver uke, men føler ikke at jeg blir noe klokere på hva jeg egentlig skal der :p De har jo så dårlig tid uansett at man ikke rekker å stille de spørsmålene man lurer på :eek:
 
Ja, skal til jordmor på lille julaften! Det blir spennende, da er jeg ti uker på vei ;) det mest frustrerende er vel at vi gjerne skulle visst alt nå med en gang! Hater å vente! Litt tidlig å være lei ventinga? :)
 
Har lest et sted at de som er mye kvalme har 70% mindre sjanse for spontanabort - så ta det som et godt tegn ;) Har vært veldig mye kvalm selv også, og er ikke alltid så lett å se på det som noe positivt, men må jo bare prøve :)

Følte forresten samme skuffelse som deg når jeg var på første legebesøk. Da var jeg akkurat 7 uker, og alt hun gjorde var å veie meg og måle blodtrykket + at hun ville jeg skulle velge sykehus med en gang. Etter det har jeg vært der én gang til + jeg skal dit nå igjen. Litt stress - er der hver uke, men føler ikke at jeg blir noe klokere på hva jeg egentlig skal der :p De har jo så dårlig tid uansett at man ikke rekker å stille de spørsmålene man lurer på :eek:
Godt å høre det med kvalmen. har Slite uke 6 og sliter fremdeles i uke 8. Valgte å holde meg borte fra jobben med egenmelding da jeg var helt tappet. BLir intressant å se til uka om kvalmen er der, men får bare se positivt på det ;)
 
8+0 i dag og bare 8 dager til vår første ultralyd! Er både utrolig spent og redd på samme tid! Har ikke noen grunn til å tro at det ikke er liv der, har ikke hatt noen blødninger eller rare smerter så langt, men likevel, det skal bli en utrolig lettelse å høre de små hjerteslagene neste uke! <3
 
Tenker det samme . Har ikke UL før 22.12, vi gleder oss !
 
Ja, det blir utrolig spennende! Føles som det er så lenge til!
 
Takk :)
Jaaa ♡
Gleder meg til tidlig UL i uke 8+1 :)

Mistet i uke 11 :(
Jeg og har mistet, men det var i uke 9. Da hadde jeg vært på UL i uke 6 og sett et bankende hjertet. Var du på UL før du mistet?
Jeg og er gravid igjen og har termin 10 juli :) satser på at den sitter :)
 
Da har vi vært på ultralyd!!! ❤️ Der var det en levende og fin baby med 180 hjerteslag i minuttet! Det var så deilig! Da kan vi møte julen med godt humør! :)
 
11+0 i dag, godt å nærme seg 12 uker og gleder oss veldig til ny ultralyd 12 januar! Veldig trist lesing på forum i kveld med ei som har mistet og ei som dro på legevakt pga blødninger! Sender mange gode tanker til dere og håper alt går bra!
 
Da er grensen passert! 12+1 i dag og ultralyd på mandag den 12! Gleder meg og håper babyen er frisk og fin! Begynte i ny jobb i går, gruer meg litt til å fortelle at jeg er gravid, visste det ikke da jeg takket ja til jobben i begynnelsen av november, så er jo litt dårlig timeing, men men. Fått fødeplass på ahus og oul den 24 feb! Blir spennende! Noen andre som skal til ahus her?
 
Fant også ut om graviditeten 10 nov. Da var jeg gravid 3 +. Ultralyd om en uke. Blir spennende. Ønsker ikke å vite kjønn da det er mye spennende når det er uvitende og det har jo ingen betydning. Fått en liten kul på magen nå.
 
Fant også ut om graviditeten 10 nov. Da var jeg gravid 3 +. Ultralyd om en uke. Blir spennende. Ønsker ikke å vite kjønn da det er mye spennende når det er uvitende og det har jo ingen betydning. Fått en liten kul på magen nå.


Så koselig! Gratulerer med baby! :) det blir spennende med ultralyd ja! Har du vært på tidlig ul også? Vi skal på ultralyd igjen den 25 feb, jeg klør i fingrene etter å vite kjønn, vil begynne å innrede barnerom :) har allerede kjøpt litt ting som er kjønnsnøytrale da! Men vil jo ha inn litt klær osv som sier om det er gutt eller jente! ;)
 
Da er vi straks 4 mnd på vei og 25 dager igjen til oul! Av og til blir jeg fortsatt engstelig for at det ikke går bra der inne, men prøver å slå fra meg de tankene, men det er ikke så lett! Magen vokser, så det er jo bra da! Veldig spent på å vite kjønnet! Skulle ønske det kom graviditetstester som viste rosa eller blå stripe med en gang! Hihi
 
Da er vi straks 4 mnd på vei og 25 dager igjen til oul! Av og til blir jeg fortsatt engstelig for at det ikke går bra der inne, men prøver å slå fra meg de tankene, men det er ikke så lett! Magen vokser, så det er jo bra da! Veldig spent på å vite kjønnet! Skulle ønske det kom graviditetstester som viste rosa eller blå stripe med en gang! Hihi

Graviditetstest med fargeinndikator på kjønn, genialt! Hvorfor har ingen funnet opp det tidligere?! :D:D
Lykke til videre med graviditeten! :)
 
Back
Topp