Vogn valg.

Jeg har selv valgt god stor vogn til begge ungene og angrer ikke :) Har kjøpt duo og ikke kombi og anbefaler det! Den har ryggstøtte så barnet kan sitte i bagen så trenger ikke å bytte til sportsdel for det. Mine har også hatt fester til sele i bagen. Jeg har Simo, men emmaljunga er også gode vogner som er ganske like Simo på mange måter. Simo er nok litt høyere, både bedre plass under vogn og praktisk å ha barne høyt opp. Har brukt bagen i 2 vintre (født november og februar) og det er jo så lunt og godt. God plass til handleposer og ikke minst god plass til ungen. Stødig og trygg. Ville aldri valgt trehjuling etter å ha sett manfe velte i bhg. Mange emmaljunga er kjempefine da! De er dyrere enn Simo. Tror det har med utseende å gjøre.

Simo kombi vognen jeg kjøpte i 2010 hadde også en liten rygg man kunne sette opp i bagen. Mulig dem har forandret på det nå?

Jeg har hatt både simo og emmaljunga mondial, og er kjempe fornøyd med begge :) Lufthjul er bedre enn plasthjul syns jeg. Emmaljunga er tyngre enn feks simo om det har noe å si. Den tar også større plass i bilen. med både simo og emmaljunga kunne jeg bruke bagen til soving til barna var over året. Bagen er stor og god på begge :)
 
Jeg foretrekker helt klart 3 hjul. Det er så tungt å svinge med 4 hjul! Skjønner ikke hvorfor folk vil ha stor bag, jeg bytta til sportsdel lenge før hun vokste ut av den. Synes det er nettere med sportsdel.
Jeg har Baby jogger city elite og er kjempefornøyd!

Emmaljunga er forresten overpriset siden det er en kjent merkevare. Det er mange andre 4-hjulinger som er minst like bra. Jeg vil anbefale smale hjul, det er lettest å kjøre i snø. Og lufthjul er helt fint, men det går også med skumhjul. Plast ville jeg styrt unna!
 
Bugaboo er jo en helt annen type vogn, men jeg kan ihvertfall anbefale den. Jeg har en Buffalo. De har svingbare hjul (uten luft) fremme som kan låses på dårlig føre. Den er god og behagelig å styre. Bagen er veldig lang, så de kan brukes en lenge. Sportsdelen kan du både ha vendt mot deg eller vendt utover. God plass til poser under. Det eneste minuset for min del er at regntrekket som følger med er litt vanskelig å få på...

Ellers har jeg hørt mye bra om Baby jogger vognene :)
 
Tihi ...vogndebatt! Alltid morsomt ;-) Vi hadde et ukjent merke med de to første , vogna var grei den , og vi var fornøyde . Kjøpte Emmaljunga edge duo med tredje og angret ikke på det . Men synes ikke den er den beste sportsvogna ,for den er ganske tung , så vi har city elite i tillegg. Super fornøyd med det ;-)
 
Jeg har hatt tfk og montain buggy. Veldig fornøyd, men mest fornøyd med tfk. Kjøpte emmaljunga denne gangen, men det er kun fordi tfk ikke hadde noen farger jeg likte . Er veldig spent på den.
 
Jeg har emmaljunga duo og jeg ELSKER den! :) synes egentlig ikke den er så tung jeg. Den er kanskje blant de tyngste av barnevognene, men jeg synes den er lett jeg :p småen er 6 mnd og har fortsatt grei plass i bagen :D bruker den fram til hun ikke vil ligge lenger :)
 
Emmaljunga City Cross med City Bag er vi knallfornøyd med :)

Eldste lå i bagen til han var 6 mnd, da ville han sitte, nr to lå i bagen i 9 mnd :)

Fantastisk vogn, blir brukt til nr 3 nå :) Bor på landet, lett å trille, og lett å løfte inn i bil =)
Denne har me og. Veldig fornøyd, spesielt at den er så lett:)
 
Anbefaler fire hjul, da eg syns vogner med tre hjul er altfor lett og velte, og i tillegg ikkje ser bra ut;)
Og så er valget ditt med skinn veldig bra. Me har det på sportsdelen, og det er veldig praktisk, blir det ein flekk, er det berre å tørke den av med ein klut, i stedet for å måtte ta av trekket og vaske det:)
 
Emmaljunga City Cross med City Bag er vi knallfornøyd med :)

Eldste lå i bagen til han var 6 mnd, da ville han sitte, nr to lå i bagen i 9 mnd :)

Fantastisk vogn, blir brukt til nr 3 nå :) Bor på landet, lett å trille, og lett å løfte inn i bil =)

Hvordan er lengden på bagen på demne kontra Edge Duo? For meg blir det p kjøpe brukt hvis jeg skal ha Emmaljunga-vogn. Vet du om det likevel går an å f.eks kjøpe bag og sportsdel brukt og svingbart understell nytt (passer det sammen tross produksjon i forskjellige år?) Synes de vognene er flotte, men ønsker meg med svingbare forhjul :)
 
Hvordan er lengden på bagen på demne kontra Edge Duo? For meg blir det p kjøpe brukt hvis jeg skal ha Emmaljunga-vogn. Vet du om det likevel går an å f.eks kjøpe bag og sportsdel brukt og svingbart understell nytt (passer det sammen tross produksjon i forskjellige år?) Synes de vognene er flotte, men ønsker meg med svingbare forhjul :)


Tror ikke innermålene er store forskjellen, det er heller at den bygger mer på utsiden Edge bagen. Ser mye større ut, er vel sånn thermobag eller noe sånt tror jeg.

Her lå eldte i bagen i 6 mnd, da ville han sitte, yngste satt ikke før 9 mndr, så hun brukte bagen til da. Siste er snart 5 mnd og ligger i bagen nå (han er 9 kg og lang) :p

Nesten ingen som selger bare sportsdelene tror jeg ikke, men bager selger det mye av. Som regel selges sportsdel med undertstellet.

Men jeg elsker at det ikke er svigbare hjul da, for det er håpløst hvis du ska trille på grus, snø, litt sørpe, vått underlag :p det blir mer kjøpesenter på en måte :p For er ikke de ganske små?
 
Tror ikke innermålene er store forskjellen, det er heller at den bygger mer på utsiden Edge bagen. Ser mye større ut, er vel sånn thermobag eller noe sånt tror jeg.

Her lå eldte i bagen i 6 mnd, da ville han sitte, yngste satt ikke før 9 mndr, så hun brukte bagen til da. Siste er snart 5 mnd og ligger i bagen nå (han er 9 kg og lang) :p

Nesten ingen som selger bare sportsdelene tror jeg ikke, men bager selger det mye av. Som regel selges sportsdel med undertstellet.

Men jeg elsker at det ikke er svigbare hjul da, for det er håpløst hvis du ska trille på grus, snø, litt sørpe, vått underlag :p det blir mer kjøpesenter på en måte :p For er ikke de ganske små?
Har svingbare hjul på vårt understell. Kjøpte 2015-modell, så har den typen med lufthjul. Hjula kan låses, og de er ikke små.
Har ikke fått testa vogna enda, da lille først er ventet i mars.
 
Har Emmaljunga Super Nitro, store svingbare hjul fremme som kan låses :)
Har bare positivt å si om den!
Fantastisk deilig å kjøre over alt. I byen er den helt herlig med de svingbare hjulene, veldig smidig rundt alle hjørner.
På fin grus er den like behagelig med løse som låste hjul.
På grov grus og snø er den kjempefin med låste hjul.
Det eneste er grov grus hvor jeg kunne tenkt meg bedre kjørekomfort, men det funker helt fint der også :) På snø er det intet problem mer enn vanlige vogner.

Synes det er god plass i vogna generelt. Eneste er at ja det er en litt dyr vogn og den tar litt plass i bagasjerommet. Men den er verdt det :)
 
Vi har også valgt City Elite og er utrolig fornøyd! Veldig lett å legge sammen og lett å trille.
 
Er første gangs og har kjøpt den du lurer på, mondial i skinn. Heter vell leatherette ;) bare i mørk grå. Den er SÅ fin!!!! Har ikke brukt den enda siden hun fortsatt er i magen. Men har trillet den og slått den sammen, prøvd å ha den i bil osv. Jeg synes den er kjempe god å trille, stødig og ikke SÅ tung, men føler den er god kvalitet på og ikke sån lett "plastic" vogn. Fikk plass i bilen (har liten bil, BMW 1 serie viss det sier deg noe), men understellet er litt tungt å løfte. Stor og god bag er det på den også. Kan ikke gi så mange råd siden jeg ikke har prøvd den ut skikkelig, men jeg er veldig fornøyd hittil. Pluss den ser jo bare SÅ eksklusiv ut, og det er jo ikke feil på noen som helst måte :)
 
Har Emmaljunga Edge med svingbare hjul :) Både positivt og negativt med den, men det er det nå med alle vogner ;)
+ Stor og god bag og sittedel, plass til 2-4 poser under, lett å trille, vendbar sittedel(viktig!!!), mye tilbehør som følger med, aldri vært noe gale med vognen, mini liker godt å være i den, kalesjen kan trekkes langt frem, stødig, solid, som oftest god fremkommelighet, adapter til div babyseter osv

- litt "stiv"/humpete på grus og stier (ville hatt lufthjul om jeg brukte den mye på sånt), om det er glatt føre er den tung å skubbe/holde igjen i oppover/nedoverbakke, tar stor plass i bilen..
 
Jeg har emmaljunga edge duo. Emmaljunga er dyrt og tar stor plass, men babyen er tryggest og ligger best i en god vogn med best i test på sikkerhet! Lurt å tenke på om man har plass i bilen, og så er det jo mange forskjellige understell å velge mellom. Jeg har classic chrome som er luftfylte dekk, og faste hjul, så har du andre med svingbare hjul. Personlig vil jeg absolutt anbefale emmaljunga, fordi de er fine å se på, har god ventilering og er en av de tryggeste på markedet. :)
 
Jeg har emmaljunga city cross. Lett vogn og enkel å håndtere. Bagen er på 73 cm. Og sportsdelen er full liggestilling på. Anbefaler denne vognen :D
 
Har emmaljunga edge duo med 2 understell. 1 med svingbare hjul og ett med 4 faste. De 4 faste er 16" lufthjul. Kjempe fin på det føret som er nå. Er kjempe fornøyd med vognen. De er ikke så tunge som skulle tru i forhold til hva som står ang vekt osv. De er mye billigere i Sverige.
 
Er det noen som har eller vet av noen som har Silver Cross Elegance? Synes den er så utrolig fin ;)
 
Back
Topp