Holder på å bli gal...

tonjecathrine

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Septembergull'17
Hvor den rolige og fornøyde babyen min er blitt av må fåglarna vite, for må rabler det snart for meg.
Lille Felix gråter nesten hele tiden han er våken, med mindre han pupper eller er fornøyd nok til å være på babygymmen. Det er ikke sånn smertegråt, men sutring, men pupper roer alltid, og da spiser han også hver gang. Så de siste 2 dagene har det vært mat 1 gang i timen, phjuh...
Han er også begynt å våkne hver 2.t for mat, men sovner fort igjen. Inatt tvang jeg han våken på første oppvåkning slik at han tømte begge brystene og da sov han i 3.5t...

Jeg er redd jeg begynner å få for lite mat, eller at den melka jeg har er for tynn slik at den ikke holder han mett noe særlig lenge. Derfor jeg vil prøve litt velling, men det er jo umulig å få i han, så vi prøver en ny smak idag...
Tenker også at det kan være økedager, men syns ikke mengden har økt noe særlig... Har ikke spreng på natta uansett hvor mye jeg ammer...

Jeg skal ha is i magen til over helga, men da ringer jeg hs og får time slik at jeg kanskje får tips/råd og ikke minst veid den lille så vi ser om han faktisk har gått opp noe...

Måtte bare få luftet ut litt...
 
Vi er også inne i en periode med grusomme netter, maks en time mellom måltidene og skikkelig urolig (forkjølet i tillegg så det forklarer nok litt av uroen, men ikke sulten). Har ingen gode tips dessverre, men du er ikke alene ihvertfall! Vi har veiing på mandag så målet har liksom vært å holde ut til da. *gjesp*
 
Vi er også inne i en periode med grusomme netter, maks en time mellom måltidene og skikkelig urolig (forkjølet i tillegg så det forklarer nok litt av uroen, men ikke sulten). Har ingen gode tips dessverre, men du er ikke alene ihvertfall! Vi har veiing på mandag så målet har liksom vært å holde ut til da. *gjesp*

Er forkjølet han her også, men aner ikke. Er liksom på slaget 2.5t etter han sovnet...
Man må jo bare holde ut, men godt vi er flere (om det er lov å si, fnis).
Skal prøve å lure inn en skje eller to velling ikveld også, har kjøpt med hvite og banan nå, håper den smaker litt mindre tapetlim...
 
Huff, jeg har desverre ikke noe råd å komme med, men håper det ikke varer lenge dette her. Får så vondt av dere:/ God klem<3
 
Lille her spiser også veldig ofte nå, og har blitt mer avhengig av å være nær meg på natta. Sovingen forandrer seg hver dag og, vet aldri hvordan dagen blir lenger. Jeg holder ut fordi jeg satser på at det er en fase som går over.
Husker storesøster også hadde urolige faser hvor alt plutselig ble veldig uforutsigbart. Det gikk over:)
 
Er det mulig at det skyldes økedøgn? I følge ammehjelpen.no har ofte babyer økedøgn/dager når de er rundt 3 måneder.
 
Er det mulig at det skyldes økedøgn? I følge ammehjelpen.no har ofte babyer økedøgn/dager når de er rundt 3 måneder.

Det kan være det, derfor jeg tenker å ha is i magen til over helga, da har det gått ca en uke :) Vært litt roligere på spisinga idag og hatt et par lengre økter inatt :)
 
Lille her spiser også veldig ofte nå, og har blitt mer avhengig av å være nær meg på natta. Sovingen forandrer seg hver dag og, vet aldri hvordan dagen blir lenger. Jeg holder ut fordi jeg satser på at det er en fase som går over.
Husker storesøster også hadde urolige faser hvor alt plutselig ble veldig uforutsigbart. Det gikk over:)

Ja det meste går over heldigvis :) Her tror jeg ikke det er nærhet om natta som er tingen, da han ofte åler seg bort fra meg når han har sovnet, jeg blir nok for varm :)
 
Er forkjølet han her også, men aner ikke. Er liksom på slaget 2.5t etter han sovnet...
Man må jo bare holde ut, men godt vi er flere (om det er lov å si, fnis).
Skal prøve å lure inn en skje eller to velling ikveld også, har kjøpt med hvite og banan nå, håper den smaker litt mindre tapetlim...
Banangrøten var en slager med storesøster!
Hvordan har dagen vært?
 
Banangrøten var en slager med storesøster!
Hvordan har dagen vært?

Dagen har vært veldig bra, blid gutt som har spis som normalt :)
Banan grøten gikk så som så, tror jeg hadde den litt for varm, så ble hyling, men han smatta i seg 2 skjeer tilsammen :) Håper han holder litt lengre inatt :) Siden han har spist normalt idag er det en del mer melk i puppene nå, så håper han spiser seg god og mett nå før senga :)
Enn deres?
 
Dagen har vært veldig bra, blid gutt som har spis som normalt :)
Banan grøten gikk så som så, tror jeg hadde den litt for varm, så ble hyling, men han smatta i seg 2 skjeer tilsammen :) Håper han holder litt lengre inatt :) Siden han har spist normalt idag er det en del mer melk i puppene nå, så håper han spiser seg god og mett nå før senga :)
Enn deres?
Så bra da, satse på perioden er på vei til å snu da:)
Mat annenhver time og har hatt så mye slim at vi har måttet til med jordmorsug to ganger for åpne opp igjen så får liksom ikke helt oppklart om det er mat eller dårlig form som er problemet<3
 
Så bra da, satse på perioden er på vei til å snu da:)
Mat annenhver time og har hatt så mye slim at vi har måttet til med jordmorsug to ganger for åpne opp igjen så får liksom ikke helt oppklart om det er mat eller dårlig form som er problemet<3

Jeg håper det :)
Uff stakkars liten venn :( Hva er jordmorsug?
Håper han blir snart bra <3
 
Jeg håper det :)
Uff stakkars liten venn :( Hva er jordmorsug?
Håper han blir snart bra <3
Ja har vært skikkelig redd det skal være no rs på gang igjen nå, men nå etter han sovnet surkler det litt mindre i brystet så satser på han driver og blir bedre:) det er et sånn manuelt sug, funker litt som en nesesuger bare at man også bruker det i munn/svelg.
 
Jeg hater sutring....
 
Back
Topp