Hvor mye kunne du betalt for en jakke til barnet ditt?

Jeg har north face parkas, den holder med god og varm (eg er frysepinn), den koster halve prisen av canada goose, men holder er enn nok for meg. Jeg svetter skikkelig om jeg har den på om det er varmere enn ti minus.
Om jeg skulle på et sted hvor det var 40 minus kan det hende jeg hadde trengt canada goose, men til vanlig vær her holder det med billigere jakker ja.

Canada goose er jo ingen spesiell varm jakke, den er bare veldig populær blant unge. Den hadde jeg aldri ville kjøpt pga mishandlingen den står for av dyr.
Det finnes mange flere og mye bedre alternativer til gode og varme jakker heldigvis :D

Last edited:
Kjøpte en jakke til gutten med før-pist rundt kr 2.500,- en gang :rolleyes:
Betalte riktignok ikke mer enn rundt 700..

Kommer veldig an på jakken hva jeg er villig til å betale, men til barna, ikke over 1.000

Det skulle ikke vært lov til å selge så dyre klær! Idioti å kjøpe så dyre jakker syns jeg. Greit med kvalitet altså, men det trenger jo ikke å koste en halv månedslønn for en jakke.. :o jeg blir nesten sint når folk kjøper så dyre klær jeg :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Har kjøpt jakker til rundt 1500 kr. Men høyere enn det tror eg ikkje at eg gidder å kjøpe når de vokser så fort utav de :p

Det skulle ikke vært lov til å selge så dyre klær! Idioti å kjøpe så dyre jakker syns jeg. Greit med kvalitet altså, men det trenger jo ikke å koste en halv månedslønn for en jakke.. :o jeg blir nesten sint når folk kjøper så dyre klær jeg :p

Det er vel vårt valg eller?? Jeg har to jakker til over 6000kr(6500 og 8000) , pluss flere skijakker fra phenix osv til 5000 +/- , ser ikke problemet om man har råd til det? "Alle" har jo parajumper eller goose. Du får bli sint på meg for at jeg bruker pengene mine på fine jakker, så får jeg bli sint på deg for at du blir sint på meg ;-)

Kjøpe en jakke for 999,- på Bikbok for 4-5 år siden. Den er fortsatt like god, den holder meg god og varm :)

Og alle som sier at høy pris = kvalitet og lav pris = møkk, kan bare kysse meg langt oppi der sola aldri skinner! ;)
Vi kjøper masse på Cubus, hm, etc og er kjempefornøyde! Barna bruker klærne sine sjeldent lenger enn noen få mnd, da de vokser fort - og klærne holder til formålet sitt, mer enn bra nok! :-)
Blir helt spysyk av å se hvor mange tusen mange slenger rundt seg, akkurat som om det var lommerusk.. Tenk så mange familier som ikke har råd til vinterjakke på Cubus engang, og må dra på Frelsesarmeen! Det er ikke få, og det er fanken ikke rart at de føler at de ikke strekker til når det er blitt så mye press på merkevarer som i dag :(
Billige klær er liksom ikke bra nok lenger det.. Kvalmt!
Selv om jeg har råd til å bruke 1000,- på en jakke til barna, så kjøper jeg heller noe som er like bra (i mine øyne) til halve prisen :-)

Håper at alle som har 5k å bruke på en barnejakke også bidrar til veldighet, og hjelper de som ikke er like heldige. Og ikke minst gir sine brukte klær videre til f.eks Frelsesarmeen slik at de som trenger det, får det :-)

Det er vel vårt valg eller?? Jeg har to jakker til over 6000kr(6500 og 8000) , pluss flere skijakker fra phenix osv til 5000 +/- , ser ikke problemet om man har råd til det? "Alle" har jo parajumper eller goose. Du får bli sint på meg for at jeg bruker pengene mine på fine jakker, så får jeg bli sint på deg for at du blir sint på meg ;-)

Jeg syns det er helt sykt, men du må gjerne bruke en årslønn på jakker.. Jeg klarer meg fantastisk bra med jakke til ca 500kr. Men et annet spørsmål; hva skal du med "100" jakker egentlig?

Jeg syns det er helt sykt, men du må gjerne bruke en årslønn på jakker.. Jeg klarer meg fantastisk bra med jakke til ca 500kr. Men et annet spørsmål; hva skal du med "100" jakker egentlig?

Årslønn? har du 8000kr i året skjønner jeg jo at du synes det er dyrt ja.

og 100 jakker? Bruker jo ikke parajumper eller moose knuckel jakken min i slalåmbakken, derfor har jeg også kjøpt skijakker. greit å ha jakker i flere farger og fasonger eller vest. lang, kort, mellom, brun, svart og blå.. skjønner ikke hvorfor folk skal bli sure på andre for at de bruker pengene sine på noe de liker? jeg skjønner ikke hvorfor folk bruker penger på andre ting, men jeg blir ikke sur :)

Back
Topp