Skal visst inn hit ♡

Lykkeliten_86

♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
Hei hei,

Vi har prøvd i 19 måneder nå. Det har resultert i fire kjemiske graviditeter (3+6 til 4+6) og én MA 12+6 (8+4). Jeg har fått påvist heterozygot faktor V leiden mutasjon og endometriose. Laparoskopi for endometriose ved Ullevål i august.

Nå er søknad sendt om IVF for alt er ikke helt bra med livmoren min heller, jeg har adenomyose, oppdaget de nå på UL i forrige uke på Ullevål. (Adenomyose = endometriose i livmoren, behandlingen er å fjerne livmoren. Det er uaktuelt for øyeblikket). Jeg tror han sa at han henviste meg til IVF ved Riksen, men jeg var jo på Ullevål, så jeg vet ikke helt.

Mannen skal ta sædprøve. Jeg skal ha hysteroskopi for å få vurdert adenomyosen. Og så måtte vi "raskest mulig i gang med IVF."

Jeg fikk negativ test i dag (hadde EL før jeg skulle på Ullevål, så vi prøvde fortsatt da), så nå vet jeg ikke om vi skal prøve noe mer på egenhånd eller ikke. Jeg regner med at jeg får vite litt mer når jeg skal inn til hysteroskopi nå snart.

Jeg har mange spørsmål og er redd og engstelig. Jeg håper at det skal være mulig for kroppen min å gå gjennom et svangerskap, og jeg håper IVF kan hjelpe oss.

Ville egentlig starte med å si hei. :)

Ja, det er vårt første barn vi prøver på. Vi har vært sammen lenge og sluttet med prevensjon etter at vi giftet oss.

Last edited:
Heisann :) Da håper jeg dere kommer fort i gang og at det klaffer for dere fort. For å være litt positiv opp i alt så har du jo muighet til å bli gravid, siden du har hatt kjemiske mener jeg. Jeg hadde to kjemiske nå på siste frysepinnene fra forrige forsøk, og det var de egentlig veldig positive til og forventet at det ikke skulle ta så lang tid før det klaffet igjen. (Brukte ganske lang tid på å få førstemann:) )men det er jo ikke noe fasit, ta det som det kommer, og her inne er det mange som har vært igjennom både det ene og andre, jeg har ikke noe erfaring fra akkurat din situasjon siden her er det bare dårlige svømmere hos mannen;) som sagt, masse lykke til :)

Heisann :) Da håper jeg dere kommer fort i gang og at det klaffer for dere fort. For å være litt positiv opp i alt så har du jo muighet til å bli gravid, siden du har hatt kjemiske mener jeg. Jeg hadde to kjemiske nå på siste frysepinnene fra forrige forsøk, og det var de egentlig veldig positive til og forventet at det ikke skulle ta så lang tid før det klaffet igjen. (Brukte ganske lang tid på å få førstemann:) )men det er jo ikke noe fasit, ta det som det kommer, og her inne er det mange som har vært igjennom både det ene og andre, jeg har ikke noe erfaring fra akkurat din situasjon siden her er det bare dårlige svømmere hos mannen;) som sagt, masse lykke til :)

Tusen takk for velkomsten! :)

Jeg er litt bekymret for at adenomyosen gir meg ganske stor økt risiko for aborter og dårlig implantasjon, så jeg er veldig spent på hva de sier om det når jeg forhåpentligvis får mer tid til samtale. Forrige uke gikk alt så fryktelig fort, og jeg følte meg litt som et stort spørsmålstegn etterpå.

Så kjedelig at det endte med kjemiske hos deg, men jeg er helt enig i at det virker positivt med befruktede egg som forsøker å feste seg. :) Håper du snart får en som sitter til termin. ♡

Kanskje lurt å skrive ned litt av det du lurer på... eller så opplever jeg at det aldri er noe problem å ringe dem eller sende mail hvis det er noe. Det er fort gjort å glemme hva man egentlig lurer på synes jeg:) hører til i Porsgrunn vi da ;) Tenkte de to jeg satt inn skulle sitte fram til oktober jeg nå;)

Kanskje lurt å skrive ned litt av det du lurer på... eller så opplever jeg at det aldri er noe problem å ringe dem eller sende mail hvis det er noe. Det er fort gjort å glemme hva man egentlig lurer på synes jeg:) hører til i Porsgrunn vi da ;) Tenkte de to jeg satt inn skulle sitte fram til oktober jeg nå;)

Åh! Så bra du ruger på to nye. Jeg håper at det er oktober på deg nå da! :D

Jeg har begynt å notere masse spørsmål, og må nok foreløpig bare ha litt tålmodighet med å få svar. Det er veldig lurt å skrive opp ja, jeg glemmer jo så fort når de kommer med noe uventet informasjon. Jeg håper at jeg får en del svar når jeg skal inn til hysteroskopi. :)

Men hit var det jo ikke meningen du skulle! Men jeg håper virkelig at dere får hjelp snart, og det det hjelper deg å holde babyen i magen til termin <3

Men hit var det jo ikke meningen du skulle! Men jeg håper virkelig at dere får hjelp snart, og det det hjelper deg å holde babyen i magen til termin <3

Nei, ville egentlig ikke helt hit nei, men nå håper jeg at de kan hjelpe meg så den onde livmoren min ikke tar rotta på flere befruktede egg. Håper på en IVF-baby i 2016. ❤️ Tusen takk for lykkeønskninger!

Ser at du skal ha forsamtale snart, så spennende!!! Håper det ikke er lenge igjen til du har et lite nurk. :) ❤️

Håper sånn for deg, så jeg sniker litt

Du er god! ❤️ Jeg håper dette er et skritt i riktig retning for oss, og at babydrømmen vår snart blir til virkelighet! :)

Velkommen inn hit, selvom det ikke er det ønskede skrittet for de fleste her :)
Om du lurer på noe ang. f.eks Adenomyose, så har MrsMeoh her inne den diagnosen, og har slik jeg husker det, hatt den ganske lenge. Du kan kanskje sende henne en pm og spørre litt om det er noe du lurer ang ivf/adenomyose osv?

Om du ender opp på Rikshospitalet er du i de beste hender. J er riksenbaby, både lagd og født der <3

Lurer du på noe, spør! Vi er mange her med god erfaring (dessverre, må man nesten si), men jeg vil påstå at det er en utømmelig mengde kunnskap her inne =)

En stor klem skal du få, fra en IVFer til en snart-IVFer!
(kanskje ses vi på riksen ;) )

Velkommen inn hit, selvom jeg skulle ønske dere fikk laget baby på egenhånd. Godt å endelig få litt starthjelp. Jeg venter på forsamtale på Riksen så kanskje vi ender på samme sted :) Vi får satse på 2016 babyer, eller hvis vi har flaks noen 2015 babyer :)

Velkommen! Er her jeg også! Startet første IVF forsøk i går så helt ny på dette vi også :)

Selv synes jeg d er helt greit å prøve en runde med hjelp fra doktoren :) Spiller ingen rolle for meg hvem og hvor mange som har vært m på lagingen så lenge d blir bebis ut av det :)

Hører til på Ullevål her. Henvist dit fra Riksen :)

Velkommen inn hit, selvom det ikke er det ønskede skrittet for de fleste her :)
Om du lurer på noe ang. f.eks Adenomyose, så har MrsMeoh her inne den diagnosen, og har slik jeg husker det, hatt den ganske lenge. Du kan kanskje sende henne en pm og spørre litt om det er noe du lurer ang ivf/adenomyose osv?

Om du ender opp på Rikshospitalet er du i de beste hender. J er riksenbaby, både lagd og født der <3

Lurer du på noe, spør! Vi er mange her med god erfaring (dessverre, må man nesten si), men jeg vil påstå at det er en utømmelig mengde kunnskap her inne =)

En stor klem skal du få, fra en IVFer til en snart-IVFer!
(kanskje ses vi på riksen ;) )

Tusen takk for hyggelig velkomsthilsen! ❤️

Og takk for tips om MrsMeoh, jeg har veldig mange spørsmål, men tenkte å holde meg til etter hysteroskopien. :)

Jeg forstod det nå, ved hjelp av en annen endojente her på BV, at siden Riksen og Ullevål er slått sammen nå så sendes henvisningene til Riksen, også fordeles man mellom Riksen og Ullevål, og nå blir mange av oss med endo sendt til Ullevål, så kan hende jeg ender opp der allikevel da. Jaja. Jeg skal spørre senere, håper begge steder er bra. :)

Ja, det er fryktelig dumt at det er så mange med mye erfaring her, men det er veldig godt at dere som har den dyrekjøpte erfaringen vil dele med oss nybegynnere. ❤️

Tusen takk for klemmen! Det hadde vært veldig hyggelig å bumpe inn i deg og magekulen din etter hvert! :D

Velkommen inn hit, selvom jeg skulle ønske dere fikk laget baby på egenhånd. Godt å endelig få litt starthjelp. Jeg venter på forsamtale på Riksen så kanskje vi ender på samme sted :) Vi får satse på 2016 babyer, eller hvis vi har flaks noen 2015 babyer :)

Ja, det er ikke her man vil ende opp, men på den annen side så er det helt klart veldig bra å være her om dette er det som må til! :) Jeg krysser fingrene for at du rekker 2015!!! Jeg har nok ingen sjanse på å få IVF i gang så raskt. Men 2016 er helt klart et lykkeår, det føler jeg meg sikker på. ❤️ :)

Velkommen! Er her jeg også! Startet første IVF forsøk i går så helt ny på dette vi også :)

Selv synes jeg d er helt greit å prøve en runde med hjelp fra doktoren :) Spiller ingen rolle for meg hvem og hvor mange som har vært m på lagingen så lenge d blir bebis ut av det :)

Hører til på Ullevål her. Henvist dit fra Riksen :)

Oj, så spennende at du er i gang! :) Jeg fikk vite av en annen endojente at jeg kanskje ender opp på Ullevål ja, men det er vel helt sikkert bra. :) Helt klart at vi tar i mot hjelp om det er det kroppen min må ha for å få det til, baby er jo målet, uansett! ❤️

Håper du er heldig og får full klaff på første forsøk! ❤️

Hei hei,

Vi har prøvd i 19 måneder nå. Det har resultert i fire kjemiske graviditeter (3+6 til 4+6) og én MA 12+6 (8+4). Jeg har fått påvist heterozygot faktor V leiden mutasjon og endometriose. Laparoskopi for endometriose ved Ullevål i august.

Nå er søknad sendt om IVF for alt er ikke helt bra med livmoren min heller, jeg har adenomyose, oppdaget de nå på UL i forrige uke på Ullevål. (Adenomyose = endometriose i livmoren, behandlingen er å fjerne livmoren. Det er uaktuelt for øyeblikket). Jeg tror han sa at han henviste meg til IVF ved Riksen, men jeg var jo på Ullevål, så jeg vet ikke helt.

Mannen skal ta sædprøve. Jeg skal ha hysteroskopi for å få vurdert adenomyosen. Og så måtte vi "raskest mulig i gang med IVF."

Jeg fikk negativ test i dag (hadde EL før jeg skulle på Ullevål, så vi prøvde fortsatt da), så nå vet jeg ikke om vi skal prøve noe mer på egenhånd eller ikke. Jeg regner med at jeg får vite litt mer når jeg skal inn til hysteroskopi nå snart.

Jeg har mange spørsmål og er redd og engstelig. Jeg håper at det skal være mulig for kroppen min å gå gjennom et svangerskap, og jeg håper IVF kan hjelpe oss.

Ville egentlig starte med å si hei. :)

Ja, det er vårt første barn vi prøver på. Vi har vært sammen lenge og sluttet med prevensjon etter at vi giftet oss.

Sniker. Ikke her man vil være men godt vi har denne muligheten. Hadde det ikke vært for det hadde ikke jeg hatt barn. (Vi var på samme termingeuppe). Noen trenger litt assistanse på veien og for de aller aller fleste går det helt til mål.
Vil ønske deg lykke til og håper dette blir siste greia før dere har babyen i armene.

Oj, så spennende at du er i gang! :) Jeg fikk vite av en annen endojente at jeg kanskje ender opp på Ullevål ja, men det er vel helt sikkert bra. :) Helt klart at vi tar i mot hjelp om det er det kroppen min må ha for å få det til, baby er jo målet, uansett! ❤️

Håper du er heldig og får full klaff på første forsøk! ❤️

Jeg hadde laparaskopi på Ullevål og syntes de var veldig hyggelige, kirurg, anestesi og sykepleiere tok seg god tid til å forklare og snakke om alt jeg lurte på. Skal ha ivf der, så håper det blir en like bra opplevelse :) ønsker deg masse lykke til!

Sniker. Ikke her man vil være men godt vi har denne muligheten. Hadde det ikke vært for det hadde ikke jeg hatt barn. (Vi var på samme termingeuppe). Noen trenger litt assistanse på veien og for de aller aller fleste går det helt til mål.
Vil ønske deg lykke til og håper dette blir siste greia før dere har babyen i armene.

Jeg husker deg fra termingruppen. :) Nå som "sjokket" har lagt seg litt så tenker jeg at det er veldig bra at vi kan få hjelp, og så håper jeg at dette gjør at vi kan få barn sammen sånn som vi ønsker oss og drømmer om. ♥

Tusen takk for hyggelig hilsen! ♡

Lykke til med den videre prosessen frem mot ønskebarnet! Håper det klaffer for dere! :)

Tusen takk! ♥ Det håper vi og. Veldig spent på hvordan dette året blir nå. :)

Back
Topp