Prevensjon...

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Heisann damer :D Lenge siden sist :O

Før eg kjæm med spørsmålet mett, så ska eg no oppdater dåkk litt ;) sian det e så lenge sian eg ha vøre her inne :/

Fie e vørte ei stor å bestemt jeinta ;) kommet i trassalderen, og vi har vårres "diskusjona" men går veldi bra :)

Fie e litt sein med pratinga, ikje nå særlige settninge endå, men ha kommet seg veldi i det siste :)
Ellers så stortrives ho i barnehagen :) og e ei blid å gla jeinta :) slutta no i jula å søv på dagtid, nåkka som mora syns e veldi kjekt :)

Med meg går det SUPERT!!! <3 skola går kjæmpe bra, og e kommet halvveis i utdanninga no :) også ha eg fått meg mann :D ein kjækk herremann fra Bodø :) han og Fie kjæm åg kjæmpe godt overens :) og han bi nokk å fløtt hit etterkvart :)

MEN! tell spørsmålet mett....
E det nån a dåkk som ha hatt p-stav?

Eg fækk satt min inn i september, så det bi snart 4 mnd sian...men eg ha hatt små/store blødninge så sei 90% av tia....nåkka som e fantastisk irriteranes!!!! ei uka kan det va lite, sånn at det e nokk med et truseinnlegg, og andre gang kan det va som om eg ikje ha hatt mensen på fleire år!

Korr lang tid burde eg gje den hær jævla (unskyld ordbruken) staven førr eg jer den opp å bytt prevensjon....
ha hatt p-stav tidligar, og då ha eg ikje vøre plaga, men det va før eg fækk Fie...så hormonan e vell anderledes no enn de va før....

og viss eg ska bytt...ke e lurt å bytt tell? tenkt litt på hormonspiral....ha prøvd kobberspiral, og det vart ikke nå suksess....plaster takkel eg ikje, då eg syns de klør, p-sprøyta ha eg åg hadd, og det gjekk greit...men det va åg før Fie kom tell verden. p-pille e bære å gløm, sian eg gløm de heile tia.....og kan ikje gå utn prevensjon heller....

har dåkk nån goe tips...?
 
Hei på deg!
Så koselig med en oppdatering!
Herlig å høre at det går så bra med dere og at du har funnet kjærligheten igjen :)

Så kjedelig å blø så lenge!
Jeg blødde omtrent like lenge etter å ha satt inn hormonspiralen og holdt på å gi opp. Men plutselig en dag gav det seg og nå har jeg omtrent vanlig syklus med små blødninger en gang i mnd.
Jeg tenker at jeg hadde prøvd litt til, om jeg var deg, men jeg hadde heller ikke nølt med å prøve noe annet.
Jeg har supergod erfaring med hormonspiral.
Det merkes godt på kroppen min at det er et lavdosepreparat (siden det fungerer lokalt trengs ikkes å mye hormoner!), og jeg fungerer godt med denne. Med p-piller og minipille ble jeg et lite monster (Sistnevnde gjorde meg deprimert!), så det er deilig å ikke kjenne på at man er irritabel og sur hele tiden, samt mindre hodepine og annet som jeg slet mye med.

Eskil er forresten også ganske sen med språket. Han har faktisk ikke så veldig mange ord enda, og forholdsvis dårlig uttale på mange av de få ordene han kan. Jeg har troen på at det kommer seg, men vi er i dialog med barnehagen om dette og skal på kontroll på helsestasjonen og snakke om språk på fredag.
 
Hei på deg!
Så koselig med en oppdatering!
Herlig å høre at det går så bra med dere og at du har funnet kjærligheten igjen :)

Så kjedelig å blø så lenge!
Jeg blødde omtrent like lenge etter å ha satt inn hormonspiralen og holdt på å gi opp. Men plutselig en dag gav det seg og nå har jeg omtrent vanlig syklus med små blødninger en gang i mnd.
Jeg tenker at jeg hadde prøvd litt til, om jeg var deg, men jeg hadde heller ikke nølt med å prøve noe annet.
Jeg har supergod erfaring med hormonspiral.
Det merkes godt på kroppen min at det er et lavdosepreparat (siden det fungerer lokalt trengs ikkes å mye hormoner!), og jeg fungerer godt med denne. Med p-piller og minipille ble jeg et lite monster (Sistnevnde gjorde meg deprimert!), så det er deilig å ikke kjenne på at man er irritabel og sur hele tiden, samt mindre hodepine og annet som jeg slet mye med.

Eskil er forresten også ganske sen med språket. Han har faktisk ikke så veldig mange ord enda, og forholdsvis dårlig uttale på mange av de få ordene han kan. Jeg har troen på at det kommer seg, men vi er i dialog med barnehagen om dette og skal på kontroll på helsestasjonen og snakke om språk på fredag.

Åkei, men trur eg ska reng legen å hør ke de trur kansje....men må vell kansje prøv å gje den ein mnd tell kansje....
ja, eg e sååå fornøyd med mannen eg ha fønne meg <3 han e så snill å go :)

Fie e go på enkelte ord, og jær seg ganske godt førstått....eineste settningen ho kan bi som regel nåkka som "sny ute" "gakkamus tv" (mikkemus på tvn) "ferdig mat" (ferdig å spis) "ferdig sova" (ferdig å søv) "fie, mamma dursj" (Fie å mamma ska dursj) ellers så bi det ikje nå lengere settninge enn det, men eg ser at ho e vørte flenkar å prat bære i løpet a jula, når ho ha vøre i lamme meg å kjærestn i 14 daga (han va her i 14 daga i lamme oss) så næstn så eg trur det hjølp at ho e i lamme oss voksne som har samtala med kvarainner å ho hør på det.
Tell vanele e det jo stort sett enten bære meg å ho, eller pappaen å ho. så det e begrensa korr dype samtala man har med ein 2 åring ;)
 
Åkei, men trur eg ska reng legen å hør ke de trur kansje....men må vell kansje prøv å gje den ein mnd tell kansje....
ja, eg e sååå fornøyd med mannen eg ha fønne meg <3 han e så snill å go :)

Fie e go på enkelte ord, og jær seg ganske godt førstått....eineste settningen ho kan bi som regel nåkka som "sny ute" "gakkamus tv" (mikkemus på tvn) "ferdig mat" (ferdig å spis) "ferdig sova" (ferdig å søv) "fie, mamma dursj" (Fie å mamma ska dursj) ellers så bi det ikje nå lengere settninge enn det, men eg ser at ho e vørte flenkar å prat bære i løpet a jula, når ho ha vøre i lamme meg å kjærestn i 14 daga (han va her i 14 daga i lamme oss) så næstn så eg trur det hjølp at ho e i lamme oss voksne som har samtala med kvarainner å ho hør på det.
Tell vanele e det jo stort sett enten bære meg å ho, eller pappaen å ho. så det e begrensa korr dype samtala man har med ein 2 åring ;)
Men hun høres ut til å ligge helt innenfor normalen på språk ;)
 
Så koselig med kjæreste. Gratulerer :)

Vet dessverre ikke ang sprøyte, men tror det er svært vanlig og ha uregelmessige blødninger de første mnd.

Du kan evt høre med legen?

Høres ut som om F er helt vanlig ift snakking :-D
 
Gratulerer med kjæreste! Så bilder av han på Facebook ;) Kjekk kar!

Tror det er helt normalt å blø en periode med alle slike hormonpreparater. Jeg blødde i 3 månder etter å ha fått spiralen satt inn. Det spesielle med P-stav er vel at mensen skal forsvinne helt når blødningene avtar?
 
Gratulerer med kjæreste! Så bilder av han på Facebook ;) Kjekk kar!

Tror det er helt normalt å blø en periode med alle slike hormonpreparater. Jeg blødde i 3 månder etter å ha fått spiralen satt inn. Det spesielle med P-stav er vel at mensen skal forsvinne helt når blødningene avtar?
Ikke alltid tror jeg, men med fleste. To jeg kjenner har hatt sjeldne og små blødninger. :)
 
Ikke alltid tror jeg, men med fleste. To jeg kjenner har hatt sjeldne og små blødninger. :)
Leste nå at blødninger er en bivirkning, det samme er manglende blødning :eek: :p
 
Leste nå at blødninger er en bivirkning, det samme er manglende blødning :eek: :p
Hehe.
Men det jeg liker best med hormonspiral er at kroppen har naturlig blødninger, siden man får eggløsning og alt. Med p-piller, p-stav og liknende får man en falsk blødning, og det er kanske derfor mange reagerer så veldig også, fordi kroppen ikke får gå sin vante gang?
 
Hehe.
Men det jeg liker best med hormonspiral er at kroppen har naturlig blødninger, siden man får eggløsning og alt. Med p-piller, p-stav og liknende får man en falsk blødning, og det er kanske derfor mange reagerer så veldig også, fordi kroppen ikke får gå sin vante gang?
Helt enig!

Spesielt siden vi planlegger flere barn, så er det greit at kroppen har sin faste syklus. Når vi vil starte prøvingen så er det bare å ta ut spiralen og sette i gang :p

Da jeg slutta på p-piller tok det mange måneder før syklusen ble stabil.
 
Hei hei :)
Koselig å høre fra deg :D
Og godt alt går så bra for dere ;)
Gratulerer med ny mann å!

Jeg har ikke noe erfaring med prevensjon desverre! Aldri brukt noe :p kun kondom etter at Leoh ble født (for sterilisering) ;)

Men jeg selv ville prøvd hormonspiral om jeg skulle hatt noe.. vet at søsteren til sambo har blitt gravid med både kobberspiral og p-stav!:eek:;)
 
Gratulerer med kjæreste! Så bilder av han på Facebook ;) Kjekk kar!

Tror det er helt normalt å blø en periode med alle slike hormonpreparater. Jeg blødde i 3 månder etter å ha fått spiralen satt inn. Det spesielle med P-stav er vel at mensen skal forsvinne helt når blødningene avtar?

Eg håp egentle at eg møst mensen etter at eg ha hatt "mensen" førr 3 år framover no :p
 
Takk før svar fra dåkk :) Eg ska no ta å reng legen viss det ikje jer seg snart....man bi jo små gal av det :p
 
Back
Topp