Siste luren før kvelden?

Kisskine

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Når har deres små den siste luren før stengetid? Og når er det natta hos dere? Jeg vil snart få til å legge henne for natta kl.19, men når bør siste lur da være? :)
 
Dette varierer sikkert litt mtp hvor lenge babyene klarer å være våkne, før de blir overtrøtte. Her tas siste lur ca 17:15-18, og da sovner han i senga si ca kl.20. Han er håpløs hvis han blir overtrøtt og klarer max 2 timer våken før han blir grinete. :)

Hvis du vil ha henne til å sovne kl.19, så bør luren sikkert være unnagjort før kl.16:30-17?
 
Har har hun som oftes siste lur mellom 15:30-17:00. For ikkje sove etter 17:00, og e i seng til 19:30. Men hun kunne nok ha tenkt seg å være i seng før.

Men nå sover ikkje hun 1 1/2 t på siste lur. Sove som oftes bare en liten time. Men e veldig nøye på at det ikkje skal være soving etter 17:00.
Men mellom 2-3 t bør de være våken før de tar kvelden. Så eg ville bare prøvd meg fram
 
Hun legges kl 19, og da sover hun ikke etter kl 17 :)
 
Takk for svar dere! Her var vi så dumme å tok dn trilletur kl 18. Da sovnet hun og så var det gjort... Fikk henne ikke i seng før kl. 22:/

Men er så vanskelig å time den siste luren synes jeg. Hvis hun feks våkner kl 16 (noe som har skjedd de siste dagene), så blir hun jo kjempe grinete kl 18. Men da burde vi kanskje bare prøve å holde henne våken til leggetid?

Dette med å sovne for natta kl 19, kommer det av seg selv, eller kan vi styre dette til en viss grad? Vi har nemlig prøvd, men det endte med at hu våknet etter 30min og var lysvåken i 2t etter det:/

Den søvnen, den søvnen:)
 
Her kom det av seg selv. Det med og sovne kl 19. Plutselig en dag var hun trøtt på kvelden. Vi har ingen fast sovetid på ettermiddagen (eller formiddagen for den sakens skyld), men hun har sovet mellom kl 17 og 18 hun, kanskje 30 min, og sovnet i senga innen 19.30 ;)
 
Holder jeg han våken fra kl 17-18.20(stelletid kl 18.) gir han flaske på senga å da har jeg kvelden for meg selv fra sånn ca 19.00-19-15 :) så fremt han ikke bestemmer seg for noe annet:p men som oftest er kveldene slik :)
 
Da ville jeg holdt hun våken til kl 19. Du kan jo begynne kveldstellet 18.30, så får hun ikke vært grinete så lenge.
Her begynte vi bare å legge hun kl 19, og med tida så har hun blitt innstilt på det.
 
Takk for svar dere! Her var vi så dumme å tok dn trilletur kl 18. Da sovnet hun og så var det gjort... Fikk henne ikke i seng før kl. 22:/

Men er så vanskelig å time den siste luren synes jeg. Hvis hun feks våkner kl 16 (noe som har skjedd de siste dagene), så blir hun jo kjempe grinete kl 18. Men da burde vi kanskje bare prøve å holde henne våken til leggetid?

Dette med å sovne for natta kl 19, kommer det av seg selv, eller kan vi styre dette til en viss grad? Vi har nemlig prøvd, men det endte med at hu våknet etter 30min og var lysvåken i 2t etter det:/

Den søvnen, den søvnen:)
Men vil du ha henne i seng kl 19, så e det lurt å stå opp kl 7.
Det anbefalte hs til meg. 12 t natt og 12 t dag.

Her e småen i seng til ca 19:30. Våkner etter 30-45 min. Gir hun da bare en pupp på rommet i mørke. Og da sovner hun igjen. Men vi stå og opp mellom 07:00-07:30
 
Men vil du ha henne i seng kl 19, så e det lurt å stå opp kl 7.
Det anbefalte hs til meg. 12 t natt og 12 t dag.

Her e småen i seng til ca 19:30. Våkner etter 30-45 min. Gir hun da bare en pupp på rommet i mørke. Og da sovner hun igjen. Men vi stå og opp mellom 07:00-07:30
Ja det er det også da. Deilig å sove til kl.9 på mårran også, men tror jeg heller vil ha litt egentlig på kvelden nå:)
 
Her er det ingen soving etter kl 17. Så er det natta mellom 18.45-19.30, alt etter når siste hvil var. Men han klarer seg ganske greit å være våken fra ca 16 - 19. Og da sovner han på et blunk når han legges i sengen;) har bare blitt sånn av seg sjøl egentlig, mye pga storebror sine rutiner som lillebror begynte å følge rundt 2 mnd alder. Var så greit å ta stell og gjøre begge klar for natten samtidig.

Vet ikke om eg er enig i den 12-timer natt, 12- timer dag.. det kan selvfølgelig funke for din unge, men tenker det er litt individuelt? Små barn bør jo sove så og så mye i løpet av et døgn (også individuelt selvfølgelig) og her i gården kan natten fint være fra 19-09 neste dag, mens på dagtid er det bare 30 min. lurer x3.
Jeg vekker han ikke om morgenen for å få 12- timers skille (enda i allefall, kan jo endre seg når han blir eldre) så lenge han er blid og fornøyd med kortr dupper og sovner greit på kvelden.
 
Siste luren her er mellom 16 og 17 en gang, og varer +/- én time! Deretter er det litt kos og lek før han er stuptrøtt og legges mellom 19 og 19.30 :)
 
Når våkner barna deres da dere legger så tidlig som 19? Jeg legger 21 og da er det ikke snakk om mer soving etter 07 eller 08. Pluss at han våkner 05 eller 06 for en matbit også sover til han vil begynne dagen. Merker han er trøtt rundt 19-20.. hmm.. skal prøve det i kveld..
 
Når våkner barna deres da dere legger så tidlig som 19? Jeg legger 21 og da er det ikke snakk om mer soving etter 07 eller 08. Pluss at han våkner 05 eller 06 for en matbit også sover til han vil begynne dagen. Merker han er trøtt rundt 19-20.. hmm.. skal prøve det i kveld..
Står opp mellom 8-9 :) perfekt tidspunkt:)
 
Våknet kl 10 før, men de to siste ukene er det på slaget 08. Vi kan kose til kl 09, men da har hu fått nok!
 
Står opp mellom 8-9 :) perfekt tidspunkt:)

Hmm. Da må jeg prøve å legge før og se om han kanskje også sover lenger. Han sover nesten ikke på dagtid heller. Kanskje 2-3 timer til sammen. Han vokser som han skal og alt men er sjelden jeg får han til å sove så mye mellom måltidene. Han sover seff i bilen de dagene vi er ute og kjører. Også tar han skippertak med soving et oar dager i måneden da han vil sove nesten hele dagen.
 
Våknet kl 10 før, men de to siste ukene er det på slaget 08. Vi kan kose til kl 09, men da har hu fått nok!

Samme her. Sku tro du snakka om gutten min. Kan lure han til å sove lenger ved å amme i senga. For da sovner vi begge to. Hahaha
 
Hmm. Da må jeg prøve å legge før og se om han kanskje også sover lenger. Han sover nesten ikke på dagtid heller. Kanskje 2-3 timer til sammen. Han vokser som han skal og alt men er sjelden jeg får han til å sove så mye mellom måltidene. Han sover seff i bilen de dagene vi er ute og kjører. Også tar han skippertak med soving et oar dager i måneden da han vil sove nesten hele dagen.
Hu mi sover Max 2 timer tilsammen på dagtid! Uavhengig av bil,vogn osv. Men hu er jo blid og fornøyd så hun trenger rett og slett ikke mer tenker jeg da :)
 
Når våkner barna deres da dere legger så tidlig som 19? Jeg legger 21 og da er det ikke snakk om mer soving etter 07 eller 08. Pluss at han våkner 05 eller 06 for en matbit også sover til han vil begynne dagen. Merker han er trøtt rundt 19-20.. hmm.. skal prøve det i kveld..
Vi legger tidligere nå og da må vi opp kl 6...senest 6:30. Ikke gøy.
 
Back
Topp