Hei 2005 barn

bondekone

Forumet er livet
Lenge siden jeg var her nå
Er det noen andre med 2005 barn som er inne her til tider?

Hva driver barna deres med på fritiden og trives de på skole og etc?

Gutten her satser fult på skytting. Så siden både fotball og håndball koliderer med den dagen han har skytter trenning så ble det slutt med både fotball og håndball.
Og etter 3 år med krangling med skole så tok vi ham ut og over i privat skole. Angrer på at vi ikke gjorde det tidligere for vi har fått en helt ny gutt og en gutt som har venner og har det bra på skolen
 
Jeg er ganske ny på forumet, men titter nok innom av og til.
Jeg er skilt og 2005-gutten min bor hos faren sin. Vi fant ut at det ble best for han siden jeg ble arbeidsledig når vi ble skilt (hadde jobbet i eksmannen min sitt firma) og ikke hadde utdanning. Han ble storebror for første gang i år, både hos meg og hos faren, og han stortrives i den rollen.
Han trives på skolen og har mange venner der. Han går på fotball, håndball og sjakk. Liker å være aktiv. :)
 
Vi flyttet til Vestlandet for litt over ett år siden, og det var en stor overgang for gutten vår. Litt kulturforskjeller og en urolig klasse gjorde ikke saken noe bedre :( Han har heldigvis fått seg venner og trives greit nå :) Vi er ikke helt fornøyd med hvordan skolen har håndtert ting, så yngstemann kommer nok til å gå på privatskole. På fritiden driver han med svømming og kampsport, og stortrives med det :)
 
Jeg og barnefaren gikk fra hverandre da 2005-gutten var 2 år. Vi valgte 50/50 med ymse hell, vil selvsagt ha gutten boende hos meg mtp flere problemstillinger.
Fant ny mann i 09 og er gift og etablert på nytt, venter 2015-gutt nå.
Eldstegutten fra 05 går på fotballtreninger, han syns det er nok. Elsker å være ute. Liker selvsagt dataspill også. Fantastisk god gutt :):)
 
Her har vi også flyttet fra Østlandet til vestlandet og 05gutten har bodd 1,5 år hos faren sin.
Han begynte på privatskole her i høst sammen med lillebroren og det var tøft i starten men det går bedre nå ;-)
Ellers er planen at han skal begynne på karate til uka, først prøvetime så får vi se
 
Her har vi også flyttet fra Østlandet til vestlandet og 05gutten har bodd 1,5 år hos faren sin.
Han begynte på privatskole her i høst sammen med lillebroren og det var tøft i starten men det går bedre nå ;-)
Ellers er planen at han skal begynne på karate til uka, først prøvetime så får vi se
Må bare spørre, har dere merket noen "kulturforskjeller"? Vi har vurdert privatskole til eldstemann her også, men han har ikke lyst til å bytte skole....
 
Ja på en måte
På den privatskoler han går på er det veldig opptatt av respekt, anerkjennelse og nestekjærlighet
De er mindreklasser og mer sammensveiset.
Det har vært noen episoder med elever fra høyere klasse som har mobba litt men dette er blitt slått hardt ned på med en gang.
Lærerene lytter faktisk til oss som foreldre

Største kulturforskjeller fra vi flyttet dra østlandet var at den offentlige skolen her hadde så å si ingen innvandrer noe jeg syns var veldig merkelig og uvant, på privatskolen er det et mer akseptert mangfold føler jeg

Her besluttet vi at privatskole ville være til det beste for gutten
Men for vår del hadde han jo ingen relasjoner i den offentlige skolen her siden han bare gikk der i 2-3 mnd.
 
Takk for svar :) Vi søkte han inn på privatskole før vi flyttet, men det var dessverre ikke plass på hans trinn. Her opplever vi ikke at skolen er veldig lydhør, men håper det blir bedre etterhvert.... Hvis ikke tar nok vi som foreldre beslutningen å søke han inn på privatskole på nytt. Lykke til videre :)
 
Her flytta vi to kilometer og bytta skule etter andre klasse. Guten mistrivdes på gamleskulen og fekk ikkje den oppfølging og tilrettelegging han trengte (han har asperger og adhd), men her er det heilt annleis! Assistenten er super, læraren er gull verd og alle tilsette på skulen har ein fantastisk evne/vilje til å bry seg.

På fritida tar han det så rolig som mulig, han er utkjørt når han kjem heim frå skulen. Vi prøvar å få til ein tur i basseng innimellom, men stort sett må han berre få vere i fred.
 
Vi merket godt her at den private skolen har mer tid til hver enkelt elev. Og mer voksen tetthett. 2 lærere og 1 aisstent på 17 elever de vurderer å ansette en lærer til så da blir de 3 lærere og 1 asistent. Lurer ofte på hvordan de private klarer dette med voksentetthett når det ofentlige ikke klarer det

Her har nå gutten fått både pc og andre hjelpemidler for hverdagen noe den offentlige skole ikke en gang foreslo når han gikk der
 
Back
Topp