Sover 2 åringene deres på dagen ennå?

Ofte må vi tilpasse slik at besøk kommer tidligere enn hva jeg skulle ønske fordi hun helst ikke bør sove SÅ seint og blir trøtt i 13-tiden. Eller at vi drar på handling e.l og haster ut kl 10 for å rekke mest mulig før hun blir trøtt og sliten. Skikkelig kjipt å dra på besøk eller til butikken og så sovner hun i bilen på tur dit kl 11 liksom :p

Kjenner til det der ja. Enig i at det er litt døllt at dagen blir todelt, men likevel veldig greit å kunne ha seg en lur sammen med minien midt på dagen slik at jeg slipper å legge meg før kl 22 i helgene ;) det er ikke som om vi forsover oss om morgenen her i huset nemlig ;):p
 
Hermine sover faktisk akkurat så mye som anbefalt, sånn i gjennomsnitt.

Vanligvis sover hun 11.5 timer om natten og 1.5-2 timer på dagen :)

Asle er innafor han også med sine 11 timer på natta og 2 timer om dagen :) og ifølge den her er det ikke uvanlig at 3-åringer fortsatt sover lur.

Alle unger er forskjellige, så jeg tenker at man bare må prøve seg litt frem og finne det som fungerer :)
 
Asle er innafor han også med sine 11 timer på natta og 2 timer om dagen :) og ifølge den her er det ikke uvanlig at 3-åringer fortsatt sover lur.

Alle unger er forskjellige, så jeg tenker at man bare må prøve seg litt frem og finne det som fungerer :)
Jepp!
Ser nok ut til at Hermine kommer til å fortsette med sovingen ganske lenge tror jeg. Jeg sov visst på dagen helt til jeg begynte på skolen :p
 
Jepp!
Ser nok ut til at Hermine kommer til å fortsette med sovingen ganske lenge tror jeg. Jeg sov visst på dagen helt til jeg begynte på skolen :p

Jeg slutta med dagsovingen tidlig, så Asle tar ikke etter meg. Så lenge han trenger det så skal han få sove så lenge han vil. :)
 
Liana sover mellom 11 og 13 timer om natta, og trenger tydeligvis ikke noe mer enn det :p Emira sluttet vel med dagsoving selv når hun var 2,5 år gammel.. Liana har vært vanskelig å legge om dagen siden FØR sommeren som var:eek: som stort sett bare annenhver dag.. men om hun sover dårlig en natt eller våkner altfor tidlig, så må hun sove 1 time på dagen;)
 
Liana sover mellom 11 og 13 timer om natta, og trenger tydeligvis ikke noe mer enn det :p Emira sluttet vel med dagsoving selv når hun var 2,5 år gammel.. Liana har vært vanskelig å legge om dagen siden FØR sommeren som var:eek: som stort sett bare annenhver dag.. men om hun sover dårlig en natt eller våkner altfor tidlig, så må hun sove 1 time på dagen;)

Er det noe jeg har funnet ut i løpet av disse 2 årene som mamma, så er det at det ikke finnes noen fasit og at man bare må prøve seg frem og følge magefølelsen :)
 
Ja det er vanskelig å tvinge de til å sove :p


...like vanskelig som å tvinge de til å holde seg våkne når de er trøtte ;)
 
Er det noe jeg har funnet ut i løpet av disse 2 årene som mamma, så er det at det ikke finnes noen fasit og at man bare må prøve seg frem og følge magefølelsen :)

Hehe ja det er sant :) har 3 unger og alle er ganske forskjellige! Så ikke noe fast fasit nei :) man må bare se an på barnet og følge sin magefølelse som du sier ;)
 
Ja det er vanskelig å tvinge de til å sove :p


...like vanskelig som å tvinge de til å holde seg våkne når de er trøtte ;)

Ja det er like vanskelig begge deler :D
 
Her soves det ennå dupp på dagen, ja:)

Han sover alt fra 1-3 timer på dagen og 11-12 timer på natta, men er jo et avbrekk i søvnen på kvelden da han får medisiner, men legger seg og sover så snart han har fått den:)
 
Hun vil ikke sove i helgene, men i barnehagen sover hun godt :)
 
Ja, ho søv fortsatt 1-2 timer pr.dag på dagtid. :)
 
Etter at vi bytta fra sprinkelseng til juniorseng har Asle holdt det gående til et sted mellom kl 21 og 22 hver kveld :eek: o_O Så nå er tiden kommet for å prøve å kutte luren. Er på dag 2 nå, og det ser lovende ut sålangt *bank i bordet* :)
 
Etter at vi bytta fra sprinkelseng til juniorseng har Asle holdt det gående til et sted mellom kl 21 og 22 hver kveld :eek: o_O Så nå er tiden kommet for å prøve å kutte luren. Er på dag 2 nå, og det ser lovende ut sålangt *bank i bordet* :)

Var sånn Liana slutta å ;) først måtte vi redusere tiden på dagen fordi hun ikke sovnet om kvelden, så sluttet hun selv :)
 
Var sånn Liana slutta å ;) først måtte vi redusere tiden på dagen fordi hun ikke sovnet om kvelden, så sluttet hun selv :)

Vi gikk ned fra 2 timer til 1 time lur sist uke, men det gav ingen effekt i det hele tatt, så denne uka prøver vi uten.
 
Etter at vi bytta fra sprinkelseng til juniorseng har Asle holdt det gående til et sted mellom kl 21 og 22 hver kveld :eek: o_O Så nå er tiden kommet for å prøve å kutte luren. Er på dag 2 nå, og det ser lovende ut sålangt *bank i bordet* :)
Banker i bordet for dere jeg også! :D
Håper det hjelper!

Fortsatt veldig avhengig av dagsøvn her :p
 
Banker i bordet for dere jeg også! :D
Håper det hjelper!

Fortsatt veldig avhengig av dagsøvn her :p

Han var ikke særlig gretten i ettermiddag, og vi la ham kl 19. Ble litt rolp i kveld også, men han sovnet rundt 19:30 :) 19:30 er betraktelig bedre enn 21-22 :D så jeg tror nok Asle er ferdig med ettermiddagslur.
 
Vi gikk ned fra 2 timer til 1 time lur sist uke, men det gav ingen effekt i det hele tatt, så denne uka prøver vi uten.

Ja like greit å se om det funker :)
Her hadde Liana lov til å sove 30 min om hun ville sove.. men til slutt ville hun ikke mer :) idag hadde hun sovet lenge i bhgen fordi hun våknet for tidlig! Hun er våken i senga enda :p
 
Back
Topp