Helt på slutten..

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Hvordan har deres mage oppført seg på slutten av svangerskap? Sist ble jeg veldig løs i magen (kan godt hende jeg blir det nå også), men nå har jeg flydd på toalettet i tide og utide, og har kjempemye luft i magen.. Fler som har opplevd det? Har termin den 4 jan.

Det er ikke uvanlig å bli løs i magen i forkant av fødsel. Jeg opplevde det døgnet før med førstemann. Lykke til :-)

Jeg opplevde det bare en times tid før de skikkelige riene satte inn. jeg hadde smårier (som jeg trodde var kynnere). Så plutselig måtte jeg løpe fælt og tenkte neeeiiii ikke si jeg er dårlig. Så måtte jeg en gang til, og 5 min etterpå så begynte skikkelige rier. Da skjønte jeg :P

Ble løs i magen i 1-2 dager før fødsel, mistet matlysten og kvalme. Slik var jeg med begge mine :-)

Våknet sv at jeg måtte skikkelig på do, riene startet samtidig:)

Første gang fikk jeg diaré sammen med riene. Andre gang var det ikke helt sånn.

Jeg merket absolutt ingenting før vannet plutselig gikk :p

Jeg var løs i magen i en ukes tid før fødselen. Hadde derfor ikke behov for klyster, heldigvis.

Brukes ikke klyster lenger, heldigvis:) fikk ikke tilbud om det for to år siden..
Jeg fikk tilbud om det på St. Olavs i sommer. Kanskje forskjellig praksis mellom sykehusene/jordmødrene.

Løs mage/diaré stimulerer jo også til rier ;) så sikkert derfor det starter slik med mange :)

Magen datt sikkelig ned ca en uke før. Hadde også murringer i noen dager. Samme dag som riene startet kastet jeg opp og fløy mye på do. Følte på hele meg at fødselen var igang, og jeg fødte før tiden:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ble ikke "rar" i magen før riene startet, trodde det var kynnere i starten på natta og løp på do og tisset hver time. Når riene startet for fult, var jeg på do tre ganger på rad med løs mage.

Jeg våknet i morges med skikkelige magesmerter, men gikk over da jeg sto opp og fikk tissa(sikkert vondt fordi det ble fult i magen :P )
men har harr sikkelige mensmurringer i heele dag, og nå kjenner jeg det i hele ryggen.. Har ikke termin før 6.februar, så er vel kanskje ikke noe på gang. Førstegangsfødende også :)

Back
Topp