Lille nurket <3

2 måneder i går, 9 uker i morgen.

Det har vært 2 fine dager. Jeg prøvde i går å stå opp ved første mating. Klokken sju. Da ble døgnrytmen bedre på mini. Sov bedre på dagen, bedre humør, og til og med bilstolen er ok å sette seg i. Smokken har blitt kjempegod også. Han sovner en time eller to før på kvelden. Legen kalte det 2 måneders fleksibilitet. Hehe. Kanskje det stemmer?

Jeg er fortsatt så forelsket i lille prinsen. Han er så snill. Sovner av seg selv på kvelden og koser seg masse i hverdagen.

Han har forresten fått trøske. Sopp i. Unnen stakar. Jeg har ikke merka noe på meg, bare at han fikk hvitt belegg i form av flekker på innsiden av over- og underleppa. Mikstur er ordnet. Legen sa det var for oss begge. Men hvordan skal jeg behandles? Smøres på?
 
Woooow! Medela er sååååååå mye bedre enn Avent! Med avent bruker jeg en time på 200 ml og med medela maks et kvarter. Hva skjer med det... Happy happy.
 
Woooow! Medela er sååååååå mye bedre enn Avent! Med avent bruker jeg en time på 200 ml og med medela maks et kvarter. Hva skjer med det... Happy happy.

Oi. Flaks jeg har Medela da. Har aldri brukt særlig mye tid nei. Derimot fungerer ikke mendela calma flaska lenger fordi junior bruker tuten til å tygge på siden han klør så i gommene.
 
Oi. Flaks jeg har Medela da. Har aldri brukt særlig mye tid nei. Derimot fungerer ikke mendela calma flaska lenger fordi junior bruker tuten til å tygge på siden han klør så i gommene.

Jeg tømmer over på de flaskene jeg har for fulgte bare med ei sånn medela plastflaske. Forsåvidt ikke med drikketut, så bruker bare den for å pumpe ut. :)
 
Oi som dagene går. Er redd at jeg plutselig står der en dag og permisjonen er over. Jeg nyter tida med min lille Max. Det komiske som ofte skjer skjedde i dag. Satte gaffelen i middagen og... Wæææ.. hehe. Der er sånn som skjer på film vel? Men han halvsov videre ute i vogna til jeg nesten hadde spist opp. Han har sovet ute to ganger i dag. Ene gangen gikk jeg en god tur i regnet. På med regntly og regntrekk og ut på tur. Aldri dårlig vær, bare dårlig klær! Ut på tur, aldri sur <3

Nå for øyeblikket har vi våknet etter en halvtimes lur i godstolen. :D skikkelig deilig å sove med baby på brystet.
 

Vedlegg

  • 1415042069848.jpg
    1415042069848.jpg
    106,4 KB · Visninger: 21
Bursdag for mormor i helga. Han fikk sove på rommet til mormor i natt for at jeg skulle få en frinatt. Gjett hvem som lå våken når mormor bar rundt på en grinende unge mens flaska ble varma opp. Jo det var a'mor det. Meg klokken seks. Aah.. fikk en halv time-time søvn før jeg sto opp klokken sju. Hadde så spreng. Hadde fått sovet lenger hvis jeg hadde han selv. Han sovner rett etter pupp og da trenger vi ikke stå opp før ni-ti..

Nå ligger han og koser seg i fanget til mormor. Han har ikke spist på 3 timer og er ikke grinete i gang... Han pleier å spise annen hver time. Men sist han spiste fikk jeg sjokk! Han spiste opp flaska med mm på 125 ml og grein etter pupp etterpå. Spiste i 15-20 min etter flaska. :O
 

Vedlegg

  • 1415477421729.jpg
    1415477421729.jpg
    36,6 KB · Visninger: 23
Var på helsestasjonen i dag og filk veid litt. Han har blitt stor gutt. Vokser ikke like fort mer. Vanligvis har han hatt vektøkning på 300 g i uka. Nå var det 320 på 2 uker. Syns han har spist annerledes i det siste.
Nå veier han 6085 g. Hoho..
 
11 uker og 2 dager gammel. Han sover og sover om natta. I natt sov han 9 timer. Sånn er hver natt. Sover 8-9 timer i strekk uten matpause. Er så deilig. I dag sto jeg opp og ammet han. Deretter måtte jeg pumpe for det var så fullt i pupp nr 2 at det klødde i huden. Var nok et strekkmerke på vei. Hihi. Jeg har nemlig blitt melkegiver. Jeg har så mye melk at det er vanskelig å jobbe for å minke mengden. Da kan jeg hellet gi litt. Det går til prematur og syke nyfødte. Jeg er blodgiver men får ikke gitt om dagen. Da kan jeg gi melk. Gi litt av mitt som man sier. Hihi.
 
Last edited:
Lille søtnosen har fortsatt vektoppgangen sin. Siste uke gikk han opp 300 g igjen. Haha. Matvraket mitt.
Han har sovet 2 netter i den store sprinkelsenga og det går glimrende. Fant ut i dag at den er en bedside crib. Den er 27 år gammel og hadde aldri regna med at slikt fantes da :O Nå er det litt for sent å bruke det. Han sover natta gjennom og er snart 3 måneder gammel. Men da vet jeg det til neste barn. Hihi.

Vi tok med mini på nattåpent i kveld. Fikk så dårlig samvittighet over å ha han ute så sent. Men han så ut til å kose seg da.. :) Sover så godt i senga si nå så.
 

Vedlegg

  • 1416527737191.jpg
    1416527737191.jpg
    60,7 KB · Visninger: 26
Nå er det to dager igjen til lille Max er 3 måneder. Han skal ha 3 månederskontroll til onsdagen. Hører mange gruer seg til denne men jeg føler meg rolig. Jeg har aldri grua meg til noe legebesøk og sprøyter ect så sikkert derfor. Værre med borring hos tannlegen. Det er grusomt. Men nok om meg. Det skal bli spennende å se hvordan den går. Vi flytter 3 dager etterpå så håper formen og humøret holder seg bra. Vi har kjøpt hus! Jippi!! Pengene står klare hos lånebanken nå. Overtagrlse på mandag. Woohooo. Jubelrop! :D vi pakker og pakker om dagen nå. Mini koser seg i babygymen, i bæresjalet eller i vugga si. Han er med på alt som skjer.

I mårra blir også en bra dag!! Da er det første møtet med barselgruppa. Det skal bli såååå spennende.

2014 har vært et godt år! Fått en nydelig sønn og kjøpt hus. Da må 2015 fortsette godt.
 
I dag har Gullet vært på 3 månederskontroll. Fikk sprøyte stakar. Han roa seg veldig fort takk og lov. Men han fikk ei skrikeøkt klokken 20. Til og med mat var vanskelig. Han fikk etterhvert ut en løs bleie og humøret lettna litt. Han sovna for natten takk og lov. Var skeptisk en periode da han var så utrøstelig. Mor bærte og sang rolige julesanger. Det funka i perioder. Er ikke vant med vugging og sånn. Han er ellers så medgjørlig. Men sakar tøffingen sover godt nå så da sier vi natta til i morgen. :)
 
4 måneder og 1 dag

Max er så utslitt uten julestress. Ble sliten av å farte og være borte på besøk. Måtte ha 2 dager å hente seg inn. Stakar baby!

Nå er det tredje dag Max får prøve grøt om mårran. Han er mindre gal etter mat nå. Er ikke puppegal hele tida. Første natta gikk fint men i natt våkna han hver time etter klokka 02. Han ville ha mat hver gang. Mye rart. Forstår ikke.. mulig han ikke spiste nok i går. Gikk nesten dobbelt så lang tid mellom måltidene i går siden vi farta på senter. Håper denne natta blir bedre siden det er en sosial dag igjen i mårra.

Her koser lille poden seg på trilletur i dag <3
 

Vedlegg

  • 1419953949745.jpg
    1419953949745.jpg
    55,1 KB · Visninger: 23
For andre kveld på rad nektet Max å sove til den tiden han alltid legger seg.. forrige natta våknet han hver time for mat.. puppene var tomme og han spurte etter mer. Jeg var nødt til å lage en smaksporsjon grøt for å gi han litt å gå på. Også fikk han sutte i seg det lille som var produsert i mellomtiden av melk. Nå fikk han da sove og han holdt til seks på mårran. Socna endelig halv elleve da etter eting og styr.. er litt trist at jeg ikke klarer å tilfredsstillr han på kvelden. Jeg ville være superkvinnen som kunne fullamme så lenge det trengtes.. visste vel ikke at det ville påvirke meg så mye å måtte gi noe i tillegg..
 
For andre kveld på rad nektet Max å sove til den tiden han alltid legger seg.. forrige natta våknet han hver time for mat.. puppene var tomme og han spurte etter mer. Jeg var nødt til å lage en smaksporsjon grøt for å gi han litt å gå på. Også fikk han sutte i seg det lille som var produsert i mellomtiden av melk. Nå fikk han da sove og han holdt til seks på mårran. Socna endelig halv elleve da etter eting og styr.. er litt trist at jeg ikke klarer å tilfredsstillr han på kvelden. Jeg ville være superkvinnen som kunne fullamme så lenge det trengtes.. visste vel ikke at det ville påvirke meg så mye å måtte gi noe i tillegg..
Alle mødre har mindre melk på kvelden. Men melken e også tykkere på kvelden. Og e helt normalt at babyer ligger ofte på puppen på kveldstid.
Ville begynt med grøt en liten halv time før natt. Det funker veldig bra her. Eg må begynne å øke grøt mengde da hun sluker grøten på kvelden.
 
Alle mødre har mindre melk på kvelden. Men melken e også tykkere på kvelden. Og e helt normalt at babyer ligger ofte på puppen på kveldstid.
Ville begynt med grøt en liten halv time før natt. Det funker veldig bra her. Eg må begynne å øke grøt mengde da hun sluker grøten på kvelden.

Ja vet det er vanlig men trodde ikke det skulle bli så lite at han nektet å sove. Har alltid hatt overproduksjon... Men går jo bra detta å. Er jo litt spennende med grøt selv om han syns det er rart. Spytter ut og jeg putter inn igjen. Haha.
 
Ja vet det er vanlig men trodde ikke det skulle bli så lite at han nektet å sove. Har alltid hatt overproduksjon... Men går jo bra detta å. Er jo litt spennende med grøt selv om han syns det er rart. Spytter ut og jeg putter inn igjen. Haha.
Lykke til ihvertfall. E ikkje noe kjekt når ting går utover nattesøvnen deres. Merker at småen må ha mer grøt, for hun ligger plutselig mye på puppen på kveldene igjen.
 
Lykke til ihvertfall. E ikkje noe kjekt når ting går utover nattesøvnen deres. Merker at småen må ha mer grøt, for hun ligger plutselig mye på puppen på kveldene igjen.

Nå har lillegutt fått smakspirtion i 5 dager. Hadde tenkt til å gi det en uke før jeg gir mer men han er så utilfreds og sulten ofte så ønsker å øke før. Han har ikke reagert på noen måte tror du det er ok å øke fra i morgen tidlig? Ikke lurt i kveld vel?
 
Nå har lillegutt fått smakspirtion i 5 dager. Hadde tenkt til å gi det en uke før jeg gir mer men han er så utilfreds og sulten ofte så ønsker å øke før. Han har ikke reagert på noen måte tror du det er ok å øke fra i morgen tidlig? Ikke lurt i kveld vel?
Eg økte etter 2-3 dager. Min har alltid fått mer enn hun burde sikkert. Har han ikkje fått mageknip til nå, reagerer han ikkje. Så da kan du bare øke. HS sa til meg at eg kunne øke med ca 2 skjer hver dag. Synes det var litt mye, men minien min trengte det. Så eg ville gjort det du følte for. Men de gangene eg økte, så tynet eg den litt mer ut så den ikkje mettet på samme måte. Mini har alltid fått litt tykk grøt da hun ikkje synes noe om suppe grøt
 
Eg økte etter 2-3 dager. Min har alltid fått mer enn hun burde sikkert. Har han ikkje fått mageknip til nå, reagerer han ikkje. Så da kan du bare øke. HS sa til meg at eg kunne øke med ca 2 skjer hver dag. Synes det var litt mye, men minien min trengte det. Så eg ville gjort det du følte for. Men de gangene eg økte, så tynet eg den litt mer ut så den ikkje mettet på samme måte. Mini har alltid fått litt tykk grøt da hun ikkje synes noe om suppe grøt

Stakar lille baby. Fikk litt mer i går kveld og dag tidlig. Han fikk begge tider før å uten reaksjon. I natt våknet han hver time og han har ikke sovet på dagen. Bare hyl hvis han ikke blir bært. Stakar. Tror jeg skal holde grøten til dagtid foreløpig da og kun en posjon om dagen til tarmene aksepterer. Hehe. Men hva skal jeg nå gjøre på kvelden når han er umettelig av min pupp.. Hmmm..
 
Stakar lille baby. Fikk litt mer i går kveld og dag tidlig. Han fikk begge tider før å uten reaksjon. I natt våknet han hver time og han har ikke sovet på dagen. Bare hyl hvis han ikke blir bært. Stakar. Tror jeg skal holde grøten til dagtid foreløpig da og kun en posjon om dagen til tarmene aksepterer. Hehe. Men hva skal jeg nå gjøre på kvelden når han er umettelig av min pupp.. Hmmm..
I begynnelsen ga eg bare på kveldstid. Og det gjør eg enda. Og gir til hun ikkje vil ha mer. Alltid gjort. Men de skal inn i en ny storm periode nå. Så kan være den som plager
 
Back
Topp