Hvordan kle den lille

bibbi

Blir kjent med forumet
Jeg har en baby på snart 5 uker som jeg ikke alltid vet hvordan jeg skal kle når vi skal gå tur. Har nesten ikke vært ute siden hun ble født pga at jeg har vært så usikker :p
Bor på vestlandet hvor vinteren ligger på rundt 5,6 grader. Blåser nesten alltid her, men virker som babyen har det lunt nede i vogna.
Jeg har en vognpose med dunfyll :)
vi var ute en tur i dag og nå er hun forkjøla.. men hun var varm og god da vi kom hjem.
Så! Dere erfarne foreldre : hvordan ville dere kledd denne frøkena? :)

Body og strømpebukse (gjerne ull) og en tykk fleece heldress og et helseteppe i posen. Teppet er for dekke brystet hennes hvis posen kanskje er litt åpen. Lue, votter og ullsokker / tøfler på bena er et must :)

Ullundertøy, noe tykkere ull utenpå, ullsokker, votter og lue.
Hvilken vogn har du?

Ullundertøy, ulldress ala nøstebarn sin, ullsokker, ullvotter og lue..
Her hadde jeg lammeskinnspose når barna var små, brukte helseteppe over :)

Nå er mine unger varme av seg, og vi kunne ikke bruke vognpose før det ble minusgrader :p Du må nesten bare prøve deg litt frem ;)

Bor også på vestlandet, kler mi i ull innerst eller bomull, har en atopiker så er forsiktig. Sovedress og tjukkelester + votter

Det er så individuelt. Kjenn bak i nakken: skal være varm men ikke klam. Kjenn på fingre og tær at de ikke er kalde.

Legg posen lunt som en kant slik at luft som er der barnet puster inn er oppvarmet og ikke blåser rett inn.

Ved 5/6 plussgrader? Eller minus?

Føler jeg har lite på mi jente når jeg leser her men ho har grei temperatur i nakken når jeg sjekker....

Bruker mest bomull på ho og har på ei ekstra jakke type fleece, lue og votter. Ikke ekstra på beina. Har en dunpose litt usikker type for fått den av min søster.....

Body og strømpebukse (gjerne ull) og en tykk fleece heldress og et helseteppe i posen. Teppet er for dekke brystet hennes hvis posen kanskje er litt åpen. Lue, votter og ullsokker / tøfler på bena er et must :)

Jeg syns det hørtes veldig mye ut! Men det er så infividuelt, om hun var varm uten å være svett idag så har du nok på riktig mengde klær! Jeg ville hatt ullbody og strømpebukse, sokker, tynne votter og tynn lue ( alt i ull), og evt en ekstra genser/jakke avhengig av hvor tett posen er øverst.

Jeg syns det hørtes veldig mye ut! Men det er så infividuelt, om hun var varm uten å være svett idag så har du nok på riktig mengde klær! Jeg ville hatt ullbody og strømpebukse, sokker, tynne votter og tynn lue ( alt i ull), og evt en ekstra genser/jakke avhengig av hvor tett posen er øverst.
Synes du? :) Jeg tenker som så at når jeg har bomulls pysj og ullsokker inne under dyna om natta så må hun ha to lag ute under posen fra 10 grader og nedover. Men nå er jeg kald av meg og har to kalde barn (hvorav en har astma og ble mye syk som liten fordi bhg la henne ut i kaldt vær med bare ullbody og strømpebukse).

Du kjenner temperaturen til barnet bak i nakken :-) Så prøv deg fram :-) vi brukte en tykk ulldress utenpå body og strømpebukse i posen til tredje vi :-) Min andre lå med bare body, strømpebukse, genser og en lue

Synes du? :) Jeg tenker som så at når jeg har bomulls pysj og ullsokker inne under dyna om natta så må hun ha to lag ute under posen fra 10 grader og nedover. Men nå er jeg kald av meg og har to kalde barn (hvorav en har astma og ble mye syk som liten fordi bhg la henne ut i kaldt vær med bare ullbody og strømpebukse).
Spørs veldig på posen da, voksi classic er veldig varm og tett, og kan ikke sammenliknes med dyne. Mine har aldri hatt dyna over seg hele natta, sparket den av :p

Her har hun ene halvtykk vinterdress med ullundertøy under og er varm nok i massevis, hun andre har tykkeste vinterdressen jeg har funnet, ullundertøy og tykk ulldress, og er fortsatt kald om det er litt minusgrader. Så man må bare føle seg frem med barna, det er så stor forskjell!

Jeg bruker 2 lag ull, ullsokker, ullvotter, ull-lue og en tykk vinterdyne( isteden for pose).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp