Sover 2 åringene deres på dagen ennå?

Lisse86

Forelsket i forumet
Jeg passer ikke helt inn her. Ødelegger deres daglige tråder [emoji1] men må høre med dere med barn i samme alder. Sover deres på dagen ennå eller sluttet med det?
 
Hei! Elise har ikke sovet på dagen siden før sommeren. Hu er en bunt med energi, så om hu blir lagt på lading midt på dagen så legger hun seg ikke før midnatt ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Heisann! Eg har ikke vært her inne på år og dag, men kan no svare dg forde;) her er eldstemann 2 år 3 mnd, og sover fra ca 12-13.30/45 hver dag i bhg, og i helgen viss han sjøl vil (noe han stort sett vil. Er veldig glad i å sove i vognen) klarer seg uten, men må da tidlig i seng. Sovner med en gang om kvelden og sover da fra 19.30-06.30/07 sjøl om han sover den blunden på dagen, så tenker han trengrr det enda;)
 
Hun sover i 30-60 min.
Går også fint og droppe luren i flere dager på strekk. Men hun sover bedre på natten, om hun har sovet en lur :)
 
Hermine er snart 2.5 år og MÅ sove på dagen!!! Helst så lenge som mulig :p

Hun bruker ekstremt mye energi mentalt tror jeg, på å bearbeide og ta inn inntrykk, noe som gjør henne veldig sliten.

Hun sover som regel fra 13-15 når hun er hjemme, og fra 12.30-14 i bhg.
Det er roligere hjemme så derfor sover hun bedre i vogn her enn på madrass i bhg.

Legges ca 19.30 om kvelden og sover til 07 om morran :)
 
Sliter skikkelig med å legge gutten min på dagen. Han er lys våken. Vil ikke sove. Nå har han ikke sovet på dagen på 5 dager. Går kjempe fint. Han holder seg våken hele dagen
 
Her sover hun ikke på dagen lenger;) med mindre hun har hatt en dårlig natt eller fått for lite søvn generelt :) sluttet for et par mnd siden kansje.. før det så var det nesten annenhver dag hvor hun sov :)
 
Ja her soves det 1-2 timer hver dag.
Det har begynt å kunne påvirke kveldslegging om sovingen blir litt sen, men ellers ser det ut som at han trenger det en stund enda :)
 
Sliter skikkelig med å legge gutten min på dagen. Han er lys våken. Vil ikke sove. Nå har han ikke sovet på dagen på 5 dager. Går kjempe fint. Han holder seg våken hele dagen
Da virker det som han rett og slett ikke trenger det da :)
 
Sliter skikkelig med å legge gutten min på dagen. Han er lys våken. Vil ikke sove. Nå har han ikke sovet på dagen på 5 dager. Går kjempe fint. Han holder seg våken hele dagen
Da virker det som han rett og slett ikke trenger det da :)

Enig der Fru H:) sånn var Liana å før vi ble enige med oss selv og barnehagen om at vi ser an og heller sier ifra til dem om hun skulle trengt å sove litt :)
 
Jeg ser frem til at det blir slutt på dagsovingen, for da blir det lettere mht aktiviteter og besøk på dagtid ;)

Men hun får regulere det selv og sove så lenge som hun trenger det. Enda så ber hun om smokken i 12-13 tiden og vil hvile!
 
Jeg ser frem til at det blir slutt på dagsovingen, for da blir det lettere mht aktiviteter og besøk på dagtid ;)

Men hun får regulere det selv og sove så lenge som hun trenger det. Enda så ber hun om smokken i 12-13 tiden og vil hvile!
Tydelig behov enda her også.
Han kan drøye det ganske lenge nå som det er ferie og det skjer ting og tang. Han kan virke som at han ikke trenger å sove helt til klokken bikker 15, da slukner han momentant om han ikke enda har sovet :p
 
Hehe jeg savner noen ganger at Liana sover på dagen.. var så godt når både hun og Leoh sov samtidig og vi fikk en liten pause med Emira :p
 
Asle trenger fortsatt luren sin, og sover somregel fra 12 til 14 i barnehagen, og det hender det blir fra 12 til 15 i helgene om han er tidlig oppe eller vi vet det blir litt senere kveld enn vanlig. Vi prøver å ha leggetid et sted mellom kl 19 og 19:30, men det hender klokka går mot 20 før han er i seng hvis vi er på besøk i helgene.
 
Asle trenger fortsatt luren sin, og sover somregel fra 12 til 14 i barnehagen, og det hender det blir fra 12 til 15 i helgene om han er tidlig oppe eller vi vet det blir litt senere kveld enn vanlig. Vi prøver å ha leggetid et sted mellom kl 19 og 19:30, men det hender klokka går mot 20 før han er i seng hvis vi er på besøk i helgene.
Omtrent samme som hos hos ;)
Veldig kjekt å ikke være så striks på den leggetida!
 
Omtrent samme som hos hos ;)
Veldig kjekt å ikke være så striks på den leggetida!
Godt med litt fleksibilitet ja :)
Jeg synes også det er litt godt med soving på dagen. Det går i høygir hele resten av dagen, så det er en fin time out for oss voksne og for storebroren også.
 
Godt med litt fleksibilitet ja :)
Jeg synes også det er litt godt med soving på dagen. Det går i høygir hele resten av dagen, så det er en fin time out for oss voksne og for storebroren også.
Tja, i hverdagen så tror jeg nok hun ville sovet i bhg uansett. Men hadde vært kjekt å kunne droppe sovingen til fordel for turer, besøk o.l. i helgene ;) ...men i lengre ferier er det jo litt deilig med en pause innimellom :p
 
Tja, i hverdagen så tror jeg nok hun ville sovet i bhg uansett. Men hadde vært kjekt å kunne droppe sovingen til fordel for turer, besøk o.l. i helgene ;) ...men i lengre ferier er det jo litt deilig med en pause innimellom :p
Jeg synes ikke sovingen hindrer aktiviteter når vi har fri jeg, i og med at han ikke må sove til ett fast tidspunkt.. Og kjekt når dagsovingen gjør at han holder ut mer på ettermiddag og kveld :)
 
Jeg synes ikke sovingen hindrer aktiviteter når vi har fri jeg, i og med at han ikke må sove til ett fast tidspunkt.. Og kjekt når dagsovingen gjør at han holder ut mer på ettermiddag og kveld :)
Ofte må vi tilpasse slik at besøk kommer tidligere enn hva jeg skulle ønske fordi hun helst ikke bør sove SÅ seint og blir trøtt i 13-tiden. Eller at vi drar på handling e.l og haster ut kl 10 for å rekke mest mulig før hun blir trøtt og sliten. Skikkelig kjipt å dra på besøk eller til butikken og så sovner hun i bilen på tur dit kl 11 liksom :p
 
Ofte må vi tilpasse slik at besøk kommer tidligere enn hva jeg skulle ønske fordi hun helst ikke bør sove SÅ seint og blir trøtt i 13-tiden. Eller at vi drar på handling e.l og haster ut kl 10 for å rekke mest mulig før hun blir trøtt og sliten. Skikkelig kjipt å dra på besøk eller til butikken og så sovner hun i bilen på tur dit kl 11 liksom :p
Ja det er kjedelig :)
 
Back
Topp