Mitt hjerte <3

Smily

Elsker forumet
Da er det endelig min tur til og starte på dette fantastiske eventyret! Med alt det har og komme med.
Dette er dagen jeg har ventet på helt siden jeg var fjortiss! Heldigvis så har jeg klart og gjøre det på den måten jeg ville det. Skole først, finne det jeg trives og jobbe med, finne mannen i mitt liv også starte familielivet.

Det er helt vanvittig og endelig få kjenne på denne delen av prosessen, det og prøve og lage et barn sammen.
Jeg er fascinert over at vi kan skape noe så fantastisk!

Den følelsen jeg har i hjertet er enorm og jeg er mer klar enn noen gang, men det er så mye som man ikke kan forberede seg på. Det er greit, jeg er forberedt på det ukjente.





.............................................................................:Heartbigred.........................................................................
................................................................Babyer er mindre.................................................................
................................................................mer høylydte........................................................................
................................................................mer uforutsigbare.................................................................
................................................................enn det.................................................................................
................................................................foreldrene ventet. ................................................................
................................................................Men langt mer.......................................................................
................................................................fantastiske............................................................................
................................................................Langt mer dyrebare. ............................................................
................................................................Langt mer spennende. .........................................................
....................

...............................................................Men uten kamp, og uten slag, ................................................
...............................................................skal jeg gi slipp på deg en dag. ..............................................
...............................................................Hvor min du er, - allikevel........................................................
...............................................................skal du bli stor, og bli deg selv. ...............................................
...............................................................Nå kan jeg bare pleie deg........................................................
...............................................................og elske deg, og eie deg. ........................................................
...............................................................Og leke med deg, og ta i deg, ................................................
...............................................................og være bunnløst glad i deg. ...................................................

..............................................................................:Heartbigred...........................................................................
 
Og siden hormon prevensjon gjør meg deppa og ufin i humøret og at jeg er redd for blodpropp så blir det ikke og gidde og finne noe annet prev. Kjæresten og jeg er klar for barn.
Og jeg er mer enn fornøyd med at han er med på dette. Jeg er litt overrasket egentlig, men mest veldig veldig glad.
Det er så stort og koselig at vi begge ønsker dette sammen. For meg så betyr det mye.
Vi har snakket godt og lenge om det, så jeg har ingen tvil på at han er klar og begynner og forstå dette med hva en graviditet er og at det kan ta tid, og at det kan sitte ganske raskt.
Jeg er ikke vant med og ha en så reflektert halvdel som ønsker og ta livet på en ny høyde.

Og en annen ting. Jeg har nettopp hatt eggløsning og den er over, så jeg blir ikke gravid denne måneden. Det vil si, jeg kan spise og drikke det jeg vil :D Men det som er dumt er at jeg har jo ikke starta på folat....så det må jeg gjøre når lønna kommer denne uka! også skal gubben få sink i tillegg.

Jeg sa i et innlegg her at jeg ikke skulle følge eggløsning eller noe, men jeg tror ikke jeg klarer og la være. For det første så har jeg blitt kjent med kroppen såpass at jeg vet og kjenner når det skjer, for det andre så har jeg så lyst til og prøve ut dette med temping. Så det blir også å kjøpe inn termometer med to desimaler :)

Dette er på en måte en milepæl. Det er helt enormt! :D
 
Last edited:
Da er spiralen endelig ute og jeg føler meg mye bedre enn på lenge! Tror den irriterte ganske greit for det er helt andre tilstander nedi der. Det er som om man har holdt pusten lenge og kan slippe den ut igjen.
Nå er det bare og kose seg og nyte tiden som kommer :D
 
Last edited:
Grattis med dagbok ;) Blir spennende å følge deg fremover! :D
 
Grattis med dagbok ;) Blir spennende å følge deg fremover! :D

Takk :D Jeg tenkte at det er jo kjempe greit og ha noe og lese på etterhvert. Minner om både opp og nedturer ;)
Nå er jeg jo prevensjonsfri så da er det greit og ta tingene ved hornet :p hehe
 
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit asså....tenk om jeg blir gravid i år :D Haha...det er helt absurd og tenke på! Men det er faktisk en mulighet for det og jeg syns det er drit spennende! :D
Og det beste er at det kan bli en fantastisk julegave til oss <3
Det og ikke tenke på at man er helt uten noen form for beskyttelse og at man egentlig skulle begynt neste år og at man har normalt sexliv......man klarer ikke la være og unngå og tenke på at plutselig kommer ikke tante rød og du sitter der med en positiv test :p hehe...det er så gøy og tenke på :)
Men det kan jo gå begge veier, og jeg kjenner selv at jeg er greit forberedt på at my period kommer evt at den kan komme en uke for sent.
Jeg har forstått det at prosessen er sånn at man kan miste og at det ikke er veldig unormalt. Men at det skjer flere ganger, det er ikke innafor. Så jeg tar det foreløpig ganske med ro. This is no stress.

Det og ta disse vitaminpillene...DET er ikke bare bare og huske på! Herre malla...men jeg får det nå i meg da :) Og jeg kjenner at det er litt ålreit for meg. At jeg får i meg rikitige vitaminer som gjør kroppen bra. Jeg har vært elendig på å ta vitaminer før nå :p Og jeg tror det at det og prøve på og få barn og at man er gravid, det gjør en jo bare sund. Alt det man dytter i seg påvirker jo barnet, og det tenker jeg litt på. Det at man ikke skal spise spekeskinke eller rakfisk (ÆSJ!) og sånne type ting er en del av det, men det er lurt og ikke spise mækkærn mat hver dag. Ikke at jeg gjør det, men at jeg ihvertfall skal spise riktig. Og det er kjempe spennende :D Vi har lagd litt annerledes mat allerede og det er jo så mye annet vi kan spise enn indisk krydra kylling (vi spiser MYE kylling), svinefilet, taco, pasta og kjøttsaus og sånne vanlige, lite oppfinnsomme retter. Nå har vi spist Bacalao og fiskesuppe, herregud så godt! Og vi lager det fra bunnen av! Kjempe gøy og det smaker jo aaaalltid mye bedre når man lage maten selv :D Det kan jo smake skikkelig dritt også om man er uheldige og gjør feil, eller at det bare ikke er godt.
Så de neste rettene vi skal prøve oss på fremover er svinestek og pinnekjøtt. Gubben har aldri smakt pinnekjøtt!!! :wtf
Så dette blir gøy og prøve og lage det selv og at noen! får prøvd seg på nye smaker ;)

På jobben om dagen så føler jeg en harmonisk feeling i kroppen; og det er ene og alene fordi jeg har en så fantastisk Kjæreste <3 Så dagene flyter forbi, uansett hvor forbanna møkkadrit sur jeg blir på at systemer som ikke absolutt funker i det hele tatt. Så livet er herlig :D
 
Lykke til ;)
 
:D
 
Last edited:
Man blir jo seriøst litt rar...det er første uka bare. Nå så føler jeg at det er på en måte litt oppblåst og trykk i livmora. Vi fikk lagt inn aksje en kveld under eggløsning, men kan det ha blitt noe? Det er veld en drøy ønsketenking, men jeg har saumfartet nettet ang det og det er fryktelig mange som har sånne symptomer så tidlig i en graviditet! Så jeg fyrer jo opp om mitt eget ønske :p Men det kan både være kreft (noe jeg ikke tror det er i det hele tatt!) eller forstoppelse og en kjempefjert som må ut...men det er spesielt at det ikke går over om man klarer og slippe fiseringenløs. Så jeg håper det her er graviditet og ikke PMS, fis eller kreft :D
 
Last edited:
FYI! Om noen leser her så kommer det grisete detaljer!!
Skjønner ingenting. Hatt øm/trykk i livmora de siste dagene, men i dag er det helt borte og hadde rød isch på papiret i sted. Plutselig ut av det blå midt i dpo land. Wtf? Får jeg mensen nå? For det kjennes ikke sånn ut. Men ble greit overraska når jeg ikke skal ha mensen før juleaften.
Syns heller ikke det så serlig rosa ut, mere tåkete rødvinsfarga gjennomsiktig ut.
Så, jeg har ikke mensensmerter, øm eller trykk i livmora, men en liten dæsj av blod og slim vises på papiret. Hva faen? Blir spennende og se om jeg får tanta nå eller om det er en form for spotting eller festeblødning.
Jeg skjønner ihvertfall ingenting.
Også tenker jeg på om det er kanskje det at jeg henger her for mye og tror og kjenner og mener og forvirrer kroppen med høyt ønske og håp også vil kroppen bare funke som normalt, men at jeg veldig gjerne vil at den skal symptomere meg noe annet. Og at den da reagerer med og forvirre meg igjen.
Kropp er en rar greie! Jeg, seriøst, skjønner ingenting...?!
 
Og hver gang jeg får mensen, HVER gang! så har jeg alltid fantastisk vonde mensensmerter. Med eller uten spiral, det er de samme smertene uansett.
:wtf
 
Så, mensen kom i dag ja. Med de vante mensensmerter. Og seks dager før venta ankomst. Litt forvirra egentlig.
Men det er notert i kalenderen og jeg fortsetter og tracke syklusen.
Man blir kjent med kroppen sin på alle mulige måter når man er i prøvinga asså. Alt til hver minste lille ting har jeg analysert de to siste ukene. Men det er faktisk ikke noe problem, eller at jeg føler det er et tap os what ever. For da blir det lettere og være menneske i jula. Men igjen så kjente jeg litt på skuffelsen...ikke at jeg forventet og bli gravid, men at det var så mange rare "symptomer", som ikke var symptomer alikavel! herremalla..Man blir rar av det her :p haha...må le av meg selv og da. Såååå ivrig på og treffe uten og ha en runde med tanta først. Jaja...motet er ihvertfall på topp uansett og jeg skal nyte hvert eneste minutt av jula og de rundt meg :D Hadde vært EKSTREMT vanskelig og blitt gravid nå og ikke kunne sagt noe til alle dem jeg skal på julebord med og julemiddager osv osv. Bor et stk unna alle mine kjente og kjære så derfor er det vanskelig og lure dem med at "Nei, jeg skal kjøre i dag og i morgen så skal jeg ut og handle" Yeah, riiiiight. For det er forventningene dems når man kommer ned for alle festlighetene og slikt :p mhm..riktig :p
Så her lader vi opp til eggløsning. Gubben har fått melding om når han vil bli overmetta av humping :D Han er klar ha ;) hehe
 
Da har tanterød stikki på juleferie og vi er klar for hva jeg vil kalle PP1. Siden det ble mye rart etter uttak av spiral så regner jeg det som forvirring av alt og starter på scratch.
Deilig og ha en kortere periode med dumme tante rød. 5 dager er ny rekord! Pleier nærmest alltid og ha syv dager, seks om jeg er heldig.
Har endelig fortalt det til en venninne av meg at vi skal prøve på nr 1! Er så fantastisk godt og ha en man kan ringe og skravle med osv osv. Hun er i tillegg preggers, så da er hun midt i det hele og kan svare på alle mine rare spørsmål :D
Godt det er snart juleaften! Gleder meg til og feire jul med gubben sin familie :) Også er det ikke lenge til nyttårsaften med alle rakettene :D Jeg er et stjerneskudd menneske, raketter kan noen andre bruke penger på. Det får heller bli når vi har stor nok unge til og se på de fantastiske sprakene på himmelen.
Håper vi treffer de kommende ukene slik at når ungen kommer neste år så er den et par mnd og jeg er litt ute av barselbobla :) Det hadde vært perfekt :)
 
Åh...blir helt svett av det derre helvetes trøkket som er fra rett under navlen og nedover til skambeinet! Ingen positive tester what so ever..har bare att to vel og merke. Og hadde en kort runde med mensen også. Det gjør ikke vondt...det er bare et helvetes trykk som ikke gir seg. Har så lyst at det skal være en graviditet, men jeg tviler litt på mitt hell der. Har tenkt på om det er forstoppelse, men jeg bæsjer som en gud..sorry about that..men ikke ofte da.
Jeg skal til legen i januar, men det er så lenge til. Blir en ny test første uka i januar om det ikke gir seg. Ikke at jeg tror det gir seg når det er sånn enda. Evt at jeg teste om det kommer noen symptomer på noe.
Og heldigvis tok jeg celleprøve hos gyno. Var det noe i den så blir jeg ringt om ikke så ville jeg ikke få høre noe fra dem. Håper de aldri ringer.
Også kan det hende jeg har en form for stikning nedi der og, men om det er pga presse jeg kjenner eller hva faen det er, det aner jeg ikke.
Blir skikkelig irritert over at jeg går helt uviten...spesielt nå midt i jula når det er fester og drit og møkk. Veit ikke om jeg kan ta meg en fest eller ei. Snakk om baksiden av medaljen.

Jeg håper utfallet av det her blir graviditet så kan jeg puste normalt etterhvert. Akkurat nå er jeg bare frustrert og forvirra. For hvis det ikke er det så er det bare skummelt.

Åååååååååååååååååååh! FRES! :angry4:angry2:smiley-angry002:smiley-angry019:smiley-angry016
 
Åh...blir helt svett av det derre helvetes trøkket som er fra rett under navlen og nedover til skambeinet! Ingen positive tester what so ever..har bare att to vel og merke. Og hadde en kort runde med mensen også. Det gjør ikke vondt...det er bare et helvetes trykk som ikke gir seg. Har så lyst at det skal være en graviditet, men jeg tviler litt på mitt hell der. Har tenkt på om det er forstoppelse, men jeg bæsjer som en gud..sorry about that..men ikke ofte da.
Jeg skal til legen i januar, men det er så lenge til. Blir en ny test første uka i januar om det ikke gir seg. Ikke at jeg tror det gir seg når det er sånn enda. Evt at jeg teste om det kommer noen symptomer på noe.
Og heldigvis tok jeg celleprøve hos gyno. Var det noe i den så blir jeg ringt om ikke så ville jeg ikke få høre noe fra dem. Håper de aldri ringer.
Også kan det hende jeg har en form for stikning nedi der og, men om det er pga presse jeg kjenner eller hva faen det er, det aner jeg ikke.
Blir skikkelig irritert over at jeg går helt uviten...spesielt nå midt i jula når det er fester og drit og møkk. Veit ikke om jeg kan ta meg en fest eller ei. Snakk om baksiden av medaljen.

Jeg håper utfallet av det her blir graviditet så kan jeg puste normalt etterhvert. Akkurat nå er jeg bare frustrert og forvirra. For hvis det ikke er det så er det bare skummelt.

Åååååååååååååååååååh! FRES! :angry4:angry2:smiley-angry002:smiley-angry019:smiley-angry016

Hvor er du henne i syklusen?
Håper det er et symptom på en liten en ;)
 
Hvor er du henne i syklusen?
Håper det er et symptom på en liten en ;)

Første dag av siste mens var 18 des, men den var jo så kort. Jeg har jo alltid en uke før det er ferdig,normalt sett. Har lest flere steder her at man kan ha nærmest normal mens og være gravid, men hva er sannsynligheten for det?
Det er helt rart ihvertfall. I går hadde jeg pysjen på hele dagen. En god første dag tradisjonell :) men den pysjkanten var ubehagelijgg mg ble flytta på hele tiden.nummeret før jeg kasta klærne og tusla rundt i naturalen.
Milde moses..

Hva med deg? Prøvd lenge? :)
 
Hvor er du henne i syklusen?
Håper det er et symptom på en liten en ;)

Glem det! Vet jo om at du hadde samme syklus som meg før jeg plutselig ikke hadde det
har du hatt noe mer murring? Fortsatt ingen mensen? Håper skikkelig på at du ikke har fått det!
 
Vet ikke hvordan jeg skal tyde den testen, men jeg kjenner litt på at den blir positiv om ikke mange dagene. For jeg mener og tro at det er en ekstra strek som er så svak at den blir oppfatta som negativ, men jeg blir jo så usikker!
This is to mutch!
Det må jo være ren innbilning! Kan jo ikke være så heldig!

Men om den blir positiv, da har det vært rare symptomer på graviditet!!!
 

Vedlegg

  • 1419571878889.jpg
    1419571878889.jpg
    5,9 KB · Visninger: 62
Vet ikke hvordan jeg skal tyde den testen, men jeg kjenner litt på at den blir positiv om ikke mange dagene. For jeg mener og tro at det er en ekstra strek som er så svak at den blir oppfatta som negativ, men jeg blir jo så usikker!
This is to mutch!
Det må jo være ren innbilning! Kan jo ikke være så heldig!

Men om den blir positiv, da har det vært rare symptomer på graviditet!!!

Åhhh! Vanskelig å se på bildet. Krysser fingrene for deg . Min var negativ i dag, så hvis ikke tr kommer, så tar jeg kanskje en ny i morgen .
 
Back
Topp