Amming og belønning

Også gulper han heller ikke så ekstremt mye. Skjønner du er sliten av å skifte :p går det igjennom også? :p
Du tenker på om han bæsjer igjennom? Det har vært en del av det ja. Men nå siste døgnet har det ikke vært noe. Har testet ut bleier i ulike str og typer nå siste uka pga det, og har landet på pampers nr 5, libero nr 5 og up&go nr 6. Siste er uprøvd, men up &go nr 5 var for trang i låra.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk som spør. Fredag 19 des har forløpt slik : pupp på morgenen+deretter kokt blåbærsaft (vil ikke ha) blåbærsmoothie (sånn ferdigpose )= ca 3 bæsjebleier. Lunsj: samme inntak= 1 bæsjebleie. Middag/kvelds: samme inntak+ flaske med mme for kumelkallergikere(apotekvare)= ca 3 -4 bæsjebleier. Så dette har vært ca 33% hva vi ellers bruker ha av bleieskift. Jeg har ikke drukket melk da. Bestemor og jeg smakte på den morsmelkerstatninga før jeg ga til Aron , og det smakte så vondt at jeg tviler sterkt på om han får det i seg selv etter tilvenning. Dyr var den og:230kr. Men det finnes en dyrere ca 600kr. Men den tar for seg enda flere allergier så den smaker nok , om mulig, enda verre antar jeg. Jeg kan ikke tro at Aron får i seg den nye mme. Jeg kan ikke skjønne hvordan dette skal gå. Håper han tåler melk snart igjen. Bør visst ikke vare mange ukene har jeg hørt. Nå ligger han urolig i natten igjen, så ny runde m pupp og eller bleieskift her.


Sent from my iPhone using BV Forum

Uff det høres slitsomt ut! Stakkars lille! Pleier det å gå over altså? Vi få hverfall håpe det! Og god bedring til dere :)
 
Uff det høres slitsomt ut! Stakkars lille! Pleier det å gå over altså? Vi få hverfall håpe det! Og god bedring til dere :)
Tusen takk, julibaby14:) jeg vet ikke om det pleier å gå over. Jeg har bare hørt at det kan gjøre det. Kjenner jeg blir litt irritert over at det kan lages en mme som kan smake så vondt. Jeg kjøpte to for sikkerhetsskyld pga jul og det er ikke bytterett. 460kr rett ut av vinduet. Men det verste er; hva skal jeg gi poden. Og hva med grøt. Er melk i alle grøttypene på butikken og apoteket førte ikke sånt. Jeg har ingen panikk ennå , siden jeg ammer. Men tankene mine går til de som opplever dette og kun gir flaske.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tusen takk, julibaby14:) jeg vet ikke om det pleier å gå over. Jeg har bare hørt at det kan gjøre det. Kjenner jeg blir litt irritert over at det kan lages en mme som kan smake så vondt. Jeg kjøpte to for sikkerhetsskyld pga jul og det er ikke bytterett. 460kr rett ut av vinduet. Men det verste er; hva skal jeg gi poden. Og hva med grøt. Er melk i alle grøttypene på butikken og apoteket førte ikke sånt. Jeg har ingen panikk ennå , siden jeg ammer. Men tankene mine går til de som opplever dette og kun gir flaske.


Sent from my iPhone using BV Forum

Den grøten som heter sinlac på butikken er gluten og laktosefri så du kan vel prøve den? Har den blandt annet på kiwi :) ja det er veldig rart at det skal smake så vondt! Stakkars små!
 
Kan du lage grøt av hirsleflak, iblanda mm, eller er det mer enn melk som bør unngås?
 
Den grøten som heter sinlac på butikken er gluten og laktosefri så du kan vel prøve den? Har den blandt annet på kiwi :) ja det er veldig rart at det skal smake så vondt! Stakkars små!
Takk for tips , skal sjekke det ut :) hypotesen er melkeallergi, ikke at han reagerer på laktose el gluten. Men sjekker det ut nærmere om jeg finner en slik grøt. Smaker sikkert ugg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan du lage grøt av hirsleflak, iblanda mm, eller er det mer enn melk som bør unngås?
Jeg vet ikke om jeg kan lage hirseflak-grøt. Aldri gjort det, og det høres ut som korn? Det er vel ikke bra? Jeg tror jeg må ringe helsestasjon på mandag. Eller ta en tur ned. Det var lurt å lage grøt av mm. Det har jeg ikke tenkt på. Takk :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg synes vanlig nan smaker høgg også :p
Nan er snadder! Har hatt det i kaffen osv. Du skulle smakt mme for kumelkallergikere !!! Det skulle ikke vært lov å lage noe så vondt ! En blanding av olje, basilikum , gammel melk ispedd vann. Noe sånt. Stakkars små :-(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg smakte i vanvare på min egen melk, mens jeg ennå pumpet om natten fordi Storm sov så langt økter (kun den første mnd). Følte meg litt kannibal etterpå. Det smakte flytende sukker!
Hipp sin mme smaker helt greit, jeg prøvesmaker alltid for å sjekke temperaturen. Nan sin var ikke like god.
De små har smakt så lite i sine korte liv, og har annerledes smaksløker enn voksne har, så kanskje (forhåpentligvis) er ikke spesialerstatningen så ille for dem?
 
Jeg vet ikke om jeg kan lage hirseflak-grøt. Aldri gjort det, og det høres ut som korn? Det er vel ikke bra? Jeg tror jeg må ringe helsestasjon på mandag. Eller ta en tur ned. Det var lurt å lage grøt av mm. Det har jeg ikke tenkt på. Takk :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Holle skal også være glutenfri :) men du kan gi korn nå, havre f.eks! Det sa hs til meg, koke grøt på havregryn. :)
 
Nan er snadder! Har hatt det i kaffen osv. Du skulle smakt mme for kumelkallergikere !!! Det skulle ikke vært lov å lage noe så vondt ! En blanding av olje, basilikum , gammel melk ispedd vann. Noe sånt. Stakkars små :-(


Sent from my iPhone using BV Forum
Say whaaat? Ææææsj :p heldigvis har de ikke samme smaksløker som oss :)
 
Say whaaat? Ææææsj :p heldigvis har de ikke samme smaksløker som oss :)
Send meg en pm m navn og adresse , så sender jeg deg en prøve på det. Til deg altså. He he. Hadde vært moro å høre hva du syns :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Holle skal også være glutenfri :) men du kan gi korn nå, havre f.eks! Det sa hs til meg, koke grøt på havregryn. :)
Jøss, det var tidlig? Nå har ikke Aron glutenallergi, men melkeallergi tror vi da. Jeg vet ikke om jeg tør å gi havre ennå..må i tenkeboksen ..er førstegangs vettu..ikke barebare det hehe
Men takk,kjekt å vite . Sånn i tilfelle. :)

Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jøss, det var tidlig? Nå har ikke Aron glutenallergi, men melkeallergi tror vi da. Jeg vet ikke om jeg tør å gi havre ennå..må i tenkeboksen ..er førstegangs vettu..ikke barebare det hehe
Men takk,kjekt å vite . Sånn i tilfelle. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jada hun sa så, litt klumper i maten kunne de også tåle nå. :eek: om du ikke vil gi med klumper kan du male melet litt før du koker det med vann :) min hs mente hvertfall at det var tull og gi risgrøt nå, for det er det ikke jern i. Men det er nok delte meninger ute og går om det også. Så lenge du ammer kan du egentlig gi hva som helst, for amming redusere faren for allergi. Det eneste du ikke skal gi før 1 år er honning, rødbeter, spinat, ruccola salat. Og melk er 10 mnd, men det skal du jo ikke gi uansett ;)
 
Holle skal også være glutenfri :) men du kan gi korn nå, havre f.eks! Det sa hs til meg, koke grøt på havregryn. :)
Anbefaler å prøve grøt fra Holle, faller godt i smak her. Økologisk og ikke tilsatt sukker :) Hirsegrøt og risgrøt er glutenfrie og melkefrie, kan gis fra 4 mnd. Kan lages med vann, mm eller mme - anvisning for de ulike blandingene står på pakken.
Selges hos Sunkost og Life her jeg bor, mulig andre helsekostbutikker har de også.
De lager også mme, men den vet jeg ikke om er melkefri.
 
Anbefaler å prøve grøt fra Holle, faller godt i smak her. Økologisk og ikke tilsatt sukker :) Hirsegrøt og risgrøt er glutenfrie og melkefrie, kan gis fra 4 mnd. Kan lages med vann, mm eller mme - anvisning for de ulike blandingene står på pakken.
Selges hos Sunkost og Life her jeg bor, mulig andre helsekostbutikker har de også.
De lager også mme, men den vet jeg ikke om er melkefri.

Kanskje jeg skal sjekke ut deres mme da, hs mener vanlig grøt kan være grunnen til mye magevondt her. Men han går dårlig opp i vekt så vurdere og lage egen grøt med mme. Synest forøvrig hirsegrøten smaker papp som omtrent alle andre barnegrøter :p heh
 
Kanskje jeg skal sjekke ut deres mme da, hs mener vanlig grøt kan være grunnen til mye magevondt her. Men han går dårlig opp i vekt så vurdere og lage egen grøt med mme. Synest forøvrig hirsegrøten smaker papp som omtrent alle andre barnegrøter :p heh
Synes ikke den er så verst på smak jeg :) Fin å blande med litt mos som søtning/ smak, f.eks. banan, søtpotet, aprikos, pære.
 
Jeg vet ikke om jeg kan lage hirseflak-grøt. Aldri gjort det, og det høres ut som korn? Det er vel ikke bra? Jeg tror jeg må ringe helsestasjon på mandag. Eller ta en tur ned. Det var lurt å lage grøt av mm. Det har jeg ikke tenkt på. Takk :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Hirsegrøt skal visst være helt innafor å gi istedenfor industrigrøt (i hvertfall var det det da førstemann begynte å spise grøt for 3-4 år siden). Det smaker ikke veldig spenstig (for en voksen!!), men jeg tenker at a) det er kjempefint om baby ikke altfor tidlig venner seg til at alt må være søtt for å være godt, og b) man kan tilsette litt sviskemos, pæremos etc etc etc for å variere smaken.
Vi kokte hirseflak (kjøpes på helsekost, pass på at det er flak og ikke korn du kjøper. Sistnevnte kan også brukes, men er ikke like lettvint som flak) sammen med vann. Blandingsforholdet husker jeg ikke, men det sto på pakka tror jeg. En smart måte å kjøle ned grøten på er å tilsette fryste terninger med mm og evt også fruktmos. Mm skal jo ikke kokes, og må tilsettes etterpå. Vi kokte gjerne 2-3 ganger hva han spiste, og resten ble satt i kjøleskap i lukket boks. Det holdt seg helt fint til neste grøtmåltid. Lunka litt på den og tilsatte mm og eventuelt sviskemos/fruktmos så ble det akseptert. Da slapp vi å koke for hver gang. Mm bryter ned grøten, så det er lurt å bare tilsette i den mengden som antatt spises, ellers blir det fort vassent.
Vi prøver nok samme framgangsmåte på yngstemann også nå snart :)

Edit: ser at blir_mamma_til_to allerede har sagt omtrent alt jeg skrev her ;)
 
Hirsegrøt skal visst være helt innafor å gi istedenfor industrigrøt (i hvertfall var det det da førstemann begynte å spise grøt for 3-4 år siden). Det smaker ikke veldig spenstig (for en voksen!!), men jeg tenker at a) det er kjempefint om baby ikke altfor tidlig venner seg til at alt må være søtt for å være godt, og b) man kan tilsette litt sviskemos, pæremos etc etc etc for å variere smaken.
Vi kokte hirseflak (kjøpes på helsekost, pass på at det er flak og ikke korn du kjøper. Sistnevnte kan også brukes, men er ikke like lettvint som flak) sammen med vann. Blandingsforholdet husker jeg ikke, men det sto på pakka tror jeg. En smart måte å kjøle ned grøten på er å tilsette fryste terninger med mm og evt også fruktmos. Mm skal jo ikke kokes, og må tilsettes etterpå. Vi kokte gjerne 2-3 ganger hva han spiste, og resten ble satt i kjøleskap i lukket boks. Det holdt seg helt fint til neste grøtmåltid. Lunka litt på den og tilsatte mm og eventuelt sviskemos/fruktmos så ble det akseptert. Da slapp vi å koke for hver gang. Mm bryter ned grøten, så det er lurt å bare tilsette i den mengden som antatt spises, ellers blir det fort vassent.
Vi prøver nok samme framgangsmåte på yngstemann også nå snart :)

Edit: ser at blir_mamma_til_to allerede har sagt omtrent alt jeg skrev her ;)
Vel vel, du hadde da en del å tilføye he he ;)
Så lurt å lage litt større porsjon, det må jeg prøve å huske. Har kun kjøpt Holle hirsegrøt så langt, ikke hirseflak.
 
Back
Topp