Gammeldags og fordomsfull HS

Jeg skal på 10 mnd kontroll i morgen, kanskje jeg må gå gjennom dette skjemaet jeg også.

På 10 mnd kontrollen er vel de fleste mødre tilbake i jobb ? Iallefall de som ikke tar ulønnet permisjon. Tror nok hun HS må åpne opp øynene sine littegranne.

Eller bli pensjonist :P

Jeg skal på 10 mnd kontroll i morgen, kanskje jeg må gå gjennom dette skjemaet jeg også.

På 10 mnd kontrollen er vel de fleste mødre tilbake i jobb ? Iallefall de som ikke tar ulønnet permisjon. Tror nok hun HS må åpne opp øynene sine littegranne.

Kanskje det... tiden vil vise :P

Velkommer til 2014, sier jeg bare. Samboer var jo med snuppa på 8 mnd kontroll, så det var liksom ikke noe nytt at det var han som møtte opp på 10 mnd kontroll også!?

Tror ikke det er mye håp for henne dessverre :P Hun har sagt mye annet rart også...

det har jeg også fått på helsestasjonen, synes det er helt greit! det var anonymisert og skulle brukes i en undersøkelse :)
Kartla det begges alkoholforbruk da, eller kun mors? Hjelper jo lite at mor er avholds om far er dranker.

Kartla det begges alkoholforbruk da, eller kun mors? Hjelper jo lite at mor er avholds om far er dranker.
jeg husker faktisk ikke for det var på en av de første kontrollene, hmm.. men ja, enig i at de burde kartlegge begges vaner, det er jo like viktig!

Her var det snakk om fars alkoholvaner i svangerskapet, på en av de siste kontrollene, men ikke vært noe snakk om det etter det

det har jeg også fått på helsestasjonen, synes det er helt greit! det var anonymisert og skulle brukes i en undersøkelse :)
Godt å høre det var flere som har fått dette!! Men dessverre så kastet jo min hs skjemaet i søpla... Sikkert fordi hun mente det var mammaen som skulle fylle det ut. Ha ha ha!!

Godt å høre det var flere som har fått dette!! Men dessverre så kastet jo min hs skjemaet i søpla... Sikkert fordi hun mente det var mammaen som skulle fylle det ut. Ha ha ha!!
Hun kastet jo depresjonsskjemaet ditt i søpla også. Hun hadde nok tatt vare på begge hvis du var deprimert og han alkoholisert ;) Hun har sikkert notert at skjemaene er gjennomgått med ingenting å utsette på. Skjønner at de ikke tar vare på alle papirer som ikke er noe vits i å ha. Blir nok mange etterhvert :)

Hun kastet jo depresjonsskjemaet ditt i søpla også. Hun hadde nok tatt vare på begge hvis du var deprimert og han alkoholisert ;) Hun har sikkert notert at skjemaene er gjennomgått med ingenting å utsette på. Skjønner at de ikke tar vare på alle papirer som ikke er noe vits i å ha. Blir nok mange etterhvert :)

...meeeeen kunne hun ikke bare stilt meg de spørsmålene? vi snakket jo om dem etterpå uansett...

Spent på om det skjemaet dukker opp her jeg :)

Fikk ikke det skjemaet med storesøs etter det jeg kan huske

Min HS er også veldig slitsom. Hun lar meg aldri snakke, klarer ikke å svare på noe jeg lurer på med noe annet enn "ja det er ofte slik". Hinter hele tiden innpå at frøkna er tjukk og at ho kanskje bør få mindre mat (wtf???). Nekter å sjekke motorisk utvikling fordi ho ikke vil ha gulp på kontoret sitt osv.. vurderer å høre om jeg kan bytte.

Min HS er også veldig slitsom. Hun lar meg aldri snakke, klarer ikke å svare på noe jeg lurer på med noe annet enn "ja det er ofte slik". Hinter hele tiden innpå at frøkna er tjukk og at ho kanskje bør få mindre mat (wtf???). Nekter å sjekke motorisk utvikling fordi ho ikke vil ha gulp på kontoret sitt osv.. vurderer å høre om jeg kan bytte.

Hadde bytta! På flekken!

Etter at jeg begynte å jobbe igjen (da hun var 7 mnd), var det naturlig for oss at samboer tok med snuppa på kontroll på helsestasjonen. Skulle tro dette var hverdagslig, at pappaene var innom på en kontroll på helsestasjonen fra tid til annen uten at mammaen var med - men neida...

Samboer var innom for kontroll denne uka og da tar helsesøster frem et skjema og sier "dette skal jo egentlig mammaene fylle ut, men det er jo du som er her så du får fylle ut". Dette var et skjema som omhandlet alkoholforbruk pr mnd. Var ikke spesielt vinklet mot kvinner, bare et helt vanlig skjema om hvor mange enheter i mnd, om det er foran barnet osv osv. Hvorfor er det absolutt jeg som må fylle det ut??? Er så dumt at jeg blir helt målløs.

Vet jo at HS ikke var spesielt "fornøyd" med at jeg begynte i jobb "så tidlig" - men disse gammeldagse holdningene syns jeg ikke har noe på helsestasjonen å gjøre!!
Dette skjemaet er nok en del av kartleggingen ift fødselsdepresjon tror jeg. Kanskje?!

What? Hadde klagd på henne pg bedt om annen hs

Back
Topp