Temafarget julepynt eller full kræsj av alt?

Mimamo

Glad i forumet
Februar 2014 - Skjult forum
ble bare litt nysgjerrig her. Noen velger å ha kun en eller to farge på julekulene på treet f.eks rødt, rødt og sølv, lilla og sølv, sølv etc. Jos meg er der full kræsj av alt:kr liker det sånn. Vil ikke ha to kuler med samme farge ved siden av hverandre. Vil ha mange ulike kuler, med ulikt motiv og ulik farge. Er rett og slett motstander av designpymtet tre. Blir nesten dårlig når jeg hører om barn som ikke får være med å pynte treet fordi mor skal ha det helt riktig eller at barna får være med, men så flytter de voksne alle kulene etterpå. Synes det er sjarmerende med rydelige spor på treet etter hvor barna har pyntet jeg:) hjelper litt til umderveis og veileder om at nå ble det litt for tungt på den grenen, prøv å flytte litt på den, sp faller den ikke av etc. Men mye pynt enkelte plasser nederst på treet gjør meg bare glad.

Hvordan er det med dere? Design og orden på treet, eller full kræsj som hos meg (i positiv forstand) ?

Enda ikke hatt tre selv, men er vant med hjemmefra at det var full kræsj da jeg vokste opp. Var vi barna som pyntet, og ALT ble hengt opp og fikk henge der. I de senere år har mamma byttet ut pynten og har kun kuler i 2-3 forskjellige farger (mener det er sølv, rød og rød med noe mønster på). Vet ikke hvordan det blir når vi skal skape egne tradisjoner, kjøper sikkert ikke inn ørten forskjellige kuler, men ungen(e) skal få pynte treet, og kommer han(de) hjem med pynt de har laga så skal det også få henge på treet.

Er hysterisk på matching ellers, men når det kommer til julepynten og juletreet så synes jeg det er full kræsj som matcher best;) Men jeg pleier å flytte på pynten storebror henger på da. I hvertfall i fjor, da var han tre og hang alle pynten på det samme stedet nederst. Kattene hadde blitt spinnville om de hadde sett det;) Synes det var bedre å flytte det enn å korrigere han for noe han ikke hadde skjønnt:)

På treet synes jeg det er finest med sølv og hvitt, men er forberedt på å måtte slenge på det mini kommer hjem med fra barnehage og skole når den tid kommer ;)

Foreløpig har jeg kun hatt sølv og hvitt på treet, men har kun hatt minijuletre i potte og da synes jeg det er finest:) er jo ikke plass til mange kulene på det uansett:p liker best at det er litt match, men er forberedt på at det ikke er sikkert det kan bli slik når mini kommer hjem med selvlaget juletrepynt:p

Vi matcher litt, men tar frem vi skal ha på treet, så får storesøster være med å pynte. Er ikke sånn at det er noe designeropplegg, men vi hadde f.eks sølv og lilla i 2012, gull og rødt i 2013. Vi har en stooooor eske med pynt, og da tar vi frem farger osv, så kan man henge opp hvor man vil og jeg ser ikke helt problemet med det altså :)

*kremt* jeg hadde en indre uro hele jula i fjor pga juletreet :p
Pga kvalme og bekkenløsning så pyntet sambo og guttungen treet alene...

I år skal jeg snikkaste noen av sambo sine julekuler hehe :p Han har så mye juggel! Jeg velger jo selvfølgelig julepynt ut fra smak som på resten av interiør. Det går i en type "stil", men det er forskjellige farger. Men det må være julefarger! Sambo har et par rosa kuler...de skal jeg klare å få kastet i år - hvis jeg ikke klarte å snike de i søpla i fjor når vi ryddet vekk :rolleyes: Men norske flagg og julelenker kommer ikke på treet mitt! Har også sluttet med glitter for lenge siden (da jeg var ungdom hjemme hos mamma), bruker glitterkuler i gull.

Barna får lov til å være med å pynte!!! :) Jeg har en egen eske for de jeg henger nederst på treet som ikke er knuselig, både mtp barn og katter. Blandt annet kurver vi fyller med mandler og rosiner barn kan gå å snavle litt av :) Han får henge de hvor han vil.
Resten av treet pynter jeg og sa prøver jeg å pynte det "gjevnt", altså at all pynten synes imellom buskene og det gir en viss symetri ift fassongen på treet og pynten og fargene i seg selv. Ikke like kuler ved siden av hverandre feks.

Vi matcher litt, men tar frem vi skal ha på treet, så får storesøster være med å pynte. Er ikke sånn at det er noe designeropplegg, men vi hadde f.eks sølv og lilla i 2012, gull og rødt i 2013. Vi har en stooooor eske med pynt, og da tar vi frem farger osv, så kan man henge opp hvor man vil og jeg ser ikke helt problemet med det altså :)
Har lyst til å gjøre det på den måten jeg også, men har ikke nok kuler i "to farger" enda. Men det er noe pynt som er spesielle (ikke bare kuler, men feks engler el) og det er litt koselig å ta fram år etter år. Husker det fra jeg var lita.

Her er det en salig blanding av "design"-kuler (noen dyre greier vi fikk fra jobben, andre kuler og hjemmelaget pynt. Elsker pynten ungene har laget :-)
Synes det er moro hvor ulike juletrær kan bli :-)

MATCH! All julepynt: hvit, rødt kan være med litt innslag av grønt, pepperkaker eller tre :-)

Jr. Har fargerik julepynt på rommet sitt :@)

Tja... Teor jeg hadde alle farger i fjor da. Rødt, gull, grønt lenker i sølv osv. Et juletre er er juletre. Bryr meg faktisk veldig lite om at det skal vøre perfekt. Samboer derimot får helt spader og må rette på lysene hvis de er for nærme osv :P får se hvordan det blir neste år :P i år pynter vi ikke siden vi bor hos foreldrene mine.

Hele resten av kåken matcher i en stil, men juletreet skal være livlig og fargerikt her i huset. Jeg har samlet på julekuler i årevis. Noen er håndlaget av glass, noen er arvet fra mine oldeforeldre, noen er fra samboer sin familie, og noen har vi kjøpt på reise. Hver eneste pynt har et minne bak seg og er unik. Trær som matcher med sånn to forskjellige kuler synes jeg er nitrist :P

Her i huset matcher det. Når mini blir gammel nok til å være med å pynte tre kommer jeg ikke til å være like nøye med treet :)

Jeg har mini tre i potte. Der er det kun 2 farger.. Har hatt Stilrene trær men liker egentlig masse forskjellig pynt da.. (Mer personlig) Hvis jeg skulle hatt et stort tre.. Så lenge det er slike gode julefarger (ikke rosa, orange osv)
Egentlig har jeg lyst på et tre med mange forskjellige finere kuler.. En veninne av meg fikk 1 ny kule hvert år fra hun var liten, så hun har en flott samling julekuler.. Den tradisjonen har hun ført videre til sine barn. Den liker jeg..

Hummer og kanari, godt og blandet!

I fjor hadde mannen fått det for seg at vi trengte nye fancy led juletrelys. Det var helt greit helt til vi hadde fått på lysa og pynten og satt i kontakten. Det ble jo ikke akkurat samme lysskinn som jeg var vannt til fra de gamle. Jeg prøvde forgjeves å venne meg til det men hele greia ente med at mannen bytta lysene med de gamle senere på kvelden. Å så ble jul i fjor å;)

Inntil vidare går det i raudt og sølv. Men blir nok litt annarledes når barna kjem heim med julepynt :)

Lysene er ikke på, men ja her er vårt juletre nå.

ImageUploadedByBV Forum1418451902.223626.jpg

Jeg har temafarget :)
I år blir det blått, lilla og sølv :D

Back
Topp