Dette er min dagbok!

Testene var kommet i posten! :D tok en med en gang.. Syns ikke de blir noe særlig mye sterkere :p men i alle fall ikke svakere:)

Så finfin stigning du har :)
 
6+0

Har så lite symptomer... Veldig frustrerende!! Av og til kjenner jeg tendenser til murringer i magen, men det føler jeg blir sjeldnere og sjeldnere!

Så var jeg så lur og tok en g-test i går kveld! Den var ikke så sterk som jeg hadde håpet.. Teststreken litt svakere enn kontrollstreken. Så tok en ny i dag tidlig og den var enda svakere! Så ble smålig hyaterisk og ringte legekontoret og spurte om ny hcg og progesteronmåling, så nå er det tatt:) får bare prøve å ikke ta sorgene på forskudd, endelig svar får jeg i morgen! Håper så inderlig at det fortsatt er en sterk spire inni meg! Tanken på en ny MA er knusende:(
 
6+1

For en dag! Skulle ha første dag i ny praksis i dag. Da klokken ble halv 3 hadde jeg enda ikke fått blodprøvesvarene, men på vei til jobb tikket det inn en melding om at svarene var klare!
Hcg: 36000
Progesteron: 53

Hcg var altså veldig bra, men progesteronnivået hadde gått ned! Jeg ble kjempenervøs og ringte legekontoret som ikke kunne hjelpe meg, men de ringte gynekolog på sykehuset som sa at progesteronnivåene var fine og at det ikke hadde noe å si at de var gått litt ned. Kontaktsykepleieren jeg skal gå med så hvor stresset jeg var på jobb og sendte meg hjem igjen, så det var jo en flott start på praksisperioden :p

Uansett, nå blir det full kostholdsendring fremover! Ingen glutenprodukter eller sukker! Så har jeg begynt med vitex igjen og kommer til å ta dette til uke 12:) så håper jeg virkelig at det gjør susen og at alt ender godt!
 
6+1

For en dag! Skulle ha første dag i ny praksis i dag. Da klokken ble halv 3 hadde jeg enda ikke fått blodprøvesvarene, men på vei til jobb tikket det inn en melding om at svarene var klare!
Hcg: 36000
Progesteron: 53

Hcg var altså veldig bra, men progesteronnivået hadde gått ned! Jeg ble kjempenervøs og ringte legekontoret som ikke kunne hjelpe meg, men de ringte gynekolog på sykehuset som sa at progesteronnivåene var fine og at det ikke hadde noe å si at de var gått litt ned. Kontaktsykepleieren jeg skal gå med så hvor stresset jeg var på jobb og sendte meg hjem igjen, så det var jo en flott start på praksisperioden :p

Uansett, nå blir det full kostholdsendring fremover! Ingen glutenprodukter eller sukker! Så har jeg begynt med vitex igjen og kommer til å ta dette til uke 12:) så håper jeg virkelig at det gjør susen og at alt ender godt!
Hei! Tok du hcg og progesteron blodprøven din hos fastlege? Da jeg ba fastlegen min om å ta sjekke de to tingene bare for å roe meg ned sa hun strengt nei. At det ikke er nødvendig når man ikke har blødninger. Så spm mitt: har du blødninger?
 
Hei! Tok du hcg og progesteron blodprøven din hos fastlege? Da jeg ba fastlegen min om å ta sjekke de to tingene bare for å roe meg ned sa hun strengt nei. At det ikke er nødvendig når man ikke har blødninger. Så spm mitt: har du blødninger?
Ja, tok hos fastlegen! Men snakket aldri med henne, bare med de i skranken på legekontoret:p så når jeg snakket med de i dag fikk jeg beskjed om at de egentlig aldri skulle tatt de prøvene! Jeg har ingen blødninger nei:) så i mitt tilfelle har det nok bare skapt unødvendig bekymring, men jeg vet i alle fall at jeg skal endre kosthold nå(noe jeg har tenkt på lenge), for å sørge for at progesteronnivået opprettholdes:) nå har jeg hveteallergi men har spist det i det siste da det er det eneste jeg har hatt lyst på! Men skal i alle fall kutte ut det:)
 
Heldige deg da :) synes det er litt urettferdig at de nekter å ta prøvene. Kunne t.o.m betalt for de...
Har lavt progesteronnivå og går på lutinus.
 
Heldige deg da :) synes det er litt urettferdig at de nekter å ta prøvene. Kunne t.o.m betalt for de...
Har lavt progesteronnivå og går på lutinus.
Ja, men jeg er veldig slu når jeg vil ha det som jeg vil! Jeg dro bare på opp på legekontoret en gang og sa jeg hadde fått beskjed om å komme for å ta progesteron, og da gjorde de det! Ja, men med lutinus er du jo ganske trygg, eller? Bruke det til uke 12?
 
6+2

I dag har jeg bestilt progesta-care:) bare å vente! Imens tar jeg vitex og holder meg unna sukker og gluten! Håper virkelig det gjør susen:) kjenner jeg kan gjøre hva som helst for å få opp progesteronnivået mitt! De vil jo ikke gi meg noe fordi de mente det var normalt at det svingte opp og ned, men jeg likte det ikke- og jeg kjenner kroppen min best!
 
6+4

Bah... Litt småkjedelig dag i grunn. Var sikker på at dette var min jobbhelg, men jeg har tydeligvis fått ny turnus, så skal ikke jobbe før neste helg:p like greit! Har sittet i sofan mesteparten av dagen. Fått ryddet kjøkkenet og støvsugd! Så har jeg tatt meg en laaaang dusj, utrolig deilig! Nå får vi snart besøk av et vennepar og skal lage noe mat:) herlig!
 
7+0

Ny milepæl! :) har fortsatt veldig lite symptomer! Merker jeg er litt småkvalm innimellom, spesielt når jeg kjører bil! Veldig lite mat som frister:( har også fått litt tunge bryster! Jeg ønsker foreløpig alle symptomer velkommen:) har innimellom stikninger i livmorområdet, men det er også veldig sjeldent.

I går kom progesta care i posten, så nå smører jeg en dose med 20 mg progesteron morgen og kveld. Tar i tillegg vitex og har lagt om kostholdet så håper virkelig at det gjør susen:) nå vet jeg i alle fall at jeg gjør det jeg kan for at dette svangerskapet skal gå bra! Tenkte å prøve meg på doppler neste uke. Vet det er veldig tidlig så blir ikke skuffet om jeg ikke finner noe:) men samtidig overlykkelig om jeg finner noe!
 
7+2

I dag har det stukket en del i livmoren på høyre og venstre side! Føler tiden nå går ekstremt tregt... Vil så gjerne bli ferdig i praksis så jeg kan gå på ul og se at alt er bra! Får se mange SAer i praksis og merker at det gjør litt ekstra inntrykk nå!
 
8+0

Tiden har faktisk gått litt fort syns jeg! Må være mye jobb som har skylda, og det gjør absolutt ingenting :) I går fikk jeg time til tidlig UL 12. Desember kl. 1315, da er jeg 10+3! Jeg er livredd for å dra, for om det viser seg å være en ny MA kommer eventyret på ny til å være over og det kommer til å knuse meg! Jeg prøver å ikke tenke for mye på det... Jeg får uansett et svar til slutt!

I slutten av uken får jeg doppleren min tilbake fra en venninne som har lånt den, det blir jo også veldig spennende! Jeg vet ikke helt om jeg skal prøve å høre noe nå eller om jeg skal vente litt til! Om jeg ikke hører noe kommer jeg jo bare til å lage det verre for meg selv frem til ul! På fredag er det to uker igjen i praksis og to uker til ul:) er ikke så lenge det i grunn!
 
9+0

Nå føler jeg tiden går så seeeeint! Skal heldigvis jobbe hver dag frem til ul neste uke, så får håpe jeg klarer å tenke på andre ting! Jeg er delvis småkvalm og svimmel! Har holdt på å besvime på jobb 3 ganger på 3 uker... Så håper jo at spiren min har det bra!! Har symptomer som kommer og går og kjenner at det ikke alltid er like lett! I dag startet jeg dagen med å grine fordi jeg er bombesikker på ny MA! Jeg tenker liksom at enten er frykten reell, ellers er det bare at det fortsatt henger igjen fra forrige MA! Skulle ønske jeg var ferdig i praksis i dag og kunne tatt ul... Håper så inderlig at jeg slipper å gjennom en MA i julen:(
 
9+5

I dag er en fin dag! Jeg har hørt hjertelyden til fosteret med doppler :D og jeg kunne høre den tydelig:) så lykkelig og lettet! Nå skal jeg kun glede meg fremover:) Ingen mer ta sorgene på forskudd! Gleder meg faktisk til ul på fredag!
 
9+5

I dag er en fin dag! Jeg har hørt hjertelyden til fosteret med doppler :D og jeg kunne høre den tydelig:) så lykkelig og lettet! Nå skal jeg kun glede meg fremover:) Ingen mer ta sorgene på forskudd! Gleder meg faktisk til ul på fredag!
Så flott! Lykke til med ul til fredag :)
 
Tusen takk:D Er så merkelig:p Førstegangsfødende og bare tanken på at jeg skal bli mamma er ufattelig skummel, på en god måte!
Skjønner jeg godt:) Gleder meg veldig selv, men blir nok skummelt også når jeg først blir gravid;)
 
10+1

Nå er det ikke lenge igjen til de magiske tolv! :) Nå kjenner jeg livmoren ganske godt! Har også hørt hjertelyden igjen i dag:) det er magisk!! Så er det UL på fredag, og må si at jeg gleder meg ganske mye nå! Tenk at det er en liten krabat inni meg som lever.. Helt uvirkelig å tenke på!

Ellers skjer det veldig lite for tiden. Jobber mye og føler meg utmattet! Heldigvis ikke lenge til juleferie:) 3 vakter igjen nå så har jeg friii!
 
Back
Topp