Tannpuss.......

Mamma_2013

ØnskerMegEnGullUnge2013<3
Ja, det er noe jeg VIRKELIG ER DÅRLIG PÅ, og skammer meg over det... Men når gutten får siste flaske er han stuptrøtt og vil ha smokken så slik at han sovner med det samme..

Så jeg gidder liksom ikke å plage han, og lar han sovne uten tannpuss... Hva gjør dere og hvordan?

Noen som har tips og triks til meg?
 
Gabriel får grøt i sekstiden, så bader han - og pusser tenner da. Han våkner gjerne iløpete av kvelden (mellom 8-10), og får da pupp- uten tannpuss etterpå. Han har jo fått den tidligere... Syntes det er helt greit det :)
 
Å pusse tennene til lillegutt er et mareritt. Det samme er å skifte på ham, så det blir litt så som så med den tannpussen.
 
Å pusse tennene til lillegutt er et mareritt. Det samme er å skifte på ham, så det blir litt så som så med den tannpussen.
Hos meg er det omvendt, når jeg skal skifte han så vil han heller løpe rundt naken :p haha.

Han liker tannpuss, er ikke det som er problemet :p MEN han er jo stuptrøtt, og prøver jeg å holde han våken, ja, da kan jeg glemme at han skal sove før midnatt, og det er uaktuelt selvom jeg ikke skal på jobb osv. :(
 
Vi har stell og tannpuss, så får han nan på rommet før han sovner. Så får nan etter tannpuss. Tenker jeg skal slutte med nanen på nyåret :)
 
Dere som ulike grunner ikke pusser tenna på kvelden, pusser dere om morgenen da? Vi har fått beskjed om å pusse tennene to ganger om dagen og gjerne gi fluor. Svikter av og til på tannpussen den ene gangen den dagen, men passer da på å pusse den andre. Og så blir det stort sett fluor på kvelden etter tannpuss.
 
Jeg blir aldri god på det her :( skammer meg :(

Har noen gode tips? Råd?

Eller så vurderer jeg sterkt om å pusse tenna hans på sengekanten, men vet ikke hvor lurt det er?..
 
Vi har alltid pussa de etter kveldsstellet, men så har han fått melk ved senga. Nå for noen uker siden ble han syk og ville ikke ha melk så vi bestemte oss bare for å slutte med melka da, helsesøster har også anbefalt det lenge pga tennene. Så nå får han kveldsstell, tannpuss og så rett i seng :) går overraskende bra! :)
 
Pusser hver kveld til kveldsstell. Får kun vann på sengen. Viktig å synge pussesangen hvis ikke nekter han å pusse tennene. Fluortabl nekter han å spise.
 
Frøkna hater å pusse tennene, men vi gjør det hver kveld og morgen. På kvelden gjør vi det under kveldsstellet, men hun får en flaske nan til Ole Brumm før hun legger seg om morgene får hun pusse mer selv, da gjør vi det sammen så hermer hun gjerne etter meg når jeg pusser mine tenner. Fluor har vi enda ikke begynt med.
 
Her er jeg dårlig men orøver hvertfall 1 gang til dagen men er dager det blir glemt
 
Back
Topp