Ingen mandagstråd enda?

Usj, jeg har også vondt i hodet i dag, det er kjipt, spesielt når manskal være flink og gjøre skolearbeid. Håper du fikk skrevet noe likevel.
Snill du er som kjører søsteren din :)
Må handle etter duppen til E selv, før jeg henter A i barnehagen, akkurat i dag skulle jeg gjerne hatt førerkortet. Irriterende å se på bilen jeg ikke kan kjøre ;-)

Hva skal dere spise til middag i dag da?
Ja jeg har som regel ikke bil på dagtid da mannen har den på jobb. Men om han er bortreist står bilen som regel igjen her. Kjekt det, litt mer logistikk når man er alene med ungene :)
I dag tror jeg det blir blomkålsuppe :) Skal lage den på kokosmelk!
 
God ettermiddag :)

Deilig start på dagen i dag, begge barna sov igjennom hele natta, Elise våknet halv åtte, tok henne med over i min seng og vi slumret etter amminga til KVART PÅ TI! Kan seriøst ikke komme på så alt for mange slike morgener, men deilig å få hentet seg inn, og få kose sånn med henne :)

Ellers har jeg sortert bilder på pcn, og fått lagt en del over på minnepenn, på tide å begynne med Elise sitt album også før permisjonen tar slutt:eek:
Ellers skal vi handle når Elise våkner, for så hente Anette i barnehagen. Må vel handle med meg bestikkelse, for hun er blitt litt vrang å få med seg hjem når vi har kommer halvveis ca:cool:;)

Hva skal dere ha til middag i dag da?
Går hun hjem fra bhg selv? Hvor langt har dere hjem? :)
Vi bor jo bare et steinkast unna barnehagen, men det kan jammen meg ta litt tid innimellom :p
Det blir nok akebrett til og fra når snøen legger seg skikkelig, han synes det var så moro å ake i går :D
 
Ja jeg har som regel ikke bil på dagtid da mannen har den på jobb. Men om han er bortreist står bilen som regel igjen her. Kjekt det, litt mer logistikk når man er alene med ungene :)
I dag tror jeg det blir blomkålsuppe :) Skal lage den på kokosmelk!

Skjønner godt det ja, når kommer han tilbake igjen?

Nam det er godt, fikk skikkelig lyst på det selv kjenner jeg, kanskje jeg skal forsøke å lage det selv :)
Tåler lillebror mer melk nå?
 
Går hun hjem fra bhg selv? Hvor langt har dere hjem? :)
Vi bor jo bare et steinkast unna barnehagen, men det kan jammen meg ta litt tid innimellom :p
Det blir nok akebrett til og fra når snøen legger seg skikkelig, han synes det var så moro å ake i går :D

Nei, ikke langt unna i det hele tatt, 650 meter ca, hun går selv :) Men det kan ta sin tid ja hehe ;) Håper det blir snø her også, så jeg kan dra henne på akebrett også. A har ikke aket i det hele tatt, det kom jo ikke snø nesten i 2013/14.
I dag er som en vårdag:eek:
 
Skjønner godt det ja, når kommer han tilbake igjen?

Nam det er godt, fikk skikkelig lyst på det selv kjenner jeg, kanskje jeg skal forsøke å lage det selv :)
Tåler lillebror mer melk nå?
Han får endel melk nå og det ser heldigvis ut til å gå kjempebra! :)
Men ren melk holder vi oss unna, eller vi går hvertfall forsiktig frem! Han fikk noen skjeer yoghurt på fredag. Foreløpig har han ikke fått noen voldsom reaksjon :)
 
Han får endel melk nå og det ser heldigvis ut til å gå kjempebra! :)
Men ren melk holder vi oss unna, eller vi går hvertfall forsiktig frem! Han fikk noen skjeer yoghurt på fredag. Foreløpig har han ikke fått noen voldsom reaksjon :)
Lurt å prøve seg frem ja, så bra det virker som han tåler det :)
A har blitt mye bedre, tåler melk i mat og ost går bra, men ren melk, is og sånn funker ikke. Så det går på havremelk her i huset. Er ikke så begeistret for melk uansett :)
 
Lurt å prøve seg frem ja, så bra det virker som han tåler det :)
A har blitt mye bedre, tåler melk i mat og ost går bra, men ren melk, is og sånn funker ikke. Så det går på havremelk her i huset. Er ikke så begeistret for melk uansett :)
Nei jeg er ikke så opptatt av den rene drikkemelken heller jeg. Synes det er viktigere at han tåler mat med melk i, slik at det blir enklere for oss alle sammen og han kan få det samme som oss når vi er på farten og slikt. Havremelk er en super erstatning for drikkemelk og jeg vet ikke om han liker ren kumelk en gang :p Ost har han fått tilbud om på taco f.eks, men vil ikke ha. Men han digget å få skikkelig pizza med ost på og ostesmørbrød som han fikk på lørdag :D
 
Nei jeg er ikke så opptatt av den rene drikkemelken heller jeg. Synes det er viktigere at han tåler mat med melk i, slik at det blir enklere for oss alle sammen og han kan få det samme som oss når vi er på farten og slikt. Havremelk er en super erstatning for drikkemelk og jeg vet ikke om han liker ren kumelk en gang :p Ost har han fått tilbud om på taco f.eks, men vil ikke ha. Men han digget å få skikkelig pizza med ost på og ostesmørbrød som han fikk på lørdag :D
Så ikke ut som A likte melk hun heller når vi forsøkte :) Veldig kjekt man kan bruke det i mat igjen, og ikke minst ost på pizza ja:D:D
 
Begge ungene er lagt, men de har ikke sovnet :eek:
Lillebror er helt vill på kvelden, jeg føler at jeg har prøvd alt for at han skal sovne like greit som før.
Overrasker meg ikke om T har sovnet nå, selvom han står og bråker i senga :p
Hva skal dere i kveld?
 
Begge ungene er lagt, men de har ikke sovnet :eek:
Lillebror er helt vill på kvelden, jeg føler at jeg har prøvd alt for at han skal sovne like greit som før.
Overrasker meg ikke om T har sovnet nå, selvom han står og bråker i senga :p
Hva skal dere i kveld?
Aktivt ja? :p
La de 18.50. De sovna 50 min senere. Tror de må kutte fra 60 til 30 min på Mina i bhg. Hely spinnvill på kvelden, og han hører alt og får ikke sove :-(

Jeg leser og leser... Tverrfaglig i morgen... Æsj gruer meg..... Redd for å stryke altså. Da blir jeg super skuffa........
 
Fikk bilder av søsteren til Khalid igår.... koselig :) ( den lille gutten er jeg tante til)
 

Vedlegg

  • 1416858642998.jpg
    1416858642998.jpg
    67,8 KB · Visninger: 6
  • 1416858661979.jpg
    1416858661979.jpg
    58,9 KB · Visninger: 6
  • 1416858683110.jpg
    1416858683110.jpg
    71,4 KB · Visninger: 6
  • 1416858740124.jpg
    1416858740124.jpg
    98,1 KB · Visninger: 6
Aktivt ja? :p
La de 18.50. De sovna 50 min senere. Tror de må kutte fra 60 til 30 min på Mina i bhg. Hely spinnvill på kvelden, og han hører alt og får ikke sove :-(

Jeg leser og leser... Tverrfaglig i morgen... Æsj gruer meg..... Redd for å stryke altså. Da blir jeg super skuffa........
18.50 hadde vært for tidlig her, så våken som han har vært de siste kveldene. Med mindre vi hadde kuttet dagsovingen endel da, men jeg liker så godt at han er fornøyd og uthvilt på ettermiddagen at det ligger langt inne å skjerpe inn dagsovingen hans :p
Men vi får se. Det er altfor sent at han sovner 20.30 når han våkner så tidlig som han gjør på morgenen hvertfall...
Og masse, masse lykke til med eksamen!!! :D
Vet du når du får svar på eksamnene dine?
 
18.50 hadde vært for tidlig her, så våken som han har vært de siste kveldene. Med mindre vi hadde kuttet dagsovingen endel da, men jeg liker så godt at han er fornøyd og uthvilt på ettermiddagen at det ligger langt inne å skjerpe inn dagsovingen hans :p
Men vi får se. Det er altfor sent at han sovner 20.30 når han våkner så tidlig som han gjør på morgenen hvertfall...
Og masse, masse lykke til med eksamen!!! :D
Vet du når du får svar på eksamnene dine?
Mina blir heldigvis ikke noe grinete av lite eller ingenting søvn på dageb... Men kan godt ta en nap på dagen noen mnd til :-D ja, 20.30 er sent ja....

Får svar på den i morgen med en gang. De andre 3 i januar.... :-D :-D Masse takk for lykkeønskninger :) :)
 
Mina blir heldigvis ikke noe grinete av lite eller ingenting søvn på dageb... Men kan godt ta en nap på dagen noen mnd til :-D ja, 20.30 er sent ja....

Får svar på den i morgen med en gang. De andre 3 i januar.... :-D :-D Masse takk for lykkeønskninger :) :)
Nei om de tåler godt å ikke sove på dagen så er saken grei :D
Vi må kanskje prøve oss frem litt når det gjelder soving, for å se om han sovner til grei tid på kvelden samtidig som han ikke våkner 05.10 om morgenen!!!!
 
Nei om de tåler godt å ikke sove på dagen så er saken grei :D
Vi må kanskje prøve oss frem litt når det gjelder soving, for å se om han sovner til grei tid på kvelden samtidig som han ikke våkner 05.10 om morgenen!!!!
Hehe sant.
Han våkner så tidlig ja? Hender her og... Men har funnet ut at det er hvis M har våt bleie og kjølig rom.
Nå har vi satt på varmen på svakt, og skifter bleie ila natten ( hvis hun drikker en del).. ikke alltid det funker da haha....

Når skal de starte å sove lenger?? :-D :-D
Når de starter på skolen? ;-)
 
Ikke lett det der med søvnen nei...

Hermine virker trøttere nå i mørketida. Må ta henne inn kl 15 for at hun skal våkne der hvor det er lyst :p

Men hun er aldri i seng før 19-19.30, da slokner hun som regel på ca 30 min :) Sover til ca 06.30 +/- 30 min hver morgen så kan ikke klage!

Idag våkna hun stakkars kl 14 av at det ble vått i vognposen :oops: Det har aldri skjedd før, mommo hadde latt henne drikke litt vel mye vann før sovetid :p
 
God ettermiddag :)

Deilig start på dagen i dag, begge barna sov igjennom hele natta, Elise våknet halv åtte, tok henne med over i min seng og vi slumret etter amminga til KVART PÅ TI! Kan seriøst ikke komme på så alt for mange slike morgener, men deilig å få hentet seg inn, og få kose sånn med henne :)

Ellers har jeg sortert bilder på pcn, og fått lagt en del over på minnepenn, på tide å begynne med Elise sitt album også før permisjonen tar slutt:eek:
Ellers skal vi handle når Elise våkner, for så hente Anette i barnehagen. Må vel handle med meg bestikkelse, for hun er blitt litt vrang å få med seg hjem når vi har kommer halvveis ca:cool:;)

Hva skal dere ha til middag i dag da?
Så herlig med sovebaby som tar igjen litt på søvnen da :)
 
God ettermiddag:)

Alle 5 har vært veldig forkjølet med sår hals, hoste og snørr siden fredag.
Emmeth og Mathea er feberfrie og er i bhge og skole. Neline har ennå feber, kun 38 grader, men skal være hjemme til hvertfall i morgen. Hu hoster veldig også, så kommer godt med og se film og kose under pleddet i sofaen:)

Fyr i ovnen og deilig lunt inne:) Regnet bøtter ned, så frister ikke og være så mye ute! Jeg er igang med litt klesvask, har støvsugd og rydda kjøkken, ellers tar jeg det stille og rolig:) Skal innom butikken litt senere og handle litt frukt, grønnsaker og noen andre småting:)

Ha en fin dag, jenter:)
God bedring til hele gjengen!
 
Back
Topp