Veien for oktobermiraklet vårt <3

28+1 uker i dag, vi har vært på kontroll på sykehuset igjen...alt sto bra til med lille jenta vår. det er så godt å få det bekreftet, selv om frykten ikke slipper taket..vi fikk ikke noe ul bilde, hun er virkelig sjenert den jenta vår, vil ikke vise seg :) men det viktigste er jo at alt sto bra til, hun vokste fint og hadde nok av fostervann...
etter jeg begynte på nok en blodfortynnende medisin så blir jeg utrolig blå og sår etter sprøyta..men hva gjør man ikke for at ting skal gå bra ;)
har også tatt et stort skritt i dag, bestilt vogn, seng og handlet noen klær...gøy men livredd i tillegg..masse tanker som kommer opp..hva hvis....
men nå håper vi at alt fortsetter å gå bra..vi elsker mirakeljenta i magen min <3
 
31+1 nok en kontroll på sykehuset over... alt sto bra til med lille jenta vår, men hun hadde vekstavvik nå på 14% sist gang var den på 4%.. så de ville ha meg tilbake for ny kontroll om 2 uker til...veide i underkant av 1500gram nå, selv om hun var liten så betydde det ikke at hun ikke hadde det bra så måtte ikke bekymre meg,.. lettere sagt enn gjort..men bra man får god oppfølging så får vi se hva tallet viser neste gang... per dags dato så var alt bra :) så må holde på den...
snakket litt om at jeg ikke ville gå over tiden om mulig for igangsettelse hvis det skulle bli aktuelt, og det hørtes ut som jeg fikk, så hvis hun ikke har kommet til termindagen så blir jeg satt igang den dagen...skulle komme tilbake til mer informasjon og åssen vi skulle gjøre det senere...
når det er sagt så har vi i dag fått hjem vogna og senga..føles så urealistisk å endelig ha det i hus etter alle disse årene som vi har strevd.så litt skummelt..vi er så nærme nå...9uker igjen... <3 <3 gleder oss så til å treffe mirakeljenta vår <3
 
33+2 uker i dag <3
ultra i går på sykehuset viste at lille jenta vår hadde lagt på seg godt på disse to ukene..hurra..så nå var det bare -9%undervekst...tippet hun veide mellom 1800-1900gram nå... lettet...
alt så veldig bra ut, blodtilførselen i navlestrengen, hodet, morkaken fungerte bra. alt så fint ut.. tilbake om 3 uker til, kjenner gleden kommer mer , den er så deilig å ha..men frykten er der og og ødelegger litt, så sliten psykisk... men nå skal det gå bra, ikke lenge til uke 34 som er et stort mål, siden lungene er ferdig utviklet da..
7uker igjen....minker sakte...men minker :)
 
Så bra alt så bra ut.. Snart er jentene vår her... LYKKE ❤️❤️❤️
 
nok en kontroll på sykehuset over.. 36+1 i dag
lille jenta vår hadde falt litt i vekst igjen og lå nå på -17%, siden hun har vært litt mindre hele tiden så så de ikke at dette var noe farlig..men skal tilbake allerede om en ukes tid. herlig at dem sjekker og følger godt med.. ellers så alt bra ut på ultra, og lille jenta vår hadde det bra pr i dag :) tippet en vekt på ca 2200gram.
synd at neste gang så er det ikke samme lege, siden hun ikke var på jobb..håper at det er en lege med like god forståelse og snill som hun vi har hatt...
idag er det også akkurat EN måned til termindagen... hadde tenkt å snakke om igangsetting på termindagen hvis hun ikke har kommet..men følte ikke for det når hun er litt liten så får se hva neste kontroll sier og høre da.. håper hun legger godt på seg de 4 siste ukene nå... :)
det er ikke så lenge til jenta vår er her, glede <3
 
37+3 i dag og vært på ny kontroll på sykehuset...lå med ctg i en halvtime og alt så bra ut med jenta vår :) hun hadde lagt gått på seg siden sist og veier nå ca 2500gram, men er fremdeles -16-17% i undervekst..men hun føler sin egen kurve...viktigste at alt så bra ut i dag og gjorde ikke noe om at jeg ikke legger på meg så lenge hun gjør det.
ny ultra og måling av ctg om 6 dager til..så får veldig god oppfølging nå på slutten :) det minker på ukene, 3 uker igjen i dag, har blitt lovet igangsettelse om hun ikke er kommet på termindagen..
kjenner det er vanskelig å virkelig tro at vi endelig skal få drømmen vår oppfylt etter alle disse årene..og få en levende skatt med oss hjem <3 kjenner tårene presser på å bare tenke på deg....
for noen dager siden ble jeg overrasket med en liten babyshower, og da kom vertfall tårene...ble så rørt <3
nedtelling for fult nå.....håpe neste ukes kontroll viser alt er like bra!
 
39 uker i dag <3 og jeg kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig ;) vil bare ha henne i armene mine nå...
sykehus kontrollen for 3 dager siden viste at alt var bra, hun hadde stor fin tilvekst..mer enn forventet :) så jeg vil ikke si hun er liten lengre nå selv om de sier hun er -10% enda... hun veide ca 3kilo! så hun kan bare kommer :)
har hatt 2 ganger modningsakupunktur, og skal ha en denne uka og og en neste, så håper jeg at kroppen forbereder seg godt til fødsel ;)
jeg har ikke så stor tro på at hun kommer før tiden, men lov å håpe hehe... uansett så har de lovet meg at de skal sette meg igang på termindagen.... 10dager til.... skal på ny kontroll på sykehuset om 3 dager til, så skal snakke litt med de igjen om det, og håper de enda holder det de lover....
spennende tid....kjenner frykten min ikke er så til stede lengre, deilig...mest spent på fødsel og hele den pakka nå...gruegleder meg!
skal bli så deilig å bli ferdig og endelig få mirakeljenta vår...
neste post jeg poster håper jeg er at hun har kommet til oss ;)
 
10 dager, herregud det er virkelig ikke lenge da! Jenta mi vokser også bedre, bare 14 % avvik nå så det er jo ikke no stress!! Tenk at du snart er i mål etter alt du har vært igjennom, for en lykke!! Håper innspurten blir bra og at jenta di snart vil ut :)
 
10 dager, herregud det er virkelig ikke lenge da! Jenta mi vokser også bedre, bare 14 % avvik nå så det er jo ikke no stress!! Tenk at du snart er i mål etter alt du har vært igjennom, for en lykke!! Håper innspurten blir bra og at jenta di snart vil ut :)

takk :) nei 10 dager er ikke noe i forhold til alle disse årene vi har ventet :) *lykkerus*

så bra at di også vokser, hurra... masse lykke til siste innspurten hos deg og, klem
 
Lykke til med fødsel :)
 
Da kan jeg fortelle at 2 dager etter sist oppdatering så kom mirakel jenta vår <3 (39+2)
Vannet gikk 23.55 14 okt og vi kjørte inn til sykehuset pga jeg er gbs positiv og måtte få antibiotika.
morgenen etter så var det fortsatt ikke noe tegn til rier så fikk ei modnings pille kl 11. utover ettermiddagen kom riene sakte frem... kl 19 var det selve fødselen i gang jeg hadde 4 cm åpning og jeg gledet meg til å endelig å litt epidural, den ble bestilt 19.30 kl 19.50 ble den avlyst for da hadde jeg plutselig 10 cm åpning, begynte å presse 20.00 og 20.36 kom verdens vakreste mirakel jente til verden, var en tøff fødsel/ styrt fødsel som det kalles, ingen pauser i pressriene..så føltes lengre..men gud så verdt det.
da de la lille Emily på magen min..for en følelse..ubeskrivelig, og føle meg som verdens heldigste, endelig etter alle disse årene har drømmen vår blitt oppfylt.
dagene har vært hektisk, oppe på nettene og sover litt på dagen, ammetåke til de grade hehe men får aldri nok av henne...kan sitte og stirre på henne i timesvis...
Emily veide 2680 gram og var 47cm lang, helt perfekt! Kunne ikke vært mer stolt!
 
ÅÅÅÅÅ, endelig er du i mål. Gratulerer så mye, nyt tiden sammen med den lille mirakeljenta deres :)
 
Ååh! Gratulerer så masse med nydelige jenta :) kos deg masse!


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Gratulerer med jenta deres :) :)
 
Ja nyter virkelig å være mamma til lille Emily, jeg er så stolt og hodestups forelsket,. ubeskrivelig følelse.. selv om det er utrolig slitsomt når det blir veldig lite søvn pga mageproblemer... men det begynner å komme seg nå på magen :) og hvor går ukene hen..over en måned nå..og hun har begynt å smile og følge godt med og kommer med et par babylyder... smelter jo helt :)
4 dager til vi skal på 6ukers kontroll... spent på å mye hun har lagt på seg, hun har forandret seg masse og blitt mye større... tipper på rundt 3500gram nå...
nærmer seg jul..og gleder meg så til vår første jul med snuppa vår... endelig er vi familie <3
 
Fantastisk :) får gåsehud av å lese og smiler bredt :) :) Jeg er høygravid nå, og gleder meg stort! :)
 
Back
Topp