Bakt til jul

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Da har jeg bakt 3 slag til jul i dag. Kokkosmakroner, havremakroner og brune pinner. Enkelt og kjapt. Så lurer jeg på hva mer. Tenker litt på berlinerkranser og sånne med mandelfyll oppå. Noen som vet hva de heter?

Hva skal dere bake til jul?

Her blir set nok pepperkaker ihvertfall:) spiser ikke noe småkaker selv så da orker jeg ikke lage:p

Her blir set nok pepperkaker ihvertfall:) spiser ikke noe småkaker selv så da orker jeg ikke lage:p
Nei spiser ikke noe særlig selv, men skal ha folk både på julaften og i romjula så må jo ha kaker :) Liker ikke de tørre julekakene, men kokkosmakroner er gode og de havremakronene var veldig gode. Pepperkaker baker jeg bare pga ungene, så de kan lage.

Flink du er! ;)
Tenker å begyne neste uke her, baker som regel: pepperkaker, kakemenn, kransestenger, sandnøtter, krumkaker, risboller og av og til -fattigmann, berlinerkranser, sandnøtter og serinakaker :)

Nei spiser ikke noe særlig selv, men skal ha folk både på julaften og i romjula så må jo ha kaker :) Liker ikke de tørre julekakene, men kokkosmakroner er gode og de havremakronene var veldig gode. Pepperkaker baker jeg bare pga ungene, så de kan lage.
Ja blir jo litt anerledes da:p vi skal ikke være så mye hjemme i julen:p

Kommer helt sikkert bare til å bake pepperkake i år.. Vi kommer til å være mye hos andre..
Er egentlig ikke så glad i de 7 slag (mye av det er så tørt)
Når jeg var liten husker jeg at jeg likte når mamma lagde barnetimegodt og noe annet jeg ikke husker navnet på.. Men var hverfall sjokolade kuler med enten kokos eller puffa ris:)

Da har jeg bakt 3 slag til jul i dag. Kokkosmakroner, havremakroner og brune pinner. Enkelt og kjapt. Så lurer jeg på hva mer. Tenker litt på berlinerkranser og sånne med mandelfyll oppå. Noen som vet hva de heter?

Hva skal dere bake til jul?
Er det bordstabelbakkels du tenker på?

Jeg skal bake jødekaker, risboller og krumkaker, så koker jeg karameller og lager sjokoladekonfekt med nøtter. Så kjøper vi pepperkaker på Meny. Begynner første uka i desember :)

Jeg vet ikke hvor mye jeg gidder å bake siden vi skal reise vekk hele julen, men MÅ bake serinakaker - de er min favoritt :D nam nam!

Er det bordstabelbakkels du tenker på?

Jeg skal bake jødekaker, risboller og krumkaker, så koker jeg karameller og lager sjokoladekonfekt med nøtter. Så kjøper vi pepperkaker på Meny. Begynner første uka i desember :)
Ja det er det. Takk :)
Pleier ikke begynne så tidlig men med kun en times tid å gjøre ting på i sovetida uten en unge hengende i bena så tenkte jeg det var lurt. Er en del ting som skjer i helgene framover med eldste også

Vil begrense småspising, så her blir det bare å bake pepperkaker og serinakaker. Det gjør vi med storesøster nærmere julaften :)

Jeg skal lage pepperkaker, deigen er kjøpt ferdig i år.
Skal også lage kransekake sammen med mamma, der lager vi deigen fra bunnen.

Jeg er vant til å bake sammen med mamma. Ikke sikkert det blir tid til så mye i år men.
Vi har brukt å bake kransekake, smultringer, lefse, "mollo" (tykklefser), fattigmenn, snipper, krumkaker, fettbrød, avletter, kokosmakroner, sjokoladeboller. I de siste årene har vi innsett at vi bør begrense oss noe, for det blir mye mat på fuglene :P

Havremakroner hørtes godt ut, kanskje jeg skal sjekke ut de også.

Aner ikke hva alle 7(?) slagene heter engang. Men pleier å lage pepperkaker. Det er jo så godt! :)

Kun pepperkaker i år

Skal baka pepperkake - obligatorisk(!) ;) Også blir det brune pinner, nøttekuler (også obligatorisk og må bakast maaaange gonger :P )
sjokoladerisbollar, fylte Elin kjeks :P, også er eg usikker på kva ellers.

Smoltringar får eg frå mamma og lefser+kringla får eg frå besta.

Jeg skal lage pepperkaker, deigen er kjøpt ferdig i år.
Skal også lage kransekake sammen med mamma, der lager vi deigen fra bunnen.

Jeg er vant til å bake sammen med mamma. Ikke sikkert det blir tid til så mye i år men.
Vi har brukt å bake kransekake, smultringer, lefse, "mollo" (tykklefser), fattigmenn, snipper, krumkaker, fettbrød, avletter, kokosmakroner, sjokoladeboller. I de siste årene har vi innsett at vi bør begrense oss noe, for det blir mye mat på fuglene :P

Havremakroner hørtes godt ut, kanskje jeg skal sjekke ut de også.
takk for tips.
Kransekake baker mamma. Er must på julaften :) og så baker hun lefser og havrekjeks, sistnevnte gjerne sammen med guttungen.

Kommer helt sikkert bare til å bake pepperkake i år.. Vi kommer til å være mye hos andre..
Er egentlig ikke så glad i de 7 slag (mye av det er så tørt)
Når jeg var liten husker jeg at jeg likte når mamma lagde barnetimegodt og noe annet jeg ikke husker navnet på.. Men var hverfall sjokolade kuler med enten kokos eller puffa ris:)
Jeg er enig, sandkaker og sandnøtter ol er for tørt for meg. Men kaker med kanelsmak og mandel er godt til te synes jeg. Og så kokkosmakroner er ikke tørre synes jeg.

Lurer på å lage pepperkaker, men bare som jeg kan henge opp til pynt.
Ellers tenkte jeg må sånne klumper med puffet ris og sjokolade, vet ikke hva de heter.
Og kanskje noe kokkosgreier.

Back
Topp